9-3 ja dumppi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja tonee »

onko mahdollista laittaa dumppia? kone T7
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei. Älä laita, jos haluat ääniä niin laita mielummin vv-filsu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tonee
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 21:06
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja tonee »

on jo vv-filsu, mutta jotenkin kaipais vielä pikkasen tuhdikkaamman pihauksen :D
ideoita?
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaihda orkkisbypassi vaikka forgeen.. äänekkäämpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

tonee kirjoitti:on jo vv-filsu, mutta jotenkin kaipais vielä pikkasen tuhdikkaamman pihauksen :D
ideoita?
itse ostin 900:satkuun tommosen, ei suhahda oikeen.. mistä johtuu, pitäisikö sitä säätää jotenkin? :roll:
Saab NG900 96' 2.0t
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Pola »

Janne_ kirjoitti:
tonee kirjoitti:on jo vv-filsu, mutta jotenkin kaipais vielä pikkasen tuhdikkaamman pihauksen :D
ideoita?
itse ostin 900:satkuun tommosen, ei suhahda oikeen.. mistä johtuu, pitäisikö sitä säätää jotenkin? :roll:
Laita dumppi :D
#3272
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja SonmH »

turhia kapistuksia. tulppaat kummankin by-passin reijän niin on parhaat äänet.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Janne_ kirjoitti:
tonee kirjoitti:on jo vv-filsu, mutta jotenkin kaipais vielä pikkasen tuhdikkaamman pihauksen :D
ideoita?
itse ostin 900:satkuun tommosen, ei suhahda oikeen.. mistä johtuu, pitäisikö sitä säätää jotenkin? :roll:
Kaiuttimen laittaa konepellin alle ja vahvistin takakonttiin.
Sitten voi laittaa moottorin ääniä CD-soittimesta.

Pakoputkesta saa paremmat äänet kun se alkaa vuotaa...kuten itsellä taas rupesi.
Jos ei vuoda niin poraat reiän.

Vaihtoehtoisesti voi laittaa isomman ahtimen ja isommat suuttimet...
Dumppi tai bypass suhahtaa äänekkäämmin jos paineet on isommat.
Tosin sellainen muutos vaatii kuulemma muutoskatsastuksen.

Toivottavasti kukaan tiukkapipoinen ei ottanut hernettä nenään.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Pola »

Ei tarvi ees ahtimia ja suuttimia vaihtaa, vv-filtterillä ja dumpilla tuommoinen stage 3 -tasoinen ng-satku sakkailee ja suhauttelee jo varsin korvia hivelevästi 8)
#3272
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

Pola kirjoitti:Ei tarvi ees ahtimia ja suuttimia vaihtaa, vv-filtterillä ja dumpilla tuommoinen stage 3 -tasoinen ng-satku sakkailee ja suhauttelee jo varsin korvia hivelevästi 8)
Joo ei se auta kuin lastuttaa toi kippo 8)
Saab NG900 96' 2.0t
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

Voiko by-passin tilalle vaihtaa dumpin, vai meneekö moottorinohjaus sekaisin?
Saab NG900 96' 2.0t
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Janne_ kirjoitti:Voiko by-passin tilalle vaihtaa dumpin, vai meneekö moottorinohjaus sekaisin?
Voi allekirjoituksesi mallissa eli ilman ilmamassamittaria olevissa turboissa (T5).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1502
Myydäänkö missään muualla (esim.motonet) tuommoisia tulppia tuohon vakio imuputkeen kun laitan dumpin by-passin tilalle ?
Saab NG900 96' 2.0t
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Etrasta saa ainakin siihen sopivia kumitutteja, ulkonäkö ei ehkä sieltä parhaasta päästä mutta toimii.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: 9-3 ja dumppi

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Janne_ kirjoitti:http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1502
Myydäänkö missään muualla (esim.motonet) tuommoisia tulppia tuohon vakio imuputkeen kun laitan dumpin by-passin tilalle ?
Doc powerilta saa. 8e tais kustantaa.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Vastaa Viestiin