NG 900 rutisee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja mpn »

Perhana on tässä väännetty vaikka mitä nippeliä ja vaihdettu murros ja iskarin yläpään laakerointi ja silti rutisee....prkl hermo kärsii. Voisikohan olla et hammastanko päästää meteliä? Kaikki nivelet tuntuu olevan kondiksessa, mut tuo rutina rattia kääntäessä kuuluu edelleen. Ääni on havaittavissa kuskin puolella. Etenkin kun rattia veivaa tuntuu rutina iskarin yläpäässä, mut mitään en ole löytänyt...APUVA!
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Mites ohjaustehostimen pumppu/nesteet?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

mpn kirjoitti:Perhana on tässä väännetty vaikka mitä nippeliä ja vaihdettu murros ja iskarin yläpään laakerointi ja silti rutisee....prkl hermo kärsii. Voisikohan olla et hammastanko päästää meteliä? Kaikki nivelet tuntuu olevan kondiksessa, mut tuo rutina rattia kääntäessä kuuluu edelleen. Ääni on havaittavissa kuskin puolella. Etenkin kun rattia veivaa tuntuu rutina iskarin yläpäässä, mut mitään en ole löytänyt...APUVA!
itsellä ollut sama vika ng900:ssä(-95) monta vuotta jo,juurikin kuskin puolelta ääni kuuluu :twisted: .vikaa haettu huollossakin,eipä löytynyt :oops:
#2285
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja mpn »

Nyt kun on kolunnut tuota kotteroa läpi, niin pakko olla hammastagon toiminnassa joku vika.Auttaisikohan jos vaihtaisi tuentakumit jottei se paketti notku palopellissä...siis vaihtaa uretaanituennat kerralla...prkl kun kerran sit tekee, niin laittaa samalla clampit kulmiin niin ei varmaan notku mihinkään :twisted:
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

mpn kirjoitti:Nyt kun on kolunnut tuota kotteroa läpi, niin pakko olla hammastagon toiminnassa joku vika.Auttaisikohan jos vaihtaisi tuentakumit jottei se paketti notku palopellissä...siis vaihtaa uretaanituennat kerralla...prkl kun kerran sit tekee, niin laittaa samalla clampit kulmiin niin ei varmaan notku mihinkään :twisted:
itsekin mietin samaa aihetta....idea vain kaatui siihen että oma kiesi -95 ja siinä
se saginawan ohjausvaihde,eipä löydy siihen sopivaa uretaania :oops: .
kuunnellaan sit rutinaa,rockia vaan kovemmalle...
eikä leimallakaan ole häirinnyt asia :D
#2285
jasi
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 20:52
Paikkakunta: Turku

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja jasi »

Mulla oli kans samoja oireita. Vika huomattinn vasta kun iskarin ylätuki antautui lopullisesti.(ohjauslaakeri vaihdettiin samassa iskarien kanssa) Ylätuki kun vaihdettiin, loppu rutinat ja natinat, sekä sillon tällöin kuuluvat kolinat.Bonuksena vielä loppu urissa vetely, ja nyt rattikin on taas suorassa. Näytti iskareita ja jousia vaihdettaessa ehjältä, mut tais olla jo sillon paskana, tiedä sitte.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja mpn »

No nyt ei tarvitse välittää rutinoista, kun perämurikka halkas laatikon :cry:
jasi
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 20:52
Paikkakunta: Turku

Re: NG 900 rutisee

Viesti Kirjoittaja jasi »

No, ikävämpi juttu toi.
:(
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
Vastaa Viestiin