Stage3 ahtaa 0,5bar
Stage3 ahtaa 0,5bar
Mistäs vois johtua, ettei 9-3 vm01 (T7) ahda enää kunnolla? Noin 3kk sitten ahtoi enää 1,0bar (max ollu 1,4) ja nyt hikiset 0,5bar. Maptun stage3 ja 3" putkisto. Kokeiltu ottaa hukkaportin letku irti ja sit kyllä ahtaa minkä kerkee... Testattu myös immu, magneettiventtiili ja bypass. 120tkm toimi auto vireillä ilman mitään, mut nyt oikeestaan ekan kerran tän bilikan kanssa murheita kun on aika mopo.
Ideoita?
Ideoita?
Saab 9³
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Onko samaa vikaa takaiskuissa kuin täällä ? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=87381
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Itellä oli samat onkelmat johtuen juuri noista tankin huohotuksen takaiskuista...
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Hmmmm.
Onko Tonnarissa samanlainen "järjestelmä"?
Onko Tonnarissa samanlainen "järjestelmä"?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
no mitkä on oireet ja mitä testattu tähän mennessä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Liikkeelle lähdettäessä ahtaa punaisen rajalle, mutta kun nopeus nousee ahtopaine putoaa. 80km/h ei ahtopaine nouse polkaistaessa punaisen rajalle kuin pariksi sekunniksi ja putoaa sitten peruspaineen tuntumaan.vesa67 kirjoitti:no mitkä on oireet ja mitä testattu tähän mennessä ?
Ei ole testattu toistaiseksi mitään, kun olen pitänyt "ominaisuutena".
Hoksasin että jotain voisi olla viallakin vasta kun luin tätä juttua
Kyseessä siis vakioboksi ja 2.3T Tonnari.
Senverran on mitattua tietoa, että peruspaine on 0,4 ja täyspaine 0,7-0,8 välillä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
täytyy nyt vaan jatkaa tähän topicciin vaikka meneekin eri Trionicin alueelle:
- ahtojen kuuluukin laskea viimeistään 4 krpm:n alkaessa
- B234L manuaalin maksimiahto 0.9x bar, automaatilla 0.7x bar luokkaa
- liian pienellä peruspaineella ahdot alkaa myös väkisin laskea mutta kyllä 0,4bar riittää
- kaikenlaiset painevuodot ja lakritsin käyttö alipaineletkujen tilalla pitäisi kriminalisoida. Painetesti; kompuran suuaukko tukkoon (vaikka hiirimatto nahkea puoli kompuraan päin imuletkun ja kompuran kaulan väliin) ja puhallus C-letkuun (hifistyneet käyttää paineilmalaitetta ja painemittaria). Pihiseekö väärästä paikasta ?
- tulpat, tulpat, tulpat ja DI kassu. Rykiikö, nakuttaako mitä häh ?
- T5 mankkuvenat takkuaa tavan takaa. W-letku ilmassa testi paljastaa missä heikoin lenkki
- ahtojen kuuluukin laskea viimeistään 4 krpm:n alkaessa
- B234L manuaalin maksimiahto 0.9x bar, automaatilla 0.7x bar luokkaa
- liian pienellä peruspaineella ahdot alkaa myös väkisin laskea mutta kyllä 0,4bar riittää
- kaikenlaiset painevuodot ja lakritsin käyttö alipaineletkujen tilalla pitäisi kriminalisoida. Painetesti; kompuran suuaukko tukkoon (vaikka hiirimatto nahkea puoli kompuraan päin imuletkun ja kompuran kaulan väliin) ja puhallus C-letkuun (hifistyneet käyttää paineilmalaitetta ja painemittaria). Pihiseekö väärästä paikasta ?
- tulpat, tulpat, tulpat ja DI kassu. Rykiikö, nakuttaako mitä häh ?
- T5 mankkuvenat takkuaa tavan takaa. W-letku ilmassa testi paljastaa missä heikoin lenkki
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Joo, kuulostaa olevan tosiaan ominaisuus.
Lakua tuolla ei ole, parasta sinistä silikoonia
Tulpat OK, DI-kassu ja mankkuvenakin vasta pari vuotta vanha, eli meikäläisen kilometreillä lähes uusi.
Täytyy laittaa tuo köh, köh... toinen boksi jos vaan laiskuus hellittäisi.
