Saab 9-3 moottorit? T5 vai T7 missä mennään?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Baas1
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 09, 2009 09:52

Saab 9-3 moottorit? T5 vai T7 missä mennään?

Viesti Kirjoittaja Baas1 »

Meillä on kakkosautona 9-3 vuosimallia 1998. 2,0i. Olen yrittänyt etsiä eri tiedostoista, että mikä moottori siinä on. T5 vai T7?
reksiteripapereista sitä ei löydy. Sitä kun kysytään aina kun eri tarvikeliikkeistä, tai purkaamoista kyselee osia.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 9-3 moottorit? T5 vai T7 missä mennään?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

T5 palikat sopii, ruiskuna tosin Motronic.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Saab 9-3 moottorit? T5 vai T7 missä mennään?

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Olenko ihan väärässä vai en... Itsellä 2.0i, siis Motronic... onko tuo ihan eri asia kuin T5 ja T7...?...? Mitä on suurimmat erot noissa?
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 9-3 moottorit? T5 vai T7 missä mennään?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Eli vaparissa on motronic, turboissa T5 tai T7 vuosimallista riippuen. Motronic ja T5 on samanikäluokan härveleitä. Oleellisimpa eroja on motronicista löytyvä ilmamassamittari (T5:ssa MAP) ja T5:sta löytyvä sytkäkasetti (motronicissa perinteinen jakaja). Motronic on käsittääkseni boschin tekeleitä, trionic saabin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Saab 9-3 moottorit? T5 vai T7 missä mennään?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Erotellaanpas hieman seipäitä ja aitoja, eli moottoreita ja moottorin ohjauksia toisistaan.. :lol:

-98 2.0l vaparissa on B204i moottori, joka on lohkoltaan kampiakseliltaan sekä kanneltaan identtinen turbollisten B204E/B204L sekä B204R moottorien kanssa.
(eroa lähinnä mm. männät.. Kiertokanget?, nokat?).

Turbollisia B2x4(rle) moottoreita ohjaa Saabin oma Trionic 5 järjestelmä, kun taas turbottomia b204i/b234i moottoreita Boschin Motronic, mikäli kyseessä ng900 tai 9-3. Tonnareissa vapareitakin ohjaa Saabin oma Trionic 5.

Uudempia B2x5(rle) moottoreita ohjaa taas aina Saabin oma Trionic 7 järjestelmä, jotka kaikki ovat tubollisia.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin