Ah. Empä ole päässyt tutustumaan hydrauliikkaliikkeen valikoimiin tarkemmin. Hyvä tietää, että tuollaisia(kin) löytyy.
Btw. Minkä pituinen oli tuo öljyletkusi? Vai käytitkö Garrretin putkea Mitsulle?.. Käykö tuo putkiversio suoraan? Banjot ovat ainakin oikean kokoisia.. 204=14, Garrett&mitsu=12..
Tuo on letkuversio vielä teettämättä&asentamatta..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tuo öljyn tuloputki oli tuossa Mitsussa jo valmiiksi kiinni ja hyväkuntoinen, joten sitä ei vaihdettu. Vähän joutui putkea taivuttamaan että se sopi paremmin.
Garretin öljyputken pitäisi käydä suoraan myös Mitsuun. Ehkä pientä taivutusta vaatiii.
Edellä on ansiokkaasti selvitetty 900/9-3:n vesi- ja öljyletkut, banjot ynnämuut. Osaisiko joku kertoa, millaiset letkut ja minkä kokoiset banjot tarvitaan MHI TD04HL-16T #6 ahtimeen, joka olsi menossa allekirjoituksen tonttuun? Selvää on, että ahtimeen menee 12mm banjot, mutta entä toiseen päähän? Kuvakin olis kiva.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saab90087 kirjoitti:Edellä on ansiokkaasti selvitetty 900/9-3:n vesi- ja öljyletkut, banjot ynnämuut. Osaisiko joku kertoa, millaiset letkut ja minkä kokoiset banjot tarvitaan MHI TD04HL-16T #6 ahtimeen, joka olsi menossa allekirjoituksen tonttuun? Selvää on, että ahtimeen menee 12mm banjot, mutta entä toiseen päähän? Kuvakin olis kiva.
Banjojen koot ovat identtiset 900/9-3 kanssa, koska kyseessä sama B204L-kone. Eli lohkossa M14 ja turbossa M12 (kaikki kolme). Letkujen pituudet ja mahdollisesti vääntökulmat poikkeavat hieman, koska tonnarissa turbo toisinpäin. Alavesiletkun lohkon puoleinen pää ei myöskään välttämättä mahdu lähtemään tuolla suositulla 90 asteen jatkokulmalla vaan vaatii erilaisen ratkaisun.
Öljynpaluun joutuu miettimään erikseen, koska alkuperäinen Garretin laippa ei käy Mitsuun. j0nella taisi olla tähän vinkkiä. Uusi Mitsun laippa ja joustavalla putkella loput?
Lohkon päähän kannattaa hommata M14 USIT-tiivisteitä (kumia sisäreunassa=tiivistää paremmin). Turbon päähän sitten normaalit M12 kupariprikat, jotta kestävät lämpöä. Tiivisteitä/prikkoja sitten aina 2x per banjo.
Viimeksi muokannut Ilkka R, Ke Marras 04, 2009 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öljynpaluun tein siitä mitsun orkkis alkuputkesta + T25 garrettin letkuosasta laittaessani tonnarin TD04 mitsun T5 kolkkiin. Sopi suoraan noin.
Vesiputket ja öljyntulo oli T25 orkkikset, hieman taivuttelin niitä metalliputkia ja laitoin 14mm vesibanjoputkiin 12mm banjopultit kuparitiivisteillä joissa oli 12mm reikä ja riittävän leveä olake. Sopivat löytyi putkiliikkeestä.
Eli aivan turha niitä vesiletkuja on hydrauliikkaliikkeessä teettää, tulee orkkiksemman näköinen ja murto-osalla hinnasta kun tekee edelläkuvatulla tavalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com