Lakua tuolla ei ole, parasta sinistä silikoonia
Tulpat OK, DI-kassu ja mankkuvenakin vasta pari vuotta vanha, eli meikäläisen kilometreillä lähes uusi.
Täytyy laittaa tuo köh, köh... toinen boksi jos vaan laiskuus hellittäisi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Oliskohan tää paras topic.
Tais tänään napsahtaa ahtopaineletkun takaisku kun tehot putos jonnekin vakioauton tasolle. Ainakin kun irrottaa ylimmän, eli r-letkun magneettiventtiilistä ja puhaltaa letkuun suhisee tuuli oikein iloisesti molempiin suuntiin. Kävin sitten koittamassa letkun pää pultilla tulpattuna, että jokohan ahtaa.
No ahtoihan se jotakuinkin totutusti, mutta yläkierroksilla tulee/alkaa selkeä notkahdus jossain 4trpm paikkeilla, kun vielä eilen ja aina aikaisemminkin on ahtanut tappiin asti tasaisen tirhakkaasti.
Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Siitä ettei r-letku mennyt edes mag.venalta imutorveen?
Kannaisko testata tota, että korvaa t-haaran putken pätkällä ja tulppaa t-haaraan sivulta tulevan putken? Näin ainakin r-letkun sais menemään imutorveen.
Mistäköhän saisi ton kovamuoviputken takaiskuineen uuden?
Parit verkkokaupat jo surffasin, mutten löytänyt. Marmoritiski ei todennäköisen naurettavan kovan hinnan takia tule kyseeseen. Tai emt, mutu.
Tais tänään napsahtaa ahtopaineletkun takaisku kun tehot putos jonnekin vakioauton tasolle. Ainakin kun irrottaa ylimmän, eli r-letkun magneettiventtiilistä ja puhaltaa letkuun suhisee tuuli oikein iloisesti molempiin suuntiin. Kävin sitten koittamassa letkun pää pultilla tulpattuna, että jokohan ahtaa.
No ahtoihan se jotakuinkin totutusti, mutta yläkierroksilla tulee/alkaa selkeä notkahdus jossain 4trpm paikkeilla, kun vielä eilen ja aina aikaisemminkin on ahtanut tappiin asti tasaisen tirhakkaasti.
Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Siitä ettei r-letku mennyt edes mag.venalta imutorveen?
Kannaisko testata tota, että korvaa t-haaran putken pätkällä ja tulppaa t-haaraan sivulta tulevan putken? Näin ainakin r-letkun sais menemään imutorveen.
Mistäköhän saisi ton kovamuoviputken takaiskuineen uuden?
Parit verkkokaupat jo surffasin, mutten löytänyt. Marmoritiski ei todennäköisen naurettavan kovan hinnan takia tule kyseeseen. Tai emt, mutu.
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
tulppaa takaiskut ja jätä sillee. Kysyin merkkiliikkeestä sitä muoviletkua mikä sisältää nuo takaiskut. Sellaset kevyet 320 eskoa olis kustantanu.
#3272
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
T5 vehkeestä kyse mutta kysytään tässä.
Tonnarissa on alunperin satkuun tehty(B204) virisofta, ahtaa vaan n. peruspaineet (tai vähän yli, peruspaine 0,8bar niin saattaa ahtaa 1.0bar jos hyvä tuuri).
Testattu parilla mankulla, parilla eculla ja w-letku irti ahtoja kyllä löytyy. Ei nakuta.
Itse kysymys: huomasin tuossa ettei t5suitessa näy autolle nopeus eikä vaihde? Aiheuttaako noiden tietojen puuttuminen peruspaineelle menemisen? Eikö nuo toimi tonnarissa satkun softalla suoraan?
Tonnarissa on alunperin satkuun tehty(B204) virisofta, ahtaa vaan n. peruspaineet (tai vähän yli, peruspaine 0,8bar niin saattaa ahtaa 1.0bar jos hyvä tuuri).
Testattu parilla mankulla, parilla eculla ja w-letku irti ahtoja kyllä löytyy. Ei nakuta.
Itse kysymys: huomasin tuossa ettei t5suitessa näy autolle nopeus eikä vaihde? Aiheuttaako noiden tietojen puuttuminen peruspaineelle menemisen? Eikö nuo toimi tonnarissa satkun softalla suoraan?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Stage3 ahtaa 0,5bar
Nopeustiedon puute aiheuttaa peruspaineille jäämisen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com