Holkki remontti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Hook kirjoitti:Viggenissä oli ainakin eri tasauspyörästö, isommat vetarit, eri kokoinen holkki, jos sellainen on jne... joten Tuossa ei ihan sama ongelma ole...?
onkos viggenissä ja aerossa samat vetarit??
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Tossa selailin motonetin sivuja...
siellä myytiin ulompaa vetoniveltä:

SAAB 900 "GM" 94->98 ja 9-3 98->02 Vetonivel Saab 900-ABS 93-
GM-900/9-3 Ulompi (ei Viggen-165kW) [1994->2002]

elikkä ei ne vetarit vissiin oo sitten samanlaisen :roll:
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Jyki
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 07:55
Paikkakunta: Pori

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja Jyki »

Mitkä ovat oikean puoleiseen laippaan tulevan o-renkaan mitat? EPC:n mukaan olisi osa nro. 8731390.
Viimeksi muokannut Jyki, Ma Heinä 20, 2009 15:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

sabatti 96 kirjoitti: onkos viggenissä ja aerossa samat vetarit??
Ei. Aerossa samat kuin muissakin kolkeissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja SS »

Heiluttelin akselia ja totesin, että akseli heiluu sivusuunnassa arviolta noin 5mm. Kilometrejä takana vasta 90000. Paljonkos tuossa on uudella holkilla välystä ja millaisella välyksellä kannattaa varata aika huoltoon? Ylimääräisiä ravistuksia en ole huomannut enkä muitakaan oireita. Perä on hieman kostea, mutta vuotaa todennäköisesti jostain vaihdevivuston reiästä kun kosteus ulottuu niin ylös.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja MrG »

Ei siinä nuilla kilometreillä pitäs vielä mitään olla.
Jos ei pahemmin vuoda eikä ravista, niin kannattaa olla tekemättä mitään.
Se on aika tavallista merkistä riippumatta, että vetoakselien juuret on vähä kosteat.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja SS »

Roplasin tuossa juuri samanlaista, mutta vuoden vanhempaa ja 140tkm ajettua yksilöä. Siinä ei tuntunut lainkaan havaittavaa välystä ja perä oli täysin kuiva. Mielenkiintoisia laatuheittoja noissa :/
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
8vturbo
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 09:13
Paikkakunta: oulu

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja 8vturbo »

itelläkin on holkki remontti menossa ja luvattiin oulun aineelta kaks viikkoo sitten että menee pari päivää. nyt kävin kysyyn uudelleen niin 799 kpl oli jälkitoimituksessa eikä mitään tietoa millon tulee. kävin myös sahkolta kysymässä että jos olisin teettänyt holkin niin sanovat että ei pysty tekemään koska sisä pinta on pehmeempää ainetta kuin ulkopinta.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja tetammi »

8vturbo kirjoitti:itelläkin on holkki remontti menossa ja luvattiin oulun aineelta kaks viikkoo sitten että menee pari päivää. nyt kävin kysyyn uudelleen niin 799 kpl oli jälkitoimituksessa eikä mitään tietoa millon tulee. kävin myös sahkolta kysymässä että jos olisin teettänyt holkin niin sanovat että ei pysty tekemään koska sisä pinta on pehmeempää ainetta kuin ulkopinta.
Tästä apuja?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

8vturbo kirjoitti:itelläkin on holkki remontti menossa ja luvattiin oulun aineelta kaks viikkoo sitten että menee pari päivää. nyt kävin kysyyn uudelleen niin 799 kpl oli jälkitoimituksessa eikä mitään tietoa millon tulee. kävin myös sahkolta kysymässä että jos olisin teettänyt holkin niin sanovat että ei pysty tekemään koska sisä pinta on pehmeempää ainetta kuin ulkopinta.
Eiköhän se kuitenkin ole toisin päin, eli sisäpinta kovempaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja SS »

Miksi? Sisäpinnanhan täytyy olla pehmeää, koska se siitä kuluu.

Olisipas muuten mielenkiintoista tietää, millaisia nuo itse teetetyt holkit (toinen threadi) ovat kovuudeltaan verrattuna alkuperäisiin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja suorsa »

SS kirjoitti:Sisäpinnanhan täytyy olla pehmeää, koska se siitä kuluu
Tai toinen vaihtoehto on, että ulkopinta ei kulu koska sitä vasten ei pyöri mikään.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja mpn »

Ennen holkin vaihtoa, minkälaiset oireet? Itse ropannut kuskin puolelta murroksen, personin yläpään laakerin ja perkl...rutisee, kun kääntää. Suoraan ajaessa ei tiedä mitään.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja SS »

Tai toinen vaihtoehto on, että ulkopinta ei kulu koska sitä vasten ei pyöri mikään.
:D
Lähinnä tarkoitin, että holkin sisäpinta on akselia pehmeämpää...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Holkki remontti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

SS kirjoitti:Miksi? Sisäpinnanhan täytyy olla pehmeää, koska se siitä kuluu.

Olisipas muuten mielenkiintoista tietää, millaisia nuo itse teetetyt holkit (toinen threadi) ovat kovuudeltaan verrattuna alkuperäisiin...
Tietääkseni mikään seikka ei puolla sitä, että lähettäisiin tekemään holkki, jossa sisäpinta ja ulkopinta olisivat eri kovuusasteella. Miksi ulkopinnan pitäisi olla kovempi, kun se ei pyöri, eikä siihen hankaa mikään?

Originelliholkit ovat kovuudeltaan vaihtelevia (niinkuin käyttäjäkokemuksetkin kertovat, toisilla ne kuluvat nopammin jne...) ja liikkuvat 9 -15 HRC välillä. Valmistamieni holkkien kovuus on kauttaaltaan 16 HRC.

Vetoakselin kovuus on 55-60 HRC:n luokkaa. On päivänselvää, kumpi siinä ennemmin antautuu.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin