Veto hiipuu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
perkijar
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 20:41

Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja perkijar »

Juuri kun sain 950€ tuhlattua totaalisesti hajonneeseen kytkimeen, alkoi seuraava vika jo pilkistellä. Kiihdyttäessä 3 tuhannen kohdalla tuntuu että veto vähän hiipuu ja ihan ku moottori röpöttäisikin samalla ja sit mentäessä yli 4 tonnin tempasee taas sen mitä ennenkin on tehnyt. Mitäköhän venttiiliä, puhallinta tms kikkaretta nyt kannattaisi alkaa epäillä.

DI -boxi ja kaasuläppäkotelo on vaihdettu vuoden sisällä suunnilleen uusiin.
Saab 9-3 vm 01 150hv
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Kampiakselin asentoanturi :roll:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ilmamassamittaria veikkaisin ensimmäisenä, tai jotain irronnutta/hajonnutta letkua. Tutki imuilmavuodot ensimmäisenä..

Entä mitenkäs tulpat, onko kuinka tuoreet?

Kampiakselin asentoanturi tahtoo katkaista käynnin kokonaan ja jos se pätkisi ajossa niin siitä aiheutuu vikakoodi (ei taida käytännössä tällä tavoin kuitenkaan hajota juuri koskaan).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Mimmi kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Kampiakselin asentoanturi tahtoo katkaista käynnin kokonaan ja jos se pätkisi ajossa niin siitä aiheutuu vikakoodi (ei taida käytännössä tällä tavoin kuitenkaan hajota juuri koskaan).
Pyhäautossa hajosi nimenomaan näillä oireilla (pätki ajossa), eikä T7 löytänyt mitään vikakoodia.
eikös tosta juuri T7 autossa tule vikakoodi,mutta T5 ei tuu....
voi olla että muistan väärinkin,jotain keskustelua oli aiheesta joskus :oops:
#2285
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiihdyttäessä 3 tuhannen kohdalla tuntuu että veto vähän hiipuu ja ihan ku moottori röpöttäisikin samalla ja sit mentäessä yli 4 tonnin tempasee taas sen mitä ennenkin on tehnyt.
Mulla on satunnaisesti hieman samantapaisia oireita, joskus rivakammin kiihdytettäessä tuntuu kuin vetoa löytyisi jotenkin pätkittäin. Seuraavana päivänä tai jopa seuraavassa kiihdytyksessä saattaa taas toimia täysin moitteetta ja ongelmaa ilmenee ehkä yhtenä päivänä viikossa. Vikakoodeja ei ole.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Mimmi kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Kampiakselin asentoanturi tahtoo katkaista käynnin kokonaan ja jos se pätkisi ajossa niin siitä aiheutuu vikakoodi (ei taida käytännössä tällä tavoin kuitenkaan hajota juuri koskaan).
Pyhäautossa hajosi nimenomaan näillä oireilla (pätki ajossa), eikä T7 löytänyt mitään vikakoodia.
Oma T7 kolkki oireilee jokseenkin samalla tavalla ja vikakoodia ei antanut. :?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Asentoanturin pätkiminen todennäköisimmin esiintyisi yhtälailla kevyellä kuormalla, jos taas kuormituksella on vaikutusta niin pitäisin todennäköisempänä jotakin muuta.

Mutta kaikkihan on mahdollista, todennäköisyyksistä on vaan kyse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jcarlson kirjoitti:Asentoanturin pätkiminen todennäköisimmin esiintyisi yhtälailla kevyellä kuormalla, jos taas kuormituksella on vaikutusta niin pitäisin todennäköisempänä jotakin muuta.

Mutta kaikkihan on mahdollista, todennäköisyyksistä on vaan kyse.
Omassa kolkissani on nyt nykimistä enemmänkin pienillä kierroksilla kaupunkiajossa ja lisäksi tein sellaisen havainnon, että kun nykäisee, niin samalla kierroslukumittarin neula hetkellisesti laskee. Onko ihan selvä oire jostain? Itse ajattelen sähkövikaa. Ei kai DI -kassu ala hajoamaan. Välillä se menee ihan oireetta pitkäänkin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

baasenar kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Asentoanturin pätkiminen todennäköisimmin esiintyisi yhtälailla kevyellä kuormalla, jos taas kuormituksella on vaikutusta niin pitäisin todennäköisempänä jotakin muuta.

Mutta kaikkihan on mahdollista, todennäköisyyksistä on vaan kyse.
Omassa kolkissani on nyt nykimistä enemmänkin pienillä kierroksilla kaupunkiajossa ja lisäksi tein sellaisen havainnon, että kun nykäisee, niin samalla kierroslukumittarin neula hetkellisesti laskee. Onko ihan selvä oire jostain? Itse ajattelen sähkövikaa. Ei kai DI -kassu ala hajoamaan. Välillä se menee ihan oireetta pitkäänkin.
Voisko tuo viitata bensapumppuun. Siinä ikään kuin virrat hetkellisesti katkeaa tuon nykäisyn ajaksi... :roll:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Mimmi kirjoitti:Ei, vaan nimenomaan asentoanturiin, joka ei anna kierroslukusignaalia.
No niin, nyt on anturi tilattu. Alkuperäinen Bosch, 95 € Fixus -liikkeestä. Saa nähdä, asettuuko sillä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

On kyllä hankalassa paikassa... :evil: Sanokoon ken tietää, että onko tuo T 30 torx tuossa anturin kiinnityspultissa, kun ei oikein saa täyttä varmuutta... mutta ihan niinkuin se olis vähän väljä. Ei kehtais lähteä korkkaamaan sitä kärkeä. :? Kiva jos sais nopean vastauksen, kun on kiire. :wink:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Mimmi kirjoitti:On.
Vaikuttaa varmalta tiedolta. Lähdempä sellasen uroshylsyn kanssa pajalle sitä vääntämään. Kiitos Mimmi! :)

edit. Onkos muut sitten huomanneet, että se T30 on hieman väljän oloinen? Jokuhan kertoi jossain topicissa melkein rikkoneen sen pultin pään. Tiedä sitten...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Joo, eihän se (T30) väljä ollut, kun vaan oli "hylsymallinen" torx ja 1/2" räikässä kiinni, niin homma hoitui, eikä ollut edes tiukassa. Anturi on nyt vaihdettu ja huomenna putket ym. takaisin paikalleen ja koeajolle. Saas nähdä nykiikö.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2150
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Veto hiipuu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tänä aamuna vasta kävinkin ajamassa, eikä nykinyt enää yhtään. Pitää käydä vielä jossain, missä on kuivaa asfalttia, niin saa vedätettyä kunnolla.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin