Nyt iski ongelma uudelle saabin omistajalle.
Vaihteet ei mene kunnolla päälle ja kun menee niin ei voi sanoa että kytkin luistaa kun ei se sitä tee. Nyt ei oikein tiedä mistä tämä tällainen "mystisyys" johtuu. Autolla on ajettu n. 195000 ja täydellinen kytkin remontti on tehty edellisen omistajan toimesta jossain vaiheessa. Kuuleman mukaan kaikki on vaihdettu kestävämpään versioon. vaihdoin tänään nesteen toivoen että vika olisi huonossa nesteessä mutta eipä parantunut... Onko kenelläkään hyviä neuvoja miten kannattaisi asian kanssa nyt edetä??
Kiitos jo näin etukäteen jos joku pystyisi auttamaan epätietoista.
Saab 9-3 2.0t -01 Kytkin vai vaihteisto??
Re: Saab 9-3 2.0t -01 Kytkin vai vaihteisto??
Olisko joku vaihteensiirtäjäsysteemin nivel tms?
Haulla saattais löytyä vihjettä.
Haulla saattais löytyä vihjettä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Saab 9-3 2.0t -01 Kytkin vai vaihteisto??
Siis yksikään vaihde ei mene kunnolla päälle?
Re: Saab 9-3 2.0t -01 Kytkin vai vaihteisto??
Painoit siis ruutalla DOT4-nestettä ylöspäin sieltä työsylinterin ilmausruuvilta?
Harmi jos vuotaa työsylinterin tiivisteet, mutta voihan siellä tosiaan olla ilmaa, tai sitten sylintereiden välinen letku tukossa, tai sitten pääsylinteri vuotaa tms.
Ehkä voisi olla kuitenkin suht edullinen tapa koettaa vaan jonkin kerran ilmailla sitä kytkintä, eli että saisi vaihdeltua niihin sylintereihinkin uusia jarrunesteitä likaisien tilalle, ties vaikka jokin likakökkö vaan ollut tiivisteen välissä tms, ja osaisi hyvällä säkällä lähteä pois kummittelemasta.
Eli voisi samalla jumppailla kytkintä paineet päällä polkien kun niitä "huuhteluja tekee" (siis ilmausproseduuri- kytkinpoljinpumppaus x 10, ilmausproseduuri, jne).
Siis jossei kertaalleen tehdystä ilmauksesta ole apua.
Muistathan poistaa jarrunestettä sieltä säiliöstä, ettei se valu yli työsylkkää alapäästä ilmatessa?
Melko varmasti ihan turha neuvo, mutta kaikkee kantsii aina kokeilla
Edit: Onko kytkimen liikevara normaali kuitenkin? mainitsit ettei se luista, mutta irrottaako se kunnolla?
Onhan noista Schs-kytkimistä mm. karannut kytkinlevyn jousiakin, jonka jälkeen ei tietenkään ole toiminut kunnolla jne.
(Omasta 110tkm ajetusta Ng900:sta hajotti koko Sensonicin ( ) uutena tehtaalla asennettu Sachs-kytkinlevyn irronnut jousi.... ja kytkinlevy oli jousen irrotessa maksimissaan 1/3 kulunut, eli sillä olisi päässyt kitkapintojensa puolesta ainakin 200tkm vielä).
Toivotaan että tässä olisi kyse vain jostain pienestä ilmausropleemasta tms!
Harmi jos vuotaa työsylinterin tiivisteet, mutta voihan siellä tosiaan olla ilmaa, tai sitten sylintereiden välinen letku tukossa, tai sitten pääsylinteri vuotaa tms.
Ehkä voisi olla kuitenkin suht edullinen tapa koettaa vaan jonkin kerran ilmailla sitä kytkintä, eli että saisi vaihdeltua niihin sylintereihinkin uusia jarrunesteitä likaisien tilalle, ties vaikka jokin likakökkö vaan ollut tiivisteen välissä tms, ja osaisi hyvällä säkällä lähteä pois kummittelemasta.
Eli voisi samalla jumppailla kytkintä paineet päällä polkien kun niitä "huuhteluja tekee" (siis ilmausproseduuri- kytkinpoljinpumppaus x 10, ilmausproseduuri, jne).
Siis jossei kertaalleen tehdystä ilmauksesta ole apua.
Muistathan poistaa jarrunestettä sieltä säiliöstä, ettei se valu yli työsylkkää alapäästä ilmatessa?
Melko varmasti ihan turha neuvo, mutta kaikkee kantsii aina kokeilla
Edit: Onko kytkimen liikevara normaali kuitenkin? mainitsit ettei se luista, mutta irrottaako se kunnolla?
Onhan noista Schs-kytkimistä mm. karannut kytkinlevyn jousiakin, jonka jälkeen ei tietenkään ole toiminut kunnolla jne.
(Omasta 110tkm ajetusta Ng900:sta hajotti koko Sensonicin ( ) uutena tehtaalla asennettu Sachs-kytkinlevyn irronnut jousi.... ja kytkinlevy oli jousen irrotessa maksimissaan 1/3 kulunut, eli sillä olisi päässyt kitkapintojensa puolesta ainakin 200tkm vielä).
Toivotaan että tässä olisi kyse vain jostain pienestä ilmausropleemasta tms!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saab 9-3 2.0t -01 Kytkin vai vaihteisto??
Sain sit ilmattua kytkimen ja nyt sitten vaihteet menee päälle ja toimii muuten hyvin mutta nyt kytkin toimii ihan lattian rajasta asti joten voisi tuomita kytkimen loppuneeksi tai sitten siellä on vieläkin ilmaa???
Sain tietooni edelliseltä omistajalta että edellinen kytkin remontti on tehty n. 50t km sitten ja silloin on laitettu viggen ja kaikki muukin uusiksi enkä jaksaisi uskoa että siinä ajassa kytkin menee uudestaan ja varsinkin kun on vahvemmasta kyse... PRKL
No mutta ajellaan nyt vielä ja mietiskellään mitä seuraavaksi tekisi kun ei vielä kiinnosta avata sitä jos ja kun ei tiedä varmaksi missä vika on...
Sain tietooni edelliseltä omistajalta että edellinen kytkin remontti on tehty n. 50t km sitten ja silloin on laitettu viggen ja kaikki muukin uusiksi enkä jaksaisi uskoa että siinä ajassa kytkin menee uudestaan ja varsinkin kun on vahvemmasta kyse... PRKL
No mutta ajellaan nyt vielä ja mietiskellään mitä seuraavaksi tekisi kun ei vielä kiinnosta avata sitä jos ja kun ei tiedä varmaksi missä vika on...