9-3:n tankkausongelma
9-3:n tankkausongelma
Tuossa "luotto asiakkaan" vastaostetussa 9-3:ssa on pienoinen ongelma tankkauksen kanssa.
Muutaman litran saa valutettua tankkiin kunnolla. Sen jälkeen alkaa pistooli katkomaan. Ei saa menemään edes liruttamalla enempää. Tuskin mittari on sökö, näyttää vajaata neljännestankkia.
Onko kenelläkään ollut moista ongelmaa, ja mistä vikaa lähtisi etsimään?
Muutaman litran saa valutettua tankkiin kunnolla. Sen jälkeen alkaa pistooli katkomaan. Ei saa menemään edes liruttamalla enempää. Tuskin mittari on sökö, näyttää vajaata neljännestankkia.
Onko kenelläkään ollut moista ongelmaa, ja mistä vikaa lähtisi etsimään?
Entinen jäsen#2331
Re: 9-3:n tankkausongelma
Onhan kokeiltu useammalla eri mittarilla?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n tankkausongelma
Tarkoitatko tankkausta? Kokeiltu jopa parilla eri paikkakunnallakinSS kirjoitti:Onhan kokeiltu useammalla eri mittarilla?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Entinen jäsen#2331
Re: 9-3:n tankkausongelma
Tuossa täyttöputkessa on läppä ainakin NG:ssä.
Olisikohan se jumiutunut kiinni, jolloin bensa kuohaa ylöspäin?
Katsoppas korkinreijästä, läpän pitäisi näkyä selvästi ja pistoolin kärjen työntää läpän auki.
Olisikohan se jumiutunut kiinni, jolloin bensa kuohaa ylöspäin?
Katsoppas korkinreijästä, läpän pitäisi näkyä selvästi ja pistoolin kärjen työntää läpän auki.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3:n tankkausongelma
Osaakohan vasta Saabin ostanut kaveri tankata Saabin oikein? Ohjekirjakin neuvoo että pistoolia ei työnnetä kahvaamyöten autoon, vaan jätetään nojaamaan pistoolin metalliputken ensimmäiseen pykälään niin että se edellämainittu täyttöputken läppä juuri aukeaa, perille lykätessä kakoo varmasti.
"Työntäkää pistoolin pää laipan ohi putkeen ja antakaa ensimmäisen rajoitusmerkinnän (rengas, valettu kohouma tai jousen ensimmäinen kierros) koskettaa laippaa. Älkää nostako pistoolia täytön aikana. Lopettakaa säiliön täyttäminen, kun pistooli katkaisee polttoaineen tulon ensimmäisen kerran.
HUOM! Älkää täyttäkö polttoainetta täyttöputkeen asti. Polttoaineen on päästävä laajenemaan esimerkiksi lämpimällä säällä."
"Työntäkää pistoolin pää laipan ohi putkeen ja antakaa ensimmäisen rajoitusmerkinnän (rengas, valettu kohouma tai jousen ensimmäinen kierros) koskettaa laippaa. Älkää nostako pistoolia täytön aikana. Lopettakaa säiliön täyttäminen, kun pistooli katkaisee polttoaineen tulon ensimmäisen kerran.
HUOM! Älkää täyttäkö polttoainetta täyttöputkeen asti. Polttoaineen on päästävä laajenemaan esimerkiksi lämpimällä säällä."
Re: 9-3:n tankkausongelma
Tuota minäkin mietin, mutta en uskaltanut kirjoittaaMinuteman kirjoitti:tankata Saabin oikein?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eikai kukaan nyt sentään niin ...... ....... voi olla
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3:n tankkausongelma
Voihan se olla mahdollista, ettei osaa tankata. OG:n jälkeen muutos voi olla jonkinmoinen
.
Täytyypä käydä itse kokeilemassa, kunhan saan noi fiksaukset tehtyä kyseiseen kulkineeseen.
Jos vika oli tuossa, aina helpompaa minulle
.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Täytyypä käydä itse kokeilemassa, kunhan saan noi fiksaukset tehtyä kyseiseen kulkineeseen.
Jos vika oli tuossa, aina helpompaa minulle
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Entinen jäsen#2331
Re: 9-3:n tankkausongelma
Mistä kolkista tässä nyt puhutaan? OG?
