Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Vm -99 ysikolkkiin ajattelin laittaa puhelintelineen ja jonkin hf-sarjan sille. Puhelimena siis nokialainen, jossa on bt-ominaisuus. mihin ja millä, miten olette kiinnittäneet puhelintelineen? En viitsisi tehdä reikiä tuon takia. Olen ajatellut, että radion sivulle voisi rtehdö pelinpalan, johon saisi telineen kiinni tai sitten radion viereen ilmasuuttimeen sellainen kipsilevyseinissäkin käytetty kiinnityssysteemi, joka siis työnnetään reikään ja se aukeaa, vaikea selittää. Tai sitten voisi porata lisänapinpaikkaan pari reikää ja kiinnittää telineen siihen. olen noita vanhoja keskusteluja lueskellut ja todennut, että nokian vk7w voisi olla iahn kätevä ja helppo asentaa? Nokian sivuilla myös tuollainen ck100 sarja, onko jollain siitä jotakin kokemusta? Vai mitä suosittelette?
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
CK-7W:n siirsin edellisestä autosta. Näytöllinen sarja olisi tosin kätevämpi kun puhelin on aina jossain taskussa tai vyökotelossa.
Sarjan asennus on helppoa kun matkustajan jalkatilan vasemmasta laidasta muovin takaa löytyy valmis pistoke. Johtosarja tosin pitää hakea merkkiliikkeen tiskiltä auton ja HF-keskusyksikön väliin. Keskusyksikkö sopi hyvin sinne muovin taakse.
Auton alkuperäinen mikrofoni (ei liene kaikissa) on äänenlaadultaan niin surkea että asensin kattoon sarjan mukana tulleen mikrofonin. Kytkin sen alkup. mikrofonin johtoihin niin ei tarvinnut vetää uutta johtoa. Vastausnappi sopi näppärästi penkinlämmittimien kytkimien väliin.
Sarja toimii muuten hyvin, mutta on yksi miinus. Kun auton sammuttaa, pitää odottaa piippausta ennen kuin kiskaisee avaimen pois virtalukosta. Muuten radio ei kytkeydy automaattisesti päälle seuraavassa käynnistyksessä. Onkohan tuohon jotain ratkaisua? Piippaus kuuluu noin sekunnin kuluttua auton sammutuksesta, mutta odottavan aika on pitkä... En osaa sanoa, onko ongelma myös muiden sarjojen kanssa.
Btw, muiden valmistajien sarjoja ei kannata nokialaisten kanssa käyttää jos ei halua vastapuolen kuulevan omaa ääntänsä kaikuna silloin kun puhelin ei ole kiinni autosarjassa. Joku bugi Nokialaisen softassa jota eivät vaan osaa/viitsi korjata
Servcatiin sivuilla en nähnyt OG9-3:n kiinnitysreikiin sopivaa telinettä. Keskikonsolin oikeassa sivussahan on valmis kiinnityspaikka Saabin omalle telineelle, peitetty pienellä lätkällä. Kyse siis tästä: Saab telephone console Saab 9-3 M98-03 LHD: http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/a ... p2039.html
Sarjan asennus on helppoa kun matkustajan jalkatilan vasemmasta laidasta muovin takaa löytyy valmis pistoke. Johtosarja tosin pitää hakea merkkiliikkeen tiskiltä auton ja HF-keskusyksikön väliin. Keskusyksikkö sopi hyvin sinne muovin taakse.
Auton alkuperäinen mikrofoni (ei liene kaikissa) on äänenlaadultaan niin surkea että asensin kattoon sarjan mukana tulleen mikrofonin. Kytkin sen alkup. mikrofonin johtoihin niin ei tarvinnut vetää uutta johtoa. Vastausnappi sopi näppärästi penkinlämmittimien kytkimien väliin.
Sarja toimii muuten hyvin, mutta on yksi miinus. Kun auton sammuttaa, pitää odottaa piippausta ennen kuin kiskaisee avaimen pois virtalukosta. Muuten radio ei kytkeydy automaattisesti päälle seuraavassa käynnistyksessä. Onkohan tuohon jotain ratkaisua? Piippaus kuuluu noin sekunnin kuluttua auton sammutuksesta, mutta odottavan aika on pitkä... En osaa sanoa, onko ongelma myös muiden sarjojen kanssa.
Btw, muiden valmistajien sarjoja ei kannata nokialaisten kanssa käyttää jos ei halua vastapuolen kuulevan omaa ääntänsä kaikuna silloin kun puhelin ei ole kiinni autosarjassa. Joku bugi Nokialaisen softassa jota eivät vaan osaa/viitsi korjata
Servcatiin sivuilla en nähnyt OG9-3:n kiinnitysreikiin sopivaa telinettä. Keskikonsolin oikeassa sivussahan on valmis kiinnityspaikka Saabin omalle telineelle, peitetty pienellä lätkällä. Kyse siis tästä: Saab telephone console Saab 9-3 M98-03 LHD: http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/a ... p2039.html
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Oletko kysellyt vastapuolelta, kuulevatko he äänensä kaikuna? HF-sarjan käyttäjää tuo nimittäin ei haittaa, mutta hänelle soittajaa kyllä silloin kun puhelin EI ole kiinni autosarjassa.Täysin erimieltä. Muut sarjat toimineet täydellisesti ja CK-7W kohtalaisesti mutta esim. Nokian 1000e(suomessa) paketissa vasta kaikuu luuria käyttäessä.
Saattaa olla että bugi on korjattu uudempiin Nokialaisiin, mutta ainakin vielä vanhemmissa E-sarjan puhelimissa tuo on. Kyse siis luurin ohjelmistoviasta, kaiku häviää kun puhelimen käynnistää uudelleen ja palautuu taas kun puhelimen irrottaa autosarjasta.
E: Ei koske pelkkiä autosarjoja vaan kaikkia BT-HF-laitteita. Törmännyt tuohon ihan liian monta kertaa...
Onkos muiden sarjojen kanssa tätä ongelmaa vai johtuuko auton softasta?Muut sarjat toimineet täydellisesti
Kun auton sammuttaa, pitää odottaa piippausta ennen kuin kiskaisee avaimen pois virtalukosta. Muuten radio ei kytkeydy automaattisesti päälle seuraavassa käynnistyksessä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Ymmärsin yskän, alunperin kuitenkin suosittelin Nokian BT-sarjaa nokian puhelimen kanssa tuon Noksun luurien softaongelman takia. Puhuimme siis ihan eri asioistaTArkoitin että kaikuu kun on kiinni autosarjassa, EI MUULLOIN enkä ole koittanut tekeekö samaa jos tuohon nokian autosarjapuhelimeen laittaa oman kortin mutta eiköhän.
Auton softaan taas viittasin tämän ongelman yhteydessä:En keksi yhteyttä auton softaan.
2 eri ongelmaa liittyen ihan eri asioihin. Ekaan syyllinen on Nokia, toiseen joku muuKun auton sammuttaa, pitää odottaa piippausta ennen kuin kiskaisee avaimen pois virtalukosta. Muuten radio ei kytkeydy automaattisesti päälle seuraavassa käynnistyksessä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Luuritelineen voisi laittaa tollaiseen saabin omaan puhelinkonsoliin..
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/a ... p2039.html
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/a ... p2039.html
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Anteeksi tyhmyyteni mutta mihin kohtaan autoa tuo kiinnitetään? Tuosta linkin kuvasta se ei selviä.
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Itsellä myös tuo Nokia CK-7W- sarja ja sama ongelma, kun auton käynnistää niin radio ei käynnisty automaattisesti. En kyllä mitään piippausta ole koskaan kuullutkaan. Ja olen odotellut.. Ja mielenkiintoista on, että tuota ongelmaa ei ollut ennenkuin aloin tuota Bluetooth- ominaisuutta käyttää.SS kirjoitti: Sarja toimii muuten hyvin, mutta on yksi miinus. Kun auton sammuttaa, pitää odottaa piippausta ennen kuin kiskaisee avaimen pois virtalukosta. Muuten radio ei kytkeydy automaattisesti päälle seuraavassa käynnistyksessä. Onkohan tuohon jotain ratkaisua? Piippaus kuuluu noin sekunnin kuluttua auton sammutuksesta, mutta odottavan aika on pitkä... En osaa sanoa, onko ongelma myös muiden sarjojen kanssa.
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
^Toi piippaus on ilmeisesti kiinni puhelimesta, koska edellisen puhelimen (nokia E50) kanssa tuota ei kuulunut. Uudemmalla (E51) kuuluu reilun sekunnin kuluttua siitä kun auton sammuttaa. Saattaa olla puhelimestakin siis kiinni HF:n käyttäytyminen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Puhelin on N91.SS kirjoitti:^Toi piippaus on ilmeisesti kiinni puhelimesta, koska edellisen puhelimen (nokia E50) kanssa tuota ei kuulunut. Uudemmalla (E51) kuuluu reilun sekunnin kuluttua siitä kun auton sammuttaa. Saattaa olla puhelimestakin siis kiinni HF:n käyttäytyminen.
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Aika monta hf:ää olen saabeihin(kin) laittanut eikä alkuperäisen mikin kanssa ole ollut ongelmia. Olethan huomannut muuttaa alkuperäisen mikin johdon nastajärjestyksen. Mikissähän on kolme nastaa (1 input high, 2 input low, 3 ground). Alkuperäinen asetus toimii muistaakseni Ericsson autosarjojen kanssa. Nokialaisissa nastajärjestys pitää vaihtaa, muuten mikissä on liikaa vaimennusta.SS kirjoitti: Auton alkuperäinen mikrofoni (ei liene kaikissa) on äänenlaadultaan niin surkea että asensin kattoon sarjan mukana tulleen mikrofonin. Kytkin sen alkup. mikrofonin johtoihin niin ei tarvinnut vetää uutta johtoa.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/9- ... 129078.pdf
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Ck-100 on uudempi versio ck-7w sarjasta. Jos saabista puuttuu tehtaan hf-valmius, kannattaa valita ck-100 sarja. Sen saa kytkettyä suoraan saabin radion johtosarjaan, jolloin hf:n ääni tulee auton omista kaiuttimista.allu-85 kirjoitti:Nokian sivuilla myös tuollainen ck100 sarja, onko jollain siitä jotakin kokemusta? Vai mitä suosittelette?
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Kyllä olen, vaihdoin nastat oikeiksi Nokialaista varten. Puhelun vastapuoli aina ihmetteli, missä tynnyrissä oikein olenAika monta hf:ää olen saabeihin(kin) laittanut eikä alkuperäisen mikin kanssa ole ollut ongelmia. Olethan huomannut muuttaa alkuperäisen mikin johdon nastajärjestyksen. Mikissähän on kolme nastaa (1 input high, 2 input low, 3 ground). Alkuperäinen asetus toimii muistaakseni Ericsson autosarjojen kanssa. Nokialaisissa nastajärjestys pitää vaihtaa, muuten mikissä on liikaa vaimennusta.
CK-7W:n oman mikrofonin kanssa vastapuoli ei edes huomaa äänestä että olen autossa ja käytän HF-sarjaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
On tietysti mahdollista että auton oma mikki on viallinen. On niitä nokialaisiakin muutama viallinen tullut vastaan & oire on ollut juuri tuo tynnyri-/kaivo-efekti.Kyllä olen, vaihdoin nastat oikeiksi Nokialaista varten. Puhelun vastapuoli aina ihmetteli, missä tynnyrissä oikein olen
CK-7W:n oman mikrofonin kanssa vastapuoli ei edes huomaa äänestä että olen autossa ja käytän HF-sarjaa.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Re: Kännykkäteline ja hf-sarja 9-3:seen
Tai sitten kyse on jostain mikrofoni-puhelinkombinaatiosta tai Saabeissa on ollut erilaisia mikrofoneja tms. Ihan sama, kytkin Nokian mikin alkuperäisen mikrofonin johtoihin niin ei tarvinnut vetää uutta johtoa kattoon. Mikrofonikin istuu nätisti tarralla kattoverhoilussa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2