SID2 korjausopas

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

9-5T kirjoitti:
o--o kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Noi hinnat täsmää merkkihuollon heille lähettämiin mutta ilman sopimusta halusivat n.193,20. Olisin lähettänyt 4kpl.
Minä ymmärsin aikoinani, että jos haluan SIDini korjattua, niin hoidan asian itse Sytelän kanssa. En sitten hoitanut, vaan löysin tämän keskustelun ja korjasin itse pistelytekniikalla. Hinta oli se jonka merkkihuolto kertoi minulle.
Merkkihuollon sopimushinta ei olisi todennäköisesti toiminut jos olist asioinut suoraan sytelän kanssa.
Merkkihuollossa nimenomaan sanoivat, että asioi suoraan Sytelän kanssa, vaikka helpommalla olisin päässyt, jos olisin jättänyt asian merkkihuollon niskoille. Merkkihuolto ei huolinut sitä korjattavaksi.
MiKiM kirjoitti:Edit. Ja tosiaan sen verran nyt sain muihin paikkoihin soittelemalla selvitettyä, että tuota Sytelää ei enää ole, firma on mennyt konkurssiin. Ilmeisesti paikasta vastailee nykyään enää pelkät lakimiehet.. :/
Tässähän tulee huono omatunto. Olaan viety niiltä leipä suusta kun ollaan korjattu itse ja jaettu neuvoja muillekin.
jus kirjoitti:Järkevimmältä vaihtoehdolta vaikuttaisi
http://saabdisplayrepairs.co.uk
Nopeat toimitukset, maksu kätevästi PayPalilla, toimivan ikuisella takuulla oleva olevan 9-5:sid2n kokonaiskustannukset 100 euroa, tilauksesta toimitukseen kaksi päivää. Tilattiin siis ehjä 9-5 SID2 risan tilalle.
Tämä on ilmeisesti jonkun vanha joka on korjattu jollain kunnon menetelmällä, esim. siten että siihen on vaihdettu juotettava lattakaapeli tms. Toivottavasti on myös ulkoisesti siisti, eli ei naarmuja tms.
Jos SID on vaihdettu, niin miten sen "TIME FOR SERVICE" toiminnon saa synkattua todellisuuden kanssa?
jus kirjoitti: Vaihtoehtoisesti vanhan risan voi lähettää korjattavaksi, kestää vähän pidempään, ja pääsee vähän halvemmalla.
Ja silloin on ilman SIDiä jonkin aikaa.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
mosse73
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Loka 15, 2009 21:57

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja mosse73 »

Neulalla tökkimällä sain minäkin kaikki numerot näkymään. :) Kiitos vinkeistä,toivottavasti numerot kestää näkyvissä pitkään.
MiKiM
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 16:32

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja MiKiM »

http://saabdisplayrepairs.co.uk/

Tuolta tosiaan tilasin 93:seen korjatun sid2:n ja 5 päivää tilauksen tekemisestä oli tuote jo minulla! hintaa 89e postikuluineen eli todella halpa!

Ei voi kuin suositella jos ette saa itse korjattua.
Saab 9-3 2.0 SE Turbo 1998
UAZ
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:51
Paikkakunta: mänttä

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja UAZ »

Lähetin oman SIDini tuonne ja sitä ennen olin Simoniin yhteydessä sähköpostilla, kyselin miten voi esim. maksaa korjatun tuotteen. Vastasi todella nopesti, kun jotain kysyin :D Simon korjasi oman SIDin ja lähetti saman takasin ja hintaa pelkälle korjaukselle tuli 50 puntaa + lähetyskulut.
Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja eltzi »

sieltä saapui sidi minullekkin, kaks päivää tilauksesta,hyvää palvelua! Osaako joku nyt neuvoa millä saa sen huoltoilmotuksen pois kun ilmestyi heti uuteen koneeseen..
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mimmi kirjoitti:Painamalla Clearia pitkään. Ensin tulee cleared ja hetken päästä service.
Saakos tuota mistään kokonaan pois päältä? Ärsyttää kun se siinä melkein koko ajan palaa vaikka käyttää auton huollossa. Huolto EI poista huolla autosi ilmoitusta!
Ahdonvoimaa
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

