Vettä lattialla!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Ylläolevien ohjeiden mukaan otin hansikaslokeron ja sivupahvin pois. Ilmastointi täysille ja sitten vaan katsomaan mistä vuotaa. 5 minsaa kun odotti niin löytyihän se vuotokohta. Oli repsikan jalkatilassa vasemmassa reunassa olevan mustan suojuksen alla. Sieltä pisarat valuvat lahjakkaasti maton alle. Suojus oli kiinni yhdellä ruuvilla (torox) jonka koko ei muuten ole mikään takakontin ruuvarista.
Tuon suojuksen voi kait irroittaa ilman, että hansikaslokeroa ja muita vermeitä irroittaa. Toroxin pää vähän hankalassa paikassa, mutta eikö kaikki ruuvit autossa ole hankalassa paikassa :)
Sinne vaan silikonia tms. niin loppuu maton kastuminen

Matti
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Jos ei jo esiintyvillä ohjeilla tullut kuntoon, soita; 040-5713 713. Minä korjasin menestyksellä juuri tuollaisen vian...
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Vaikuttaisi omassa autossani olevan nyt tämä sama ongelma. En ole aiemmin havainnut (en edes kovimmilla helteillä). Vettä oli vähän lattialla ja kun sormella koitti apukuskin vasemman jalan kohdalla olevaa möhkylää, niin sieltä selvästi tihkui vettä.

Ilmeisesti tuollainen tyhjennysreikä mennyt tukkoon, koska tätä ei mielestäni ole minulla aiemmin ilmennyt. Kumpi on oikea tapa korjata tuo, puhdistaa tyhjennysreikä vai tukkia se mistä sitä tihkuu? Miten tohon tyhjennys reikään pääsee helpoiten käsiksi puhdistamaan tukos?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No itse puhdistin sen muovisen "kärsän" sieltä konetilasta käsin, yläkautta kurottamalla.
On siinä apukuskin jalkojenkorkeudella se pienempi kärsä. Isompi kärsä on noin radion korkeudella ja keskellä. Ne voi nykäistä vaikka irti tai puistella tyhjäksi.
Pitäis itekki tukkia silikonilla. Tippasee, tippasee...
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Itsellä sama ongelma 900i:ssä, jossa ei ole ilmastointia.
Mulla vesi tulee sisälle konepellissä olevasta ilmanottoaukosta. Veden poistoputki on auki, eli ei roskia, mutta kun on kova sade tai pesee auton tavan puutarhaletkulla, niin jalkatilasta löytyy nätti lammikko. Mistä lie vuotaa???

Liekö sitten joku saabin perusvika, kun ei tahdo vesi pysyä ulkopuolella.
(ruattalaiset yrittävät hukuttaa meitin)
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Janezki kirjoitti:Itsellä sama ongelma 900i:ssä, jossa ei ole ilmastointia.
Mulla vesi tulee sisälle konepellissä olevasta ilmanottoaukosta. Veden poistoputki on auki, eli ei roskia, mutta kun on kova sade tai pesee auton tavan puutarhaletkulla, niin jalkatilasta löytyy nätti lammikko. Mistä lie vuotaa???

Liekö sitten joku saabin perusvika, kun ei tahdo vesi pysyä ulkopuolella.
(ruattalaiset yrittävät hukuttaa meitin)
Onko autoon vaihdettu tuulilasi? Huonosti vaihdettuna saattaa vuotaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin