onkos viggenissä ja aerossa samat vetarit??Hook kirjoitti:Viggenissä oli ainakin eri tasauspyörästö, isommat vetarit, eri kokoinen holkki, jos sellainen on jne... joten Tuossa ei ihan sama ongelma ole...?
Holkki remontti
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Holkki remontti
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Holkki remontti
Tossa selailin motonetin sivuja...
siellä myytiin ulompaa vetoniveltä:
SAAB 900 "GM" 94->98 ja 9-3 98->02 Vetonivel Saab 900-ABS 93-
GM-900/9-3 Ulompi (ei Viggen-165kW) [1994->2002]
elikkä ei ne vetarit vissiin oo sitten samanlaisen![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
siellä myytiin ulompaa vetoniveltä:
SAAB 900 "GM" 94->98 ja 9-3 98->02 Vetonivel Saab 900-ABS 93-
GM-900/9-3 Ulompi (ei Viggen-165kW) [1994->2002]
elikkä ei ne vetarit vissiin oo sitten samanlaisen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Holkki remontti
Mitkä ovat oikean puoleiseen laippaan tulevan o-renkaan mitat? EPC:n mukaan olisi osa nro. 8731390.
Viimeksi muokannut Jyki, Ma Heinä 20, 2009 15:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
#956
Re: Holkki remontti
Ei. Aerossa samat kuin muissakin kolkeissa.sabatti 96 kirjoitti: onkos viggenissä ja aerossa samat vetarit??
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Holkki remontti
Heiluttelin akselia ja totesin, että akseli heiluu sivusuunnassa arviolta noin 5mm. Kilometrejä takana vasta 90000. Paljonkos tuossa on uudella holkilla välystä ja millaisella välyksellä kannattaa varata aika huoltoon? Ylimääräisiä ravistuksia en ole huomannut enkä muitakaan oireita. Perä on hieman kostea, mutta vuotaa todennäköisesti jostain vaihdevivuston reiästä kun kosteus ulottuu niin ylös.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
Ei siinä nuilla kilometreillä pitäs vielä mitään olla.
Jos ei pahemmin vuoda eikä ravista, niin kannattaa olla tekemättä mitään.
Se on aika tavallista merkistä riippumatta, että vetoakselien juuret on vähä kosteat.
Jos ei pahemmin vuoda eikä ravista, niin kannattaa olla tekemättä mitään.
Se on aika tavallista merkistä riippumatta, että vetoakselien juuret on vähä kosteat.
Re: Holkki remontti
Roplasin tuossa juuri samanlaista, mutta vuoden vanhempaa ja 140tkm ajettua yksilöä. Siinä ei tuntunut lainkaan havaittavaa välystä ja perä oli täysin kuiva. Mielenkiintoisia laatuheittoja noissa :/
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
itelläkin on holkki remontti menossa ja luvattiin oulun aineelta kaks viikkoo sitten että menee pari päivää. nyt kävin kysyyn uudelleen niin 799 kpl oli jälkitoimituksessa eikä mitään tietoa millon tulee. kävin myös sahkolta kysymässä että jos olisin teettänyt holkin niin sanovat että ei pysty tekemään koska sisä pinta on pehmeempää ainetta kuin ulkopinta.
Re: Holkki remontti
Tästä apuja?8vturbo kirjoitti:itelläkin on holkki remontti menossa ja luvattiin oulun aineelta kaks viikkoo sitten että menee pari päivää. nyt kävin kysyyn uudelleen niin 799 kpl oli jälkitoimituksessa eikä mitään tietoa millon tulee. kävin myös sahkolta kysymässä että jos olisin teettänyt holkin niin sanovat että ei pysty tekemään koska sisä pinta on pehmeempää ainetta kuin ulkopinta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Holkki remontti
Eiköhän se kuitenkin ole toisin päin, eli sisäpinta kovempaa.8vturbo kirjoitti:itelläkin on holkki remontti menossa ja luvattiin oulun aineelta kaks viikkoo sitten että menee pari päivää. nyt kävin kysyyn uudelleen niin 799 kpl oli jälkitoimituksessa eikä mitään tietoa millon tulee. kävin myös sahkolta kysymässä että jos olisin teettänyt holkin niin sanovat että ei pysty tekemään koska sisä pinta on pehmeempää ainetta kuin ulkopinta.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Holkki remontti
Miksi? Sisäpinnanhan täytyy olla pehmeää, koska se siitä kuluu.
Olisipas muuten mielenkiintoista tietää, millaisia nuo itse teetetyt holkit (toinen threadi) ovat kovuudeltaan verrattuna alkuperäisiin...
Olisipas muuten mielenkiintoista tietää, millaisia nuo itse teetetyt holkit (toinen threadi) ovat kovuudeltaan verrattuna alkuperäisiin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
Tai toinen vaihtoehto on, että ulkopinta ei kulu koska sitä vasten ei pyöri mikään.SS kirjoitti:Sisäpinnanhan täytyy olla pehmeää, koska se siitä kuluu
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Holkki remontti
Ennen holkin vaihtoa, minkälaiset oireet? Itse ropannut kuskin puolelta murroksen, personin yläpään laakerin ja perkl...rutisee, kun kääntää. Suoraan ajaessa ei tiedä mitään.
Re: Holkki remontti
Tai toinen vaihtoehto on, että ulkopinta ei kulu koska sitä vasten ei pyöri mikään.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lähinnä tarkoitin, että holkin sisäpinta on akselia pehmeämpää...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
Tietääkseni mikään seikka ei puolla sitä, että lähettäisiin tekemään holkki, jossa sisäpinta ja ulkopinta olisivat eri kovuusasteella. Miksi ulkopinnan pitäisi olla kovempi, kun se ei pyöri, eikä siihen hankaa mikään?SS kirjoitti:Miksi? Sisäpinnanhan täytyy olla pehmeää, koska se siitä kuluu.
Olisipas muuten mielenkiintoista tietää, millaisia nuo itse teetetyt holkit (toinen threadi) ovat kovuudeltaan verrattuna alkuperäisiin...
Originelliholkit ovat kovuudeltaan vaihtelevia (niinkuin käyttäjäkokemuksetkin kertovat, toisilla ne kuluvat nopammin jne...) ja liikkuvat 9 -15 HRC välillä. Valmistamieni holkkien kovuus on kauttaaltaan 16 HRC.
Vetoakselin kovuus on 55-60 HRC:n luokkaa. On päivänselvää, kumpi siinä ennemmin antautuu.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-