Wagonisti kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Painamalla Clearia pitkään. Ensin tulee cleared ja hetken päästä service.
Saakos tuota mistään kokonaan pois päältä? Ärsyttää kun se siinä melkein koko ajan palaa vaikka käyttää auton huollossa. Huolto EI poista huolla autosi ilmoitusta!
Myös minulla on ikäviä kokemuksia "TIME FOR SERVICE"-ilmoituksista. Katso tarkemmin täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&p=656340
Mimmi kirjoitti: TECHlla pystyy kylä nollaamaan, jolloin se sirtyy 365 vuorokautta eteenpäin.
Erittäin epävarmaa.
Onko mauaalisessa nollauksessa ja TECHilla tehdyssä nollauksessa mitään eroa? Eli lopputuloksen luulisi olevan sama vai onko?
Minulla on ollut ongelmia sekä manuaalisessa nollauksessa että TECH nollauksessa.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

o--o kirjoitti:
jus kirjoitti: Vaihtoehtoisesti vanhan risan voi lähettää korjattavaksi, kestää vähän pidempään, ja pääsee vähän halvemmalla.
Ja silloin on ilman SIDiä jonkin aikaa.
Ei sitä SID:iä mihinkään tarvitse, vilkun äänet ei kuulu ja turhia ilmoituksia ei näy. Kai sitä ihminen pärjää ilman kellonaikaa ja tämänhetkisen radiokanavankin näyttöä jonkin aikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja suorsa »

9-5T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Ei sitä SID:iä mihinkään tarvitse, vilkun äänet ei kuulu ja turhia ilmoituksia ei näy. Kai sitä ihminen pärjää ilman kellonaikaa ja tämänhetkisen radiokanavankin näyttöä jonkin aikaa.
Radiokanavan näyttö on edelleen radiossa itsessään, mutta mm. eberin ajastus ei onnistu.
Häh 8O mistä autosta on kyse tai mikä mulla jäi tajuamatta?
Esim. Mimmin molemmat autot.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja SS »

Esim. Mimmin molemmat autot.
Mistä kristallipallosta nuo näkee?

Hieman hämäsi "9-3 & NG900" -osiossa tuo kommentti...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja suorsa »

SS kirjoitti:
Esim. Mimmin molemmat autot.
Mistä kristallipallosta nuo näkee?

Hieman hämäsi "9-3 & NG900" -osiossa tuo kommentti...
Se on kyllä totta. En edes katsonut missä osiossa mentiin, näytti sujuvasti vaihtuneen puhe 9-5:een ;) Voihan se navi olla 9-3:ssakin, muttei tehtaan jäljiltä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

Mimmi kirjoitti:
o--o kirjoitti:Onko mauaalisessa nollauksessa ja TECHilla tehdyssä nollauksessa mitään eroa? Eli lopputuloksen luulisi olevan sama vai onko?
Ei ihan sama, koska TECHlla pystyy asettamaa uden ilmaantumisen.
Jos kilometrejä tullee paljon, niin nekin vaikuttanevat huoltoväliin. Manuaalisessa nollauksessa niillä lienee vakioarvo?

Kävipä mielessä, että voisikohan manuaalisessakin nollauksessa asettaa uuden muistutuksen ajankohdan siten että asettaisi kellon päivämääräksi ajan joka on haluttu muistutusajankohta miinus yksi vuosi ja sitten nollaisi muistutuksen pois. Sen jälkeen SID uudelleen oikeaan aikaan.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja shaft »

Ajattelin lähettää sid:in tuonne brittilään korjaukseen, mutta mites on tuon acc-paneelin kanssa, voiko autolla ajaa se irroitettuna tai siis tuleeko puhallusta ollenkaan? Näyttää olevan tällä hetkellä 'out of stock' valmiiksi korjatut yksiköt.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja o--o »

9-5T kirjoitti: SID laskee 365vrk ja kilometrejä 20000km tai 30000km riippuen vuosimalli/polttoaine mikä ensin täyttyy tulee käsky huoltoon.
Jos SID on vaihdettu, niin se ei enää taida tietää mikä auton vuosimalli/polttoaine on. Ehkäpä nämä tiedot voi syötää TECHillä.
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
TomStar
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 17:29

Re: SID2 korjausopas

Viesti Kirjoittaja TomStar »

Vaikka myynti osio onkin toisaalla, niin tiedoksi vain, kaksi toimivaa ACC yksikköä löytyisi myytäväksi asti. Toinen korjattu, toinen muuten vain täysin toimiva.
9-3 2.0T SE -98
Vastaa Viestiin