
Päästöt..OK (leimattu)
Re: Päästöt
Auto on vm2000 eli kuuluu piiriiin. En tiedä onko vaihdettu, sitä tossa yritinkin kysellä että saisinko tietää asiaa jostain 

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Päästöt
Kampanjakilven merkintä kertoo (mutta en muista mikä merkinnöistä meinasi sitä, olikohan C4?), merkkiliikkeessä voivat alustanumeron perusteella katsoa onko päivitys tehty. Samoin kasetin numero kertoo onko se vaihdettu, haulla muistaakseni löytyi lista kasetin sarjanumeroista jotka kuuluvat vaihdon piiriin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Päästöt
missä se sarjanumero sijaitsee kasetissa?? Päällä.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Päästöt
Kyljessä tai kääntöpuolella taisi olla, eli pitäisi irrottaa kasetti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Päästöt
Ei tarvitse irroittaa, jos hieman kumartuu, niin sen tarran näkee sieltä kasetin päädystä... Takuuvaihdettavien kasettien sarjanumerot ovat B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.
Eski
Eski
Re: Päästöt..OK (leimattu)
Jees. Eli vaihdoin katin, di kassun, ilmanputsarin ja termarin viikon loppuna ja kävin tänään leimalla. Kaikki kunnossa ja kulutuskin taas lähempänä normaalia.
Noin 6.8-7.1 matkalla hyvinkäältä tikkurilaan 85-90kmh.
Kiitti kaikkille kommenteista.
Noin 6.8-7.1 matkalla hyvinkäältä tikkurilaan 85-90kmh.
Kiitti kaikkille kommenteista.

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Päästöt..OK (leimattu)
Haut ei tuottaneet muutakaan riittävästi vastaavaa joten kysäistään tässä topicissa:
Potilas Saabrinen, 9-3, 2.0 vapari, vm-99. Ei tullut leimaa kun pallonivel huono ja päästö-arvoissa häikkää. No tuohon palloniveleen on selvät sävelet kun hakee koko alatukivarren ja vaihtaa pois, mutta nuo päästö-arvot mietityttää enemmän kun ei niiden kanssa pelaamisesta kokemusta ole.
Eli happi-arvot joutokäynnillä eivät olleet rajoissaan. Arvot seuravat (tyhjäk./>2000rpm) HC: 15/63 ppm, CO: 0,01/0,24 %, O2: 4,4/0,92 %, CO2:11,9/14,5 %. Lambda: tyhjäkäynillä siis pielessä happi-arvon takia ja kierroksilla 1,045.
Mistä tuota happi-arvo-ongelmaa kannattaisi lähteä etsimään jos itse ennen mittaukseen/korjaamolle viemistä sitä koittaisi selvittää. Check-engine-valoa ei ole kojetaulussa näkynyt eli tuskin lambda sökönä, eikä auton käytöksessäkään ole ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Liittyisikö tyhjäkäyntimoottorin takelteluun mahdollisesti kun kierroksilla lambdakin on raja-arvojen sisässä.
Ehdotuksia saisi heitellä jos ideoita on.
Potilas Saabrinen, 9-3, 2.0 vapari, vm-99. Ei tullut leimaa kun pallonivel huono ja päästö-arvoissa häikkää. No tuohon palloniveleen on selvät sävelet kun hakee koko alatukivarren ja vaihtaa pois, mutta nuo päästö-arvot mietityttää enemmän kun ei niiden kanssa pelaamisesta kokemusta ole.
Eli happi-arvot joutokäynnillä eivät olleet rajoissaan. Arvot seuravat (tyhjäk./>2000rpm) HC: 15/63 ppm, CO: 0,01/0,24 %, O2: 4,4/0,92 %, CO2:11,9/14,5 %. Lambda: tyhjäkäynillä siis pielessä happi-arvon takia ja kierroksilla 1,045.
Mistä tuota happi-arvo-ongelmaa kannattaisi lähteä etsimään jos itse ennen mittaukseen/korjaamolle viemistä sitä koittaisi selvittää. Check-engine-valoa ei ole kojetaulussa näkynyt eli tuskin lambda sökönä, eikä auton käytöksessäkään ole ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Liittyisikö tyhjäkäyntimoottorin takelteluun mahdollisesti kun kierroksilla lambdakin on raja-arvojen sisässä.
Ehdotuksia saisi heitellä jos ideoita on.
----------------
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
Re: Päästöt..OK (leimattu)
Pakoputkistossa vuoto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Päästöt..OK (leimattu)
Tattis vaan vinkistä, pitää tutkia putki.
Mutta mites tuo putken vuoto sitten ei näy kun kierroksilla käytetään? Kun happi-arvo oli normaali >2000 rpm:llä. Äkkiseltään voisi kuvitella että rikkinäinen putki imisi happea mukaan enemmän kun putkessa käy kunnon virtaus ja näkysi siten myös ylittyneenä arvona. Mutta jääkö määrä kumminkin nin pieneksi ettei näy kierroksilla otetussa arvossa? Vai mistä tämä johtunee.
Mutta mites tuo putken vuoto sitten ei näy kun kierroksilla käytetään? Kun happi-arvo oli normaali >2000 rpm:llä. Äkkiseltään voisi kuvitella että rikkinäinen putki imisi happea mukaan enemmän kun putkessa käy kunnon virtaus ja näkysi siten myös ylittyneenä arvona. Mutta jääkö määrä kumminkin nin pieneksi ettei näy kierroksilla otetussa arvossa? Vai mistä tämä johtunee.
----------------
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99
nyk. 9000 2.0t CD vm. -97
ent. 9-3 2.0 SE vm. -99