SID2 korjausopas

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja jus »

o--o kirjoitti:SIDin vaihto tuo todennäköisesti saman ongelman eteen uudelleen jossain vaiheessa. Luulisin.
Jos vaihtaa elinikäisellä takuulla korjattuun, uusiutuva ongelma ei ainakaan aiheuta yhtä isoja kustannuksia:
http://saabdisplayrepairs.co.uk/Whatwedo.html
http://saabdisplayrepairs.co.uk/Specialoffers.html
http://saabdisplayrepairs.co.uk/Product ... Costs.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

jus kirjoitti:
o--o kirjoitti:SIDin vaihto tuo todennäköisesti saman ongelman eteen uudelleen jossain vaiheessa. Luulisin.
Jos vaihtaa elinikäisellä takuulla korjattuun, uusiutuva ongelma ei ainakaan aiheuta yhtä isoja kustannuksia:
http://saabdisplayrepairs.co.uk/Whatwedo.html
http://saabdisplayrepairs.co.uk/Specialoffers.html
http://saabdisplayrepairs.co.uk/Product ... Costs.html
Tuollaisesta en tiennytkään. Jos he antavat elinikäisen takuun, niin heillä on tosi hyvät liimat tai muu menetelmä jolla lattakaapeli on kiinni. Tekstin mukaan he vaihtavat näytön ja kaapelin.
Ehkä kannattaa kysellä jos he möisivät pelkkää näyttö/kaapliyhdistelmää, jolloin sen voisi vaihtaa itsekin tarvitsematta postittaa SIDiä sinne asti korjattavaksi. (En minä ainakaan uskaltaisi luopua SIDstä tuntemattomaksi ajaksi jos uutta ei ole heti käsillä.)
Kyseisellä sivustolla on muuten myös SIDin irrotusohje.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja snuggles »

900i kirjoitti:Mistä löytyy tällä hetkellä halvin sid2 loota uutena?
eBayssä käytettyjä, uusista en osaa sanoa mitään.
MiKiM
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 16:32

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

www.elkparts.com kauppaa uusia, mutta kertokaapa te kokeneemmat saabistit, tekeekö Suomessa joku firma kohtuuhintaan pintaliitosjuotoksia. Omasta Sid2 tosiaan se lattakaapeli puoliksi irti, joten ei paljon pistelyt tai silitysrautakikat auta...

Toiseksi osaako joku kertoa, miksi noita Sidejä on kahdella eri liittimellä. Omassa on semmoinen pieni ja paksumpi kun taas jossain on ohut ja todella pitkä liitin. Onko niitä ripoteltu autoihin ihan summanmutikassa vai onko aina jossain tietyssä mallissa tietynlainen sid-liitin? Siis se, joka tulee autosta suoraan ajotietokoneeseen.
Saab 9-3 2.0 SE Turbo 1998
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

MiKiM kirjoitti:...tekeekö Suomessa joku firma kohtuuhintaan pintaliitosjuotoksia. Omasta Sid2 tosiaan se lattakaapeli puoliksi irti, joten ei paljon pistelyt tai silitysrautakikat auta...
Se ongelmakaapeli ei ole juotettu kortin reunaan, vaan liimattu sähköä johtavalla liimalla. Juottamisen kanssa voi kuulema tulla ongelmia.
Olen saanut joskus vinkin, että Keskushuolto Sytelä Oy korjaisi SIDin näyttöjä. (Takkatie 7, HKI) Antavat takuunkin.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
MiKiM
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 16:32

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

Kiitos vastauksesta, täytyypä soitella.

Mitenkäs sitten tuon Bison Clue liiman kanssa? En nyt ole ensimmäisenä itse korjaamassa tuota, mutta pitääkö jokainen "juotos" liimata erikseen vai voiko koko kaapelin vetää surutta vaan sillä Bisonilla kiinni, vai meneekö koko sid tuosta oikosulkuun?
Saab 9-3 2.0 SE Turbo 1998
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

MiKiM kirjoitti: Mitenkäs sitten tuon Bison Clue liiman kanssa? En nyt ole ensimmäisenä itse korjaamassa tuota, mutta pitääkö jokainen "juotos" liimata erikseen vai voiko koko kaapelin vetää surutta vaan sillä Bisonilla kiinni, vai meneekö koko sid tuosta oikosulkuun?
Ei tiedä, mutta saattaa se mennäkin oikosulkuun jos se tarttuu kaikkiin pintoihin yhtä hyvin ja jos sen johtavuus on hyvä. En ole koskaan käyttänyt sähköä johtavaa liimaa mihinkään, mutta juottanut olen paljonkin. Tina (tai oikeammin tina/lyijy seos) on siitä hauskaa ainetta, että sillä kahta vierekkäistä piuhaa ei saa helposti oikosulkuun vaikka yrittäsikin.

Ks nimimerkin TomStar viestiä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&p=631691

(Tuossa viestissä mainittu "nimeltä mainitsematon yritys" saattaa olla se sama Takkatiellä sijaitseva lafka, jonka mainitsin edellisessä viestissäni.)
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

9-5T kirjoitti:
o--o kirjoitti:Olen saanut joskus vinkin, että Keskushuolto Sytelä Oy korjaisi SIDin näyttöjä. (Takkatie 7, HKI) Antavat takuunkin.
n.193,20e joten reilusti halvemmalla saa kun käyttää merkkihuollon kautta samassa paikassa.
Onpa hinta noussut. Kun pari vuotta (?) sitten törmäsin ensimmäisen kerran tähän ongelmaan, niin sain merkkihuollosta tuon edellä mainitun firman yhteystiedot valokopiona. (Sanoivat että eivät korjaa itse näyttöjä mutta tämä firma korjaa ja antoivat yhteystietomonisteen.) Olin kirjoittanut tähän monisteeseen muistiinpanona "n. 100 € + takuu" ja sen perään olin laittanut myöhemmin: "135 € ? (netistä)"
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja suorsa »

MiKiM kirjoitti:Toiseksi osaako joku kertoa, miksi noita Sidejä on kahdella eri liittimellä. Omassa on semmoinen pieni ja paksumpi kun taas jossain on ohut ja todella pitkä liitin. Onko niitä ripoteltu autoihin ihan summanmutikassa vai onko aina jossain tietyssä mallissa tietynlainen sid-liitin? Siis se, joka tulee autosta suoraan ajotietokoneeseen.
Ero johtuu siitä, että pienempi ja paksumpi liitin sopii 9-3:een. Pitkä ja ohuempi taas 9-5:een.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

9-5T kirjoitti: Noi hinnat täsmää merkkihuollon heille lähettämiin mutta ilman sopimusta halusivat n.193,20. Olisin lähettänyt 4kpl.
Minä ymmärsin aikoinani, että jos haluan SIDini korjattua, niin hoidan asian itse Sytelän kanssa. En sitten hoitanut, vaan löysin tämän keskustelun ja korjasin itse pistelytekniikalla. Hinta oli se jonka merkkihuolto kertoi minulle.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
MiKiM
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 16:32

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

Kiitos jälleen tyhjentävistä vastauksista. Itse soitin Satakunnan Autotaloon Poriin, jossa ilmoittivat että Mikkelissä joku firma korjailee näitä SIDejä ja hintaa operaatiolle kertyy 220e. Firman nimeä en huomannut kysyä. Takaisin pitäisi olla kahden viikon sisällä ja takuuta 1 vuosi.
Saab 9-3 2.0 SE Turbo 1998
MiKiM
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 16:32

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

Sen verran vielä tuosta Sytelästä, että ainakaan netistä löytyneet lanka- tai kännykkänumerot eivät toimineet kumpainenkaan, kun yritin kysellä heiltä korjauksen hintaa.

Edit. Ja tosiaan sen verran nyt sain muihin paikkoihin soittelemalla selvitettyä, että tuota Sytelää ei enää ole, firma on mennyt konkurssiin. Ilmeisesti paikasta vastailee nykyään enää pelkät lakimiehet.. :/
Viimeksi muokannut MiKiM, Ke Loka 14, 2009 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0 SE Turbo 1998
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja jus »

MiKiM kirjoitti:netistä löytyneet lanka- tai kännykkänumerot eivät toimineet kumpainenkaan
Elokuussa toimi Sytelän kännykkänumero 0505324708. Lankaliittymä on kuulemma suljettu. 9-5:n näytön korjaushinta olisi silloin ollut 197 eur, ehtona työn alle ottamiseksi olisi ollut että omatoimikorjauksia ei ole yritetty.

Järkevimmältä vaihtoehdolta vaikuttaisi
http://saabdisplayrepairs.co.uk

Nopeat toimitukset, maksu kätevästi PayPalilla, toimivan ikuisella takuulla oleva olevan 9-5:sid2n kokonaiskustannukset 100 euroa, tilauksesta toimitukseen kaksi päivää. Tilattiin siis ehjä 9-5 SID2 risan tilalle.

Vaihtoehtoisesti vanhan risan voi lähettää korjattavaksi, kestää vähän pidempään, ja pääsee vähän halvemmalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MiKiM
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 16:32

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

Tosiaan, Sytelä konkurssissa. Täytyy varmaan turvautua tuohon yllämainittuun ulkomaiseen puljuun ja pistää tilaus tulemaan. Tuntuu vähän siltä, että Porissa oli vanhaa tietoa kun kertoivat, että joku firma Mikkelissä korjaisi näitä.

Karikon Autotalossa Mikkelissä ovat lähettäneet SIDit korjattavaksi Sytelään Helsinkiin, mutta nyt tilanne on kuulemma se, ettei korjaus onnistu juuri missään.(Karikon Autotalon tietojen mukaan).

Onko jollain muuten käytönnön kokemuksia tuosta paikasta: http://saabdisplayrepairs.co.uk/

Ovatko tilatut tuotteet tulleet kohtuu ajassa perille ja toimineet kuten sivuilla on luvattu?
Saab 9-3 2.0 SE Turbo 1998
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja Antsa »

MiKiM kirjoitti: Onko jollain muuten käytönnön kokemuksia tuosta paikasta: http://saabdisplayrepairs.co.uk/
On kokemusta. Hyvä palvelu, ja toimitus oli nopea. tulee maksikirjeenä lentopostina. Maksoin paypalilla.
Vastaa Viestiin