Ihmeellistä, ite lykin aina pistoolin juurta myöden sisään ja koskaan ei ole kysymysmerkkejä noussut päähän, eli mitään epänormaalia ei ole tankkausvaiheessa koskaan tapahtunu. Vaikka usein liruttelen vielä sen litrankin sinne ekan vaahtonapsun jälkeen, kun on ihme fetissi pyrkiä laittaa aina tasa litramäärä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ihmeellistä, ite lykin aina pistoolin juurta myöden sisään ja koskaan ei ole kysymysmerkkejä noussut päähän, eli mitään epänormaalia ei ole tankkausvaiheessa koskaan tapahtunu. Vaikka usein liruttelen vielä sen litrankin sinne ekan vaahtonapsun jälkeen, kun on ihme fetissi pyrkiä laittaa aina tasa litramäärä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 9-3:n tankkausongelma
Sama täällä... nyt voin tunnustaa kun en oo ainoaTomsson kirjoitti:Mistä kolkista tässä nyt puhutaan? OG?
Ihmeellistä, ite lykin aina pistoolin juurta myöden sisään ja koskaan ei ole kysymysmerkkejä noussut päähän, eli mitään epänormaalia ei ole tankkausvaiheessa koskaan tapahtunu. Vaikka usein liruttelen vielä sen litrankin sinne ekan vaahtonapsun jälkeen, kun on ihme fetissi pyrkiä laittaa aina tasa litramäärä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 9-3:n tankkausongelma
Oma fetissini on se, että haluan tankata tasa-euromäärään, viis litroista. Tiliotteella on helpompi katsella tasalukuja
Tästä syystä tulee laitettua 0...3 litraa ekan poksauksen jälkeen. Lähes aina tulee tankattua siinä tilanteessa, että on n. 30 km kotiin. Siinä ne liiat ehtii palaa
Tankkaan lähes aina ABC:llä ja aina laitan pistoolin kahvaa myöten, oli sitten kiellettyä eli ei. Koskaan ei ole tarvinnut hidastella bensan laskemista. Pätee molempiin kolkkeihin, 2000- ja 2001-malleihin. Vissiin niiden putket ovat saappiystävällisiä![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tästä syystä tulee laitettua 0...3 litraa ekan poksauksen jälkeen. Lähes aina tulee tankattua siinä tilanteessa, että on n. 30 km kotiin. Siinä ne liiat ehtii palaa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tankkaan lähes aina ABC:llä ja aina laitan pistoolin kahvaa myöten, oli sitten kiellettyä eli ei. Koskaan ei ole tarvinnut hidastella bensan laskemista. Pätee molempiin kolkkeihin, 2000- ja 2001-malleihin. Vissiin niiden putket ovat saappiystävällisiä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Re: 9-3:n tankkausongelma
Kyse on -98 mallisesta. Sori vaan, mutta nämä vehkeet on itelle vähän outoja tuttavuuksia
.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Entinen jäsen#2331
Re: 9-3:n tankkausongelma
Enpä ole minäkään Saabin tankkauksessa mitään outoa huomannut, pistooli pohjaan ja liipasimesta tankki täyteen. Toisesta stopista lopetan.
Ainoa yllätys oli ST1:llä Treen Gigantin vieressä, pullautti mokoma desin verran yli.
Ainoa yllätys oli ST1:llä Treen Gigantin vieressä, pullautti mokoma desin verran yli.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n tankkausongelma
Oisko tankin huohotinletku/-putki tukossa tai lytyssä. Se lienee kulkevan täyttöputken vieressä, jos olen oikein tuonne lokarin sisälle kurkkinut, moskaa meinaan löytyy.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: 9-3:n tankkausongelma
taitaa vika olla kuitenkin anturissa. Yritin tankata ja meni reilu 7 litraa, eikä ollut mitään merkitystä, mitenkä pistoolia piti tankin suulla.
Kotona ajoin perän ylös, ja kävin kurkkaamassa letkujen kuntoa. Kun noista kumiletkuista puristeli, bensa lotisi putkissa, kuin täydessä tankissa konsanaan.
Eipä taida saada tuosta anturia vaihdettua, kuin pudottamalla tankin pois![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Kotona ajoin perän ylös, ja kävin kurkkaamassa letkujen kuntoa. Kun noista kumiletkuista puristeli, bensa lotisi putkissa, kuin täydessä tankissa konsanaan.
Eipä taida saada tuosta anturia vaihdettua, kuin pudottamalla tankin pois
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Entinen jäsen#2331
Re: 9-3:n tankkausongelma
Tankki pudottamalla ja anturi on integroitu bensapumpun ämpäriin.. Liekö pumppu vaihdettu joskus ja murjottu samalla anturi pilalle. On myös melko tarkka siitä että on juuri oikeassa asennossa. Itsellä meni hieman väärään asentoon ilmeisesti kun ei nouse aivan ylös asti vaikka tankki olisi täynnä vaan pysyy n. 5/6 tankissa kunnes pinta laskee todellisuudessa sen alapuolelle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com