Cabriolet huutokaupassa
Re: Cabriolet huutokaupassa
Näköjään uudestaan huudettavana. Saakohan tuollaiseen papereita millään...
Jyrki
EX. 9-3 2002
EX. 9-3 2002
Re: Cabriolet huutokaupassa
Miksi ei saisi? Jos on vaan omistushistoria edes jotenkin järkevä, niin Saabilta vaan vastaavuuspaperit ja katsastukseen yrittämään.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Re: Cabriolet huutokaupassa
mutta jos puuttukin rekisteriote tms, niin tuohan on tekemätön paikka kilvittää. Ei auta laput saabilta, vaikka pyytäisi mapillisen niitä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Cabriolet huutokaupassa
Onko noin? Onko ongelma silloin tyyppihyväksynnän (COC) vai omistussuhteiden osoittamisessa?Jamppa kirjoitti:mutta jos puuttukin rekisteriote tms, niin tuohan on tekemätön paikka kilvittää. Ei auta laput saabilta, vaikka pyytäisi mapillisen niitä
Jos auto on ensirekiströity EU:hun ja tämän pystyy osoittaamaan, tyyppihyväksyntäpuoli pitäisi olla ok. Sen tiedon mihin maahan auto on viety, lienee mahdollista saada Saabilta ja rekisteröintitiedot paikallisilta viranomaisilta. Helppoa homma ei varmaankaan ole.
Re: Cabriolet huutokaupassa
Samaa tarkoitin että kyllä COC pitäisi riittä, mutta tosiaan jos ei oo mitään papereita edellisestä omistajasta tai edes tietoa niin vaikeaa on, mutta ei mahdotonta (tosin voi olla niin vaikeaa, että voi sanoa mahdottomaksi).
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Re: Cabriolet huutokaupassa
sillä ei ole mitään väliä, olkoon auto rekattu joskus vaikka kuussa, mutta jos ei ole todistusta, eli aikasempaa rek. otetta , on silloin suomen kilpien saaminen mahdotonta.
esim usa tuontien kohdalla jos ei ole titleä olemassa, et saa autoa millään ilveellä kilpiin.
esim usa tuontien kohdalla jos ei ole titleä olemassa, et saa autoa millään ilveellä kilpiin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Cabriolet huutokaupassa
Ok. Tulkitsen, että ongelma sitten on ennemminkin omistussuhteiden puolella, koska USA:n tuonti ei täytä kuitenkaan tyyppihyväksyntää. Uutta titleä voi anoa paikallisilta viranomaisilta (DMV).Jamppa kirjoitti:sillä ei ole mitään väliä, olkoon auto rekattu joskus vaikka kuussa, mutta jos ei ole todistusta, eli aikasempaa rek. otetta , on silloin suomen kilpien saaminen mahdotonta.
esim usa tuontien kohdalla jos ei ole titleä olemassa, et saa autoa millään ilveellä kilpiin.
Suomessa voi varmaan lailliselta konkurssipesältä ostaa vilpittömässä mielessä eikä suomalainen taho voi esittää vaateita kaupan jälkeen. Ulkomaisten viranomaisten kanssa voi tulla ongelmia, jos auto on merkattu romutetuksi, varastetuksi, tms. Tämä on nyt puhdasta spekulointia, eikä koske kyseistä huutokaupan autoa.
Re: Cabriolet huutokaupassa
Olet oikeassa, kansallisesti voidaan olla tiukempia taikka rennompia. Suomessa ollaan tiukempia.9-5T kirjoitti:Ei ole aina, eräs 2006 9-5 uutena ruotsissa rekisteröity mutta ei E-hyväksytty jäi rekisteröimättä suomeen.karitammi kirjoitti: Jos auto on ensirekiströity EU:hun ja tämän pystyy osoittaamaan, tyyppihyväksyntäpuoli pitäisi olla ok. .
Oikeastaan tämän jankkauksen pointti on selvittää onko ongelma tyyppihyväksynnässä vai laillisen omistajuuden osoittamisessa.
Kuvan auto ei muuten näytä US-mallilta.
Re: Cabriolet huutokaupassa
Eiköhän se ole omistajuus suhteissa. Juuri p-amerikasta palanneena voin sanoa että tuli asioita selviteltyä ja kyllä kun romua tarpeeksi vaihtaa ja hankkii CoCin niin laattoihin saa mallit joita euroopassakin myydään. Esim. 2004 femmassa löytyi e-hyväksyntä kaikesta, vain vilkut piti muuttaa.
Toisessa autossa menisi sen sijaan uusiksi perävalot ja sivuvilkut kun E-hyväksyntä puuttuu, onneksi oli muuttoauto.
Rekisteriotteessa luki suurinpiirtein "Tää on saappi" eikä sen kummempaa, mutta tuntui tuo kelpaavan. Ilman sitä olisi ollut vaikeaa jos ei mahdotonta.
Toisessa autossa menisi sen sijaan uusiksi perävalot ja sivuvilkut kun E-hyväksyntä puuttuu, onneksi oli muuttoauto.
Rekisteriotteessa luki suurinpiirtein "Tää on saappi" eikä sen kummempaa, mutta tuntui tuo kelpaavan. Ilman sitä olisi ollut vaikeaa jos ei mahdotonta.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Re: Cabriolet huutokaupassa
Alkaa mennä vahvasti off-topicin puolelle, mutta toin vm. 07 9-3 SC:n USA:sta viime vuonna. Auto US-speksein. Yhtään muutosta ei tehty. E-hyväksyntiä ei katsota, koska on muuttoauto. Varoituskolmio, takasumuvalo ja jotain muuta pitää olla.jthing kirjoitti:Eiköhän se ole omistajuus suhteissa. Juuri p-amerikasta palanneena voin sanoa että tuli asioita selviteltyä ja kyllä kun romua tarpeeksi vaihtaa ja hankkii CoCin niin laattoihin saa mallit joita euroopassakin myydään. Esim. 2004 femmassa löytyi e-hyväksyntä kaikesta, vain vilkut piti muuttaa.
Toisessa autossa menisi sen sijaan uusiksi perävalot ja sivuvilkut kun E-hyväksyntä puuttuu, onneksi oli muuttoauto.
Rekisteriotteessa luki suurinpiirtein "Tää on saappi" eikä sen kummempaa, mutta tuntui tuo kelpaavan. Ilman sitä olisi ollut vaikeaa jos ei mahdotonta.