Nykiminen
Nykiminen
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun NG900 185 hp vm96 nykäisee rajusti maksimi kiihdytyksellä ? Nykäisy on niin raju, että vaihdekeppikin hyppäsi vapaalle.
Kiva ilmiö, kun on juuri ohittamassa.
Kiva ilmiö, kun on juuri ohittamassa.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
Mahdollisesti ahdot nousi liikaa ja fuel cut toimi. Katsoitko kävikö ahtomittarin neula reippaasti punaisen puolella?jhir kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