Nykiminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun NG900 185 hp vm96 nykäisee rajusti maksimi kiihdytyksellä ? Nykäisy on niin raju, että vaihdekeppikin hyppäsi vapaalle.

Kiva ilmiö, kun on juuri ohittamassa.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

jhir kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun NG900 185 hp vm96 nykäisee rajusti maksimi kiihdytyksellä ? Nykäisy on niin raju, että vaihdekeppikin hyppäsi vapaalle.

Kiva ilmiö, kun on juuri ohittamassa.
Mahdollisesti ahdot nousi liikaa ja fuel cut toimi. Katsoitko kävikö ahtomittarin neula reippaasti punaisen puolella?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja peinu »

onkohan hukkapoortin tankoa säädelty viimeaikoina?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mankkuvena sökö eikä rajoita ahtoja -> fuelcut. Testaa nyt ensin irrottamalla mankkuvenan johto ja reipas kiihdytys. Jos ei muutosta niin yhdistä mankkuvenalle tuleva C ja W letku suoraan toisiinsa jollain putkenpätkällä, näin autosi on takuulla matalapaineinen ja mankkuvena jumissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

vesa67 kirjoitti:Mankkuvena sökö eikä rajoita ahtoja -> fuelcut. Testaa nyt ensin irrottamalla mankkuvenan johto ja reipas kiihdytys. Jos ei muutosta niin yhdistä mankkuvenalle tuleva C ja W letku suoraan toisiinsa jollain putkenpätkällä, näin autosi on takuulla matalapaineinen ja mankkuvena jumissa.

Johto irroittamalla ei enään rykäise rajusti. Täytynee hankkia magneettiventiili.
Mistä kannattaa hakea ?
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

peinu kirjoitti:onkohan hukkapoortin tankoa säädelty viimeaikoina?
Ei ole tankoon koskettu. Mihin muuten huohottimen pienemmän letkun pitäisi mennä ? Nyt roikkuu vapaana.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Imusarjaan, varmaankin katkennut siitä juuresta. Kannattaa laittaa tuon vesan T7 magneettiventtiilikonversio, saat puolet halvemmalla kuin uuden T5 mankun.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

KAPU2 kirjoitti:Imusarjaan, varmaankin katkennut siitä juuresta. Kannattaa laittaa tuon vesan T7 magneettiventtiilikonversio, saat puolet halvemmalla kuin uuden T5 mankun.
Ok.

Onko tarkempaa kuvausta paikasta imusarjassa ? vasen, oikea, ylä, ala.

Ilmeisesti läppäkotelon imupuolella kuitenkin ?
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Joo siis ei imusarjaan vaan läppäkoteloon imusarjan puolelle. Laitan kohta kuvan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

KAPU2 kirjoitti:Joo siis ei imusarjaan vaan läppäkoteloon imusarjan puolelle. Laitan kohta kuvan.
Kiitos vaivannäöstä !!
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

No niin,

Nyt se sitten selvisi nykimisen syy. Uskomatonta, mutta syy oli uudet Boschin platinatulpat. Motonetin sivujen ja myyjän mukaan pitäisi sopia, heh.
Se tulpan platinainen keskielektrodi on Boschilaisessa eristepoterossa täysin näkymättömissä ja ilmeisesti DI:n ionisaatiomittaus isoilla ahdoilla tästä häiriintyy.

- Jari -
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja jhir »

Informoin jo palautteella motonetiin ao.asiasta.

Kävin asian tiimoilta Magneetin pikahuollossakin ja siellä vain luettiin vikakoodit (51e) ja leviteltiin käsiä. vikakoodeja oli kaikkiaan tasan 0 kpl.

Sanottiin, että täytyy varata aika korjaamolle. Tutkitaan, että täyty
ykö vaihtaa polttoainepumppu (töineen 1000e), sytkäkasetti ~300e, magneettiventtiili ~300e, lambda ~300e,turbo jne .....$$$$).

Olis varmaan tullut monen tonnin lasku.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

jhir kirjoitti:Informoin jo palautteella motonetiin ao.asiasta.

.
Muutaman kerran ostanut tulpat Motonetista ja aina yrittävät tarjota ensin muita merkkejä. Ei ole vielä yrityksestä huolimatta onnistunut myymään minulle muita kuin NGK:n tulppia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nykiminen

Viesti Kirjoittaja BaConi »

Joo itse erehdyin ostaa joskus boschit motonetistä, onneks tuli asiaa pcs.lle ennen asennusta ja asia tuli puheeks niin lähdin sit ngk.iden kanssa ilosesti asentamaan. Ei oo pätkimistä eikä nykimistä ollu enää sen jälkeen, muutaku pitäs tyhjäkäyntimotti putsata kun saa aikasiks
#4113
Ng900 -94
Vastaa Viestiin