Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
(tiedän, tällaisia aiheita on ollut ennen, mutta en saanut vastausta kaikkiin kysymyksiin vaikka hakua käytin ahkerasti)
Cabbe ei lähtenyt viime torstai aamuna käyntiin, oireita ennen ei ollut. Toimivalla DI:llä on jo kokeiltu. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa virtalukon pohja, mutta selvisi ettei se homma olekaan niin helppo kuin edellisessa tonnarissa (tomiva käytetty osa tosiaan hankittu jo). Bensapumppu on myös yksi mahdollisuus, autohan on ajettu 183tkm.
Mutta, jos virtalukon pohja on rikki, niin bensapumppukaan ei lähde käyntiin?!
Lämpötilamittari on tosiaan viime aikoina tempuillut. Joku irtokontakti (ilmeisesti mittaristoon) on ollut, kun lämpötilamittari on joskus tippunut nollaan, ja noussut sitten pari sekunnin päästä uudestaan normaaliin, mutta ei ole kuitenkaan ennen ollut ongelmia starttaessa.
Sitten kysymyksiin.
Jos virtalukon pohja aiheuttaa ettei auto lähde käyntiin, pitäisikö muita selviä oireita olla, esim ettei mittarit toimivat? (Autossani kaikki muuta toimii, paitsi ettei auto lähde käyntiin) Tonnarissa (mielestäni) mittarit toimivat vaikka virtalukon pohja oli rikki, mutta miten tässä NGsatkussa?
Voinko jotenkin mitata toimiiko tuo bensapumppu, irrottamatta koko tankki jne? (Tai, kuulin että se pitäisi olla mahdollista, mutta miten jos voi?)
Niin, ja potilashan on 900 turbo cabriolet -97 Stage 1.
Cabbe ei lähtenyt viime torstai aamuna käyntiin, oireita ennen ei ollut. Toimivalla DI:llä on jo kokeiltu. Seuraavaksi ajattelin vaihtaa virtalukon pohja, mutta selvisi ettei se homma olekaan niin helppo kuin edellisessa tonnarissa (tomiva käytetty osa tosiaan hankittu jo). Bensapumppu on myös yksi mahdollisuus, autohan on ajettu 183tkm.
Mutta, jos virtalukon pohja on rikki, niin bensapumppukaan ei lähde käyntiin?!
Lämpötilamittari on tosiaan viime aikoina tempuillut. Joku irtokontakti (ilmeisesti mittaristoon) on ollut, kun lämpötilamittari on joskus tippunut nollaan, ja noussut sitten pari sekunnin päästä uudestaan normaaliin, mutta ei ole kuitenkaan ennen ollut ongelmia starttaessa.
Sitten kysymyksiin.
Jos virtalukon pohja aiheuttaa ettei auto lähde käyntiin, pitäisikö muita selviä oireita olla, esim ettei mittarit toimivat? (Autossani kaikki muuta toimii, paitsi ettei auto lähde käyntiin) Tonnarissa (mielestäni) mittarit toimivat vaikka virtalukon pohja oli rikki, mutta miten tässä NGsatkussa?
Voinko jotenkin mitata toimiiko tuo bensapumppu, irrottamatta koko tankki jne? (Tai, kuulin että se pitäisi olla mahdollista, mutta miten jos voi?)
Niin, ja potilashan on 900 turbo cabriolet -97 Stage 1.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Kyllä.Mimmi kirjoitti:Pyörittääkö startti konetta normaalisti?
Pysyvätkö mittarit ym. normaaliasennossa startatessa?
Onhan polttoainetta tarpeeksi?
Kyllä.
On, melkein ½tankki.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Olen ajatellut sitä samaa. Edellisessä autossa kun kyseinen osa oli rikki, niin auto kyllä lähti aina välillä käyntiin, mutta nyt ei ollenkaan, joten siitä syystä ajattelin DI, virtalukon pohja tai bensapumppu. Haluaisin vain selvittää onko mahdollistaa tarkistaa/selvittää onko virtalukon pohja tai bensapumppu rikki, vaihtamatta?Mimmi kirjoitti:Kampiakselin asentoanturi?
Jostain kuulin että NG900:ssa mittarit eivät pitäisi toimia jos virtalukon pohja on rikki, vaikka tonnariessa mittarit toimivat vaikka pohja oli rikki ja auto ei lähtenyt käyntiin juuri siitä syysta.. Mutta, kyseinen henkilö ei ollut varma, joten, miten asia oikeasti on?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1108
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
jos on häikkää kampiakselin asentoanturissa, niin saattaa lähteä mäkistartilla käyntiin.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Asia on nyt ratkaistu.. Virtalukon pohjan vaihto ei näyttänyt kovin kivalta, joten päätin selvittää varmasti onko se rikki ennen kuin vaihdan, ja ei ollutkaan.. bensapumppu (kuten yleensä) oli syyllinen.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Jäikö sulle Nikke se virtalukon pohja ylimääräiseksi? Tarviisin tohon ysisataseen, jos vaikka kävis.
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Vaihdoin tänään ysisataseen tuon virtalukonpohjan, oli kyllä tuskallinen homma irroittaa koko vaihdekeppi/virtalukon runko. Toimenpiteen jälkeen auto lähti hyvin vaikeasti käyntiin ja uudemman kerran yrittäessä ei enää ollenkaan. Startatessa virta tuntuu kulkevan startille, koska startista kuuluu hurina, mutta moottori ei pyöri. Starttimoottori on uusi, koska edellinen virtalukonpohja jätti startin päälle je tietysti hajosi. Mäkistartilla auto käynnistyy hyvin ja toimii normaalisti. Virtalukko itsessään on kulunut ja huono, mutta on tähän asti toiminut, vaikkakin takerrellen. Hylsyn irtiollessa ja ruuvimeisselillä sama juttu.
Voi olla, että akku on tyhjänlainen, pistin sen lataukseen. Sulakkeet tarkistin.
Toinen ilmiö on, että radio lakkasi kuulumasta, mittarivaloista en tiedä, koska himmennin on sökö, toimii milloin toimii.
Elikkä mitäs tein väärin? tai mitä jätin tekemättä?
Voi olla, että akku on tyhjänlainen, pistin sen lataukseen. Sulakkeet tarkistin.
Toinen ilmiö on, että radio lakkasi kuulumasta, mittarivaloista en tiedä, koska himmennin on sökö, toimii milloin toimii.
Elikkä mitäs tein väärin? tai mitä jätin tekemättä?
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Kyllä se vaan täytyy uskoa, että uusi starttimoottori hajosi. Pyörii kyllä, mutta tyhjää, kun veto on pettänyt. Saas nähdä, mitä motonetissä sanovat.
Re: Virtalukon pohjasta ja bensapumpusta
Nyt käy saappi taas. Outo juttu, että uusi startti kesti vain muutaman starttauksen. Ongelmana on vielä radio, joka ei toimi. Olenkohan rähminyt johdot irti konsolia purkaessa? Takakaiuttimista kuuluu radio hyvin hiljaa, edestä ei ollenkaan. Pitääköhän oikein alkaa lukemaan radion käyttöohjekirjaa? Ne on niitä kaikkein tuskallisimpia ohjekirjoja tavata.
Ensi viikolla pitää viedä avainpatruuna sepälle.
Ensi viikolla pitää viedä avainpatruuna sepälle.