Päästöt..OK (leimattu)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Päästöt

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Auto on vm2000 eli kuuluu piiriiin. En tiedä onko vaihdettu, sitä tossa yritinkin kysellä että saisinko tietää asiaa jostain :?:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Päästöt

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kampanjakilven merkintä kertoo (mutta en muista mikä merkinnöistä meinasi sitä, olikohan C4?), merkkiliikkeessä voivat alustanumeron perusteella katsoa onko päivitys tehty. Samoin kasetin numero kertoo onko se vaihdettu, haulla muistaakseni löytyi lista kasetin sarjanumeroista jotka kuuluvat vaihdon piiriin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Päästöt

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

missä se sarjanumero sijaitsee kasetissa?? Päällä.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Päästöt

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyljessä tai kääntöpuolella taisi olla, eli pitäisi irrottaa kasetti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Päästöt

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei tarvitse irroittaa, jos hieman kumartuu, niin sen tarran näkee sieltä kasetin päädystä... Takuuvaihdettavien kasettien sarjanumerot ovat B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.

Eski
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Päästöt..OK (leimattu)

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Jees. Eli vaihdoin katin, di kassun, ilmanputsarin ja termarin viikon loppuna ja kävin tänään leimalla. Kaikki kunnossa ja kulutuskin taas lähempänä normaalia.
Noin 6.8-7.1 matkalla hyvinkäältä tikkurilaan 85-90kmh.
Kiitti kaikkille kommenteista. :mrgreen:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päästöt..OK (leimattu)

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Hieno homma että kaikki kunnossa nyt!
Saab 900 2.0t Cab -97
TIMO82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 07:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Päästöt..OK (leimattu)

Viesti Kirjoittaja TIMO82 »

Haut ei tuottaneet muutakaan riittävästi vastaavaa joten kysäistään tässä topicissa:

Potilas Saabrinen, 9-3, 2.0 vapari, vm-99. Ei tullut leimaa kun pallonivel huono ja päästö-arvoissa häikkää. No tuohon palloniveleen on selvät sävelet kun hakee koko alatukivarren ja vaihtaa pois, mutta nuo päästö-arvot mietityttää enemmän kun ei niiden kanssa pelaamisesta kokemusta ole.
Eli happi-arvot joutokäynnillä eivät olleet rajoissaan. Arvot seuravat (tyhjäk./>2000rpm) HC: 15/63 ppm, CO: 0,01/0,24 %, O2: 4,4/0,92 %, CO2:11,9/14,5 %. Lambda: tyhjäkäynillä siis pielessä happi-arvon takia ja kierroksilla 1,045.

Mistä tuota happi-arvo-ongelmaa kannattaisi lähteä etsimään jos itse ennen mittaukseen/korjaamolle viemistä sitä koittaisi selvittää. Check-engine-valoa ei ole kojetaulussa näkynyt eli tuskin lambda sökönä, eikä auton käytöksessäkään ole ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Liittyisikö tyhjäkäyntimoottorin takelteluun mahdollisesti kun kierroksilla lambdakin on raja-arvojen sisässä.

Ehdotuksia saisi heitellä jos ideoita on.
----------------
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Päästöt..OK (leimattu)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pakoputkistossa vuoto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TIMO82
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 07:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Päästöt..OK (leimattu)

Viesti Kirjoittaja TIMO82 »

Tattis vaan vinkistä, pitää tutkia putki.

Mutta mites tuo putken vuoto sitten ei näy kun kierroksilla käytetään? Kun happi-arvo oli normaali >2000 rpm:llä. Äkkiseltään voisi kuvitella että rikkinäinen putki imisi happea mukaan enemmän kun putkessa käy kunnon virtaus ja näkysi siten myös ylittyneenä arvona. Mutta jääkö määrä kumminkin nin pieneksi ettei näy kierroksilla otetussa arvossa? Vai mistä tämä johtunee.
----------------
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
Vastaa Viestiin