Cabriolet huutokaupassa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

jiipee62
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:06
Paikkakunta: Nummela

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja jiipee62 »

Näköjään uudestaan huudettavana. Saakohan tuollaiseen papereita millään...
Jyrki
EX. 9-3 2002
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja jthing »

Miksi ei saisi? Jos on vaan omistushistoria edes jotenkin järkevä, niin Saabilta vaan vastaavuuspaperit ja katsastukseen yrittämään.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2008
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mutta jos puuttukin rekisteriote tms, niin tuohan on tekemätön paikka kilvittää. Ei auta laput saabilta, vaikka pyytäisi mapillisen niitä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Jamppa kirjoitti:mutta jos puuttukin rekisteriote tms, niin tuohan on tekemätön paikka kilvittää. Ei auta laput saabilta, vaikka pyytäisi mapillisen niitä
Onko noin? Onko ongelma silloin tyyppihyväksynnän (COC) vai omistussuhteiden osoittamisessa?

Jos auto on ensirekiströity EU:hun ja tämän pystyy osoittaamaan, tyyppihyväksyntäpuoli pitäisi olla ok. Sen tiedon mihin maahan auto on viety, lienee mahdollista saada Saabilta ja rekisteröintitiedot paikallisilta viranomaisilta. Helppoa homma ei varmaankaan ole.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja jthing »

Samaa tarkoitin että kyllä COC pitäisi riittä, mutta tosiaan jos ei oo mitään papereita edellisestä omistajasta tai edes tietoa niin vaikeaa on, mutta ei mahdotonta (tosin voi olla niin vaikeaa, että voi sanoa mahdottomaksi).
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2008
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

sillä ei ole mitään väliä, olkoon auto rekattu joskus vaikka kuussa, mutta jos ei ole todistusta, eli aikasempaa rek. otetta , on silloin suomen kilpien saaminen mahdotonta.

esim usa tuontien kohdalla jos ei ole titleä olemassa, et saa autoa millään ilveellä kilpiin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Jamppa kirjoitti:sillä ei ole mitään väliä, olkoon auto rekattu joskus vaikka kuussa, mutta jos ei ole todistusta, eli aikasempaa rek. otetta , on silloin suomen kilpien saaminen mahdotonta.

esim usa tuontien kohdalla jos ei ole titleä olemassa, et saa autoa millään ilveellä kilpiin.
Ok. Tulkitsen, että ongelma sitten on ennemminkin omistussuhteiden puolella, koska USA:n tuonti ei täytä kuitenkaan tyyppihyväksyntää. Uutta titleä voi anoa paikallisilta viranomaisilta (DMV).

Suomessa voi varmaan lailliselta konkurssipesältä ostaa vilpittömässä mielessä eikä suomalainen taho voi esittää vaateita kaupan jälkeen. Ulkomaisten viranomaisten kanssa voi tulla ongelmia, jos auto on merkattu romutetuksi, varastetuksi, tms. Tämä on nyt puhdasta spekulointia, eikä koske kyseistä huutokaupan autoa.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

9-5T kirjoitti:
karitammi kirjoitti: Jos auto on ensirekiströity EU:hun ja tämän pystyy osoittaamaan, tyyppihyväksyntäpuoli pitäisi olla ok. .
Ei ole aina, eräs 2006 9-5 uutena ruotsissa rekisteröity mutta ei E-hyväksytty jäi rekisteröimättä suomeen.
Olet oikeassa, kansallisesti voidaan olla tiukempia taikka rennompia. Suomessa ollaan tiukempia.

Oikeastaan tämän jankkauksen pointti on selvittää onko ongelma tyyppihyväksynnässä vai laillisen omistajuuden osoittamisessa.

Kuvan auto ei muuten näytä US-mallilta.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja jthing »

Eiköhän se ole omistajuus suhteissa. Juuri p-amerikasta palanneena voin sanoa että tuli asioita selviteltyä ja kyllä kun romua tarpeeksi vaihtaa ja hankkii CoCin niin laattoihin saa mallit joita euroopassakin myydään. Esim. 2004 femmassa löytyi e-hyväksyntä kaikesta, vain vilkut piti muuttaa.
Toisessa autossa menisi sen sijaan uusiksi perävalot ja sivuvilkut kun E-hyväksyntä puuttuu, onneksi oli muuttoauto.

Rekisteriotteessa luki suurinpiirtein "Tää on saappi" eikä sen kummempaa, mutta tuntui tuo kelpaavan. Ilman sitä olisi ollut vaikeaa jos ei mahdotonta.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Cabriolet huutokaupassa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

jthing kirjoitti:Eiköhän se ole omistajuus suhteissa. Juuri p-amerikasta palanneena voin sanoa että tuli asioita selviteltyä ja kyllä kun romua tarpeeksi vaihtaa ja hankkii CoCin niin laattoihin saa mallit joita euroopassakin myydään. Esim. 2004 femmassa löytyi e-hyväksyntä kaikesta, vain vilkut piti muuttaa.
Toisessa autossa menisi sen sijaan uusiksi perävalot ja sivuvilkut kun E-hyväksyntä puuttuu, onneksi oli muuttoauto.

Rekisteriotteessa luki suurinpiirtein "Tää on saappi" eikä sen kummempaa, mutta tuntui tuo kelpaavan. Ilman sitä olisi ollut vaikeaa jos ei mahdotonta.
Alkaa mennä vahvasti off-topicin puolelle, mutta toin vm. 07 9-3 SC:n USA:sta viime vuonna. Auto US-speksein. Yhtään muutosta ei tehty. E-hyväksyntiä ei katsota, koska on muuttoauto. Varoituskolmio, takasumuvalo ja jotain muuta pitää olla.
Vastaa Viestiin