Check Engine - palaa koko ajan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
-kimi-
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 19:31

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja -kimi- »

Letkuja vaihdettu, Aktiivihiilisäiliön letkuun puhalsin ja imin, tiivis tuntui olevan. Ilmanmassamittari putsattu.
Saab NG900 2.3 se cabriolet 1995
Saab 9-5 2.3T sedan 2006
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onko lambda uusittu? Vanha saattaa tehdä satunnaisesti jämähtämisiä nollaan jolloin adaptaatio ampuu yli. Samoin väsähtänyt bensapumppu saattaa hilata ajan kanssa korjauksen liikaa plussalle kun tuotto hiipuu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja tnt »

syttyi kans tämä moottori vikavalo :x onnistuuko tuo koodin luku kotikonstein vai tarviiko mennä korjaamon testeriin..
9-3Aero-01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Osta OBD-II lukulaite niin voit lukea itse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja tnt »

jossain vanhemmissa automalleissa onnistui tuo vikakoodin selvitys kytkemällä johdin lukuliittimeen ja laskemalla lampun välähdykset kojetaululla mutta tälläiset kikat ei vissiin toimi saabilla.
9-3Aero-01
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

tnt kirjoitti:jossain vanhemmissa automalleissa onnistui tuo vikakoodin selvitys kytkemällä johdin lukuliittimeen ja laskemalla lampun välähdykset kojetaululla mutta tälläiset kikat ei vissiin toimi saabilla.
Saa. Muistaakseni OBD-portin nasta 16 piti maattaa muutamaksi sekunniksi, kun virta-avain on on käännetty käyntiasentoon. Kuten threadin alusta näkyy, niin koodia 7-3 on saatu aikaiseksi. Tämä siis NG900:lla ja ehkä OG9-3:lla. Tosin nuo välkähtelyt ei anna kuin suuntaa. Kuukkelilla kannattaa varmistaa, mikä nasta piti maattaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Johtokikka ei päde turboihin. T5 vilkuttaa automaattisesti karkean vika-alueen kun pitää avainta virtalukossa eikä käynnistä. T7 ei kerro muuten kuin OBD:n yli tai SID:n kautta jos pistää softasta SID infon päälle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mimmi kirjoitti:CE-valo vilkkuu vian ollessa aktiivinen ja palaa kiinteästi vian ollessa muistissa.
Eli ollut ja mennyt joku vika ja siitä koodi muistissa? Teki muutaman kerran sitä et jäi tyhjäkäyntikierrokset hieman ylös ku kaasun hölläs. Sillon ei kuitenkaa valo syttyny. Auto 900T -95
Ahdonvoimaa
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Wagonisti kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:CE-valo vilkkuu vian ollessa aktiivinen ja palaa kiinteästi vian ollessa muistissa.
Eli ollut ja mennyt joku vika ja siitä koodi muistissa? Teki muutaman kerran sitä et jäi tyhjäkäyntikierrokset hieman ylös ku kaasun hölläs. Sillon ei kuitenkaa valo syttyny. Auto 900T -95
ballantine kirjoitti:Onko lämmöt normaalit? Ellei jäähdytinnesteen lämpömittari nouse sinne kello 9 kohdalle, voi vika olla termostaatissa tai jäähdytinnesteen lämpöanturissa. Molemmat saattavat sytyttää Check Engine -valon. Kumpikaan ei ole kallis eikä vaikea vaihtaa.

Löyty tälläne kommentti ku aikasa selaili sivuja. Voisko olla et johtus väärästä termarista? Saksantuonti ja olisko termari liian pieni? Pienel pakkasel ajoin kotii ni just ja just nous lämmöt käyntialueelle.
Ahdonvoimaa
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Täällä syttyi tänään Check Engine -valo kesken ajamisen. Paloi yhtäsoittoisesti, eli ei vilkkunut alussakaan. En huomannut mitään eroa moottorin käynnissä tai tehoissakaan. Voisikohan sillä olla mitään yhteistä öljynvaihdon kanssa, kun sekin tuli suoritettua tänään eräässä liikkeessä? Toinen "merkille" pantava asia, joka on tullut tänään huomattua, että jäähdytysnesteen lämpötila ei nouse klo 7-8 korkeammalle? Eikös sen pitäisi vaappua siellä ysissä, vai johtuukohan kovista pakkasista?

Veikkauksia, mikä mahtaa olla syynä? Ei jaksaisi viedä mihinkään vikakoodinlukuun tuon suolaisen hinnan vuoksi.

Ja autona toimii tuo allekirjoituksen :saab:
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

luulis noita obd lukijoita olevan jollakin lappeenrannassa ----mee pe iltana apsille kyselemään---virnistää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Jurkkis kirjoitti:Täällä syttyi tänään Check Engine -valo kesken ajamisen. Paloi yhtäsoittoisesti, eli ei vilkkunut alussakaan. En huomannut mitään eroa moottorin käynnissä tai tehoissakaan. Voisikohan sillä olla mitään yhteistä öljynvaihdon kanssa, kun sekin tuli suoritettua tänään eräässä liikkeessä? Toinen "merkille" pantava asia, joka on tullut tänään huomattua, että jäähdytysnesteen lämpötila ei nouse klo 7-8 korkeammalle? Eikös sen pitäisi vaappua siellä ysissä, vai johtuukohan kovista pakkasista?

Veikkauksia, mikä mahtaa olla syynä? Ei jaksaisi viedä mihinkään vikakoodinlukuun tuon suolaisen hinnan vuoksi.

Ja autona toimii tuo allekirjoituksen :saab:
Termostaatti. Lämpömittarin pitää nousta kello 9 kohdalle kovilla pakkasillakin.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Jahas, onkohan toi termostaatti kallis kikkare?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Jurkkis kirjoitti:Jahas, onkohan toi termostaatti kallis kikkare?
Muistaakseni noin 15 ekee marmoritiskillä, josta kuulemma kannattaa ostaa ettei tarvii joka vuosi vaihtaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Check Engine - palaa koko ajan

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Juurikin näin. Aloitin tyhmänä soittokierroksen tarvikeliikkeistä ja niistä ei onneksi kummastakaan löytyny 2 kpl ja hinta molemmissa 25€. Siispä kokeilemaan kepillä jäätä soitto paikalliseseen saab-huoltoon. Iloinen oli yllätys kun siellä oli hyllyssä ja hintaakin vain 17€/kpl.

Hieman oli epäselvä selostus, mutta tässä tapauksessa kannattaa ostaa keeämmää. Nimim 2v vanha tarviketermari on jo roskissa.
Ahdonvoimaa
Vastaa Viestiin