Ravistaa, ei ravista...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ravistaa, ei ravista...

Viesti Kirjoittaja SS »

Onnistuu auto maassakin, pyörät linkkuun sen verran että ylettyy kädellä vetarin sisäpäähän.

Tulipa tuosta mieleeni, että mulla ilmenee aika usein ravistusta kun tekee rivakamman kiihdytyksen kakkosella. Voisikohan tuokin johtua holkista? Kolmosella tai isommilla vaihteilla ei enää ravista.

Välystä on 90tkm ajetussa selvästi, ehkä 3mm.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ravistaa, ei ravista...

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Sen olen huomannut kuskin puolen vetarista, että siinä oleva sellainen kumimöykky hankaa reunastaan johonkin, koska etureuna kumimöykystä on aina kiillottunut mustaksi. Mielessäni olen miettinut että miten sen on ylipäätäänkään mahdollista ottaa mihinkään kiinni mutta paremmin en ole sitten tutkinut. Onko tuo "kumipusla" kaikissa autoissa vetarissa vai pelkästään automaatissa ja ovatko muut huomenneet sen " kiillottuneen" pyörän puoleisesta reunasta?
Tarvii tutkia myös holkin kunto....
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Ravistaa, ei ravista...

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

RacerX kirjoitti:Sen olen huomannut kuskin puolen vetarista, että siinä oleva sellainen kumimöykky hankaa reunastaan johonkin, koska etureuna kumimöykystä on aina kiillottunut mustaksi. Mielessäni olen miettinut että miten sen on ylipäätäänkään mahdollista ottaa mihinkään kiinni mutta paremmin en ole sitten tutkinut. Onko tuo "kumipusla" kaikissa autoissa vetarissa vai pelkästään automaatissa ja ovatko muut huomenneet sen " kiillottuneen" pyörän puoleisesta reunasta?
Tarvii tutkia myös holkin kunto....
olen ymmärtänyt ettei automaateiissa ole tuota holkki ongelmaa...

ittellä holkkiremontin jälkeen vielä ravisti.... mutta kun vaihdoin renkaan edestä taakse niin ravistus loppui.... oli vissiin huonompi vanne tai huonosti tasapainotettu?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ravistaa, ei ravista...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Joo, automaatissa ei ole hölkkia :D

Itsellänikin on tuo kumimöykky, mutta kukaan ei ole osannut kertoa sen tarkoitusta :?
Kokeileppas onko malja pohjassa?
Vetari pois ja kuminuijalla kopautus, itsellä oli molemmat maljat irti lukituksesta. Silloin oireet on kutakuinkin samat kuin holkkivikaisessa, ravistaa ja malja heiluu...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ravistaa, ei ravista...

Viesti Kirjoittaja SS »

Muissa merkeissä noita kumimöykkyjä ainakin on jonkin sortin tärinänvaimentimina. Luultavasti ei huomaa yhtään mitään, jos sen poistaa. Manuaalissa moista ei näyttäisi olevan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ravistaa, ei ravista...

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Renkaat ne oli kuitenkin mitkä aiheutti nyt ravistuksen. Olivat tasapainottaneet ne päin *** kuukausi sitten kun ostin uudet Nokiat. Ilmeisesti oli pienemmän vanteen arvot painotuskoneessa. Kaikissa renkaissa oli ennen uutta painotusta n 50gr heittoa... et silleen.
Nyt kulkee nätisti.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Vastaa Viestiin