Sid 2:een kaikki info näkyviin
Sid 2:een kaikki info näkyviin
Kukakohan isti laittais aivan rautalankaohjeet, siitä miten tuohon sidiin sais nuo kaikki mahdolliset infot näkyviin. Uskon että montaa tämmöstä ratakiskon vääntäjää kiinnostas saada ohjeet millä tuon pystyis tekemään.
Canusb liittimen tarvii etc mut miten se tehään vaihe vaiheelta.
Canusb liittimen tarvii etc mut miten se tehään vaihe vaiheelta.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Sanoisin että jos tarvitaan rautalankaohjeita niin on paras että ei ryhdy siihen itse.. Johtuen siitä että riski ecun pimeäksi saamiseen on sen verran iso jos alkaa CANUSB:n kautta nykyisillä ohjelmointisoftilla flashaamaan. Jos menee pieleen niin softa pitää palauttaa BDM:n avulla joka on vielä hieman työläämpi homma.
En ryhtyisi softaa vaihtamaan (jonka SID infon päälle saanti vaatii) ellei BDM mahdollisuutta ole itsellä tai lähistöllä helposti saatavissa.
Kuitenkin lyhyesti tarvittavat toimenpiteet:
-Yhteys I- tai mielummin P-bussiin. SID:n takaa on ehkä helpoin. 2 johtoa ja adapteri CANUSB:lle
-Akkulaturi kiinni akkuun
-Syylärin flektin ja ajovalojen sulakkeet pois
-Saabopenprog:lla, T7flashilla tai T7toolilla nykyisen softan luku ulos
-T7Suitella Software Open bitti päälle softaan
-Muokatun softan flashaus takaisin, sisältää muistin tyhjennyksen jolloin flektit alkaa huutaa jos sulaketta ei ole poistettu. Jos tämän vaiheen jälkeen jotain menee pieleen on ecu "kuollut"
Tyypillisin ongelma on varmaan jos kannettavasta tai autosta loppuu akku kesken mutta ikävämpi puoli on siinä että nuo flashausohjelmistot on jossain määrin epäluotettavia eikä ole ennenkuulumatonta että jotain vaan menee pieleen vaikka tekisi kaiken oikein.
En ryhtyisi softaa vaihtamaan (jonka SID infon päälle saanti vaatii) ellei BDM mahdollisuutta ole itsellä tai lähistöllä helposti saatavissa.
Kuitenkin lyhyesti tarvittavat toimenpiteet:
-Yhteys I- tai mielummin P-bussiin. SID:n takaa on ehkä helpoin. 2 johtoa ja adapteri CANUSB:lle
-Akkulaturi kiinni akkuun
-Syylärin flektin ja ajovalojen sulakkeet pois
-Saabopenprog:lla, T7flashilla tai T7toolilla nykyisen softan luku ulos
-T7Suitella Software Open bitti päälle softaan
-Muokatun softan flashaus takaisin, sisältää muistin tyhjennyksen jolloin flektit alkaa huutaa jos sulaketta ei ole poistettu. Jos tämän vaiheen jälkeen jotain menee pieleen on ecu "kuollut"
Tyypillisin ongelma on varmaan jos kannettavasta tai autosta loppuu akku kesken mutta ikävämpi puoli on siinä että nuo flashausohjelmistot on jossain määrin epäluotettavia eikä ole ennenkuulumatonta että jotain vaan menee pieleen vaikka tekisi kaiken oikein.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
-Yhteys I- tai mielummin P-bussiin. SID:n takaa on ehkä helpoin. 2 johtoa ja adapteri CANUSB:lle
- Miten tuo yhteys käytännössä otetaan I tai P bussiin laitetaanko jokin liitin johonkin nastaan?
-Akkulaturi kiinni akkuun
-Syylärin flektin ja ajovalojen sulakkeet pois
-Saabopenprog:lla, T7flashilla tai T7toolilla nykyisen softan luku ulos
- Mitenkäs tuo softanluku tapahtuu käytännössä esim t7 suitella?
-T7Suitella Software Open bitti päälle softaan
- Onko ohjelmassa graafinen käyttöliittymä mihin laitetaan raksi ruutuun vai tarviiko jotain koodia laittaa?
-Muokatun softan flashaus takaisin, sisältää muistin tyhjennyksen jolloin flektit alkaa huutaa jos sulaketta ei ole poistettu. Jos tämän vaiheen jälkeen jotain menee pieleen on ecu "kuollut"
- Miten tuo yhteys käytännössä otetaan I tai P bussiin laitetaanko jokin liitin johonkin nastaan?
-Akkulaturi kiinni akkuun
-Syylärin flektin ja ajovalojen sulakkeet pois
-Saabopenprog:lla, T7flashilla tai T7toolilla nykyisen softan luku ulos
- Mitenkäs tuo softanluku tapahtuu käytännössä esim t7 suitella?
-T7Suitella Software Open bitti päälle softaan
- Onko ohjelmassa graafinen käyttöliittymä mihin laitetaan raksi ruutuun vai tarviiko jotain koodia laittaa?
-Muokatun softan flashaus takaisin, sisältää muistin tyhjennyksen jolloin flektit alkaa huutaa jos sulaketta ei ole poistettu. Jos tämän vaiheen jälkeen jotain menee pieleen on ecu "kuollut"
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Otetaan liitin SID:n takaa irti, työnnetään sopivat piikit (pikkuabiko tms) liittimeen, 2 pinniä pitää kytkeä (CAN L ja CAN H). Pitää olla itse tehty välijohto jossa toisessa päässä ne 2 abikoa ja toisessa päässä naaras D9 sarjaliitin.RacerX kirjoitti:-Yhteys I- tai mielummin P-bussiin. SID:n takaa on ehkä helpoin. 2 johtoa ja adapteri CANUSB:lle
- Miten tuo yhteys käytännössä otetaan I tai P bussiin laitetaanko jokin liitin johonkin nastaan?
T7Suitessakin on mahdollisuus lukea (ja kirjoittaa, mutta buginen ja en suosittele) toimivan CANUSB yhteyden yli softa ecusta ulos. Jos lukee jollain muulla ohjelmalla niin tuloksena saatu tiedosto vain avataan sitten T7Suiteen.-Saabopenprog:lla, T7flashilla tai T7toolilla nykyisen softan luku ulos
- Mitenkäs tuo softanluku tapahtuu käytännössä esim t7 suitella?
Ihan graafinen on, riittää raksi ruutuun "Software Open".-T7Suitella Software Open bitti päälle softaan
- Onko ohjelmassa graafinen käyttöliittymä mihin laitetaan raksi ruutuun vai tarviiko jotain koodia laittaa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Onnistuuko teoriassa tällä kaapelilla?
http://www.fortune3.com/tiysystems/ECU_ ... cable.html
sama kaapeli hieman halvemmalla:
http://www.chinavasion.com/product_info ... ing-cable/
http://www.fortune3.com/tiysystems/ECU_ ... cable.html
sama kaapeli hieman halvemmalla:
http://www.chinavasion.com/product_info ... ing-cable/
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Ei onnistu. Listassa mainittu Saab tarkoittaa vain Motronicilla varustettuja malleja. Trionic on aivan eri juttu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Tää on niin hienoa kun aina tulee faktaa.jcarlson kirjoitti:Ei onnistu. Listassa mainittu Saab tarkoittaa vain Motronicilla varustettuja malleja. Trionic on aivan eri juttu.
Kiitos jcarlson.
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Onnistuuko yhtään mitenkään millään tavalla NG900:n kanssa? Ecuhan on toki mallia T5, mutta onko mitään tehtävissä, jos oikein tosi kovasti haluaa?
SID 2 on jo kiikarissa muista syistä, joten sekään ei ainakaan periaatteessa ole ongelma...
SID 2 on jo kiikarissa muista syistä, joten sekään ei ainakaan periaatteessa ole ongelma...
Re: Sid 2:een kaikki info näkyviin
Ei kyllä onnistu mitenkään T5:n kanssa.Azanovix kirjoitti:Onnistuuko yhtään mitenkään millään tavalla NG900:n kanssa? Ecuhan on toki mallia T5, mutta onko mitään tehtävissä, jos oikein tosi kovasti haluaa?
SID 2 on jo kiikarissa muista syistä, joten sekään ei ainakaan periaatteessa ole ongelma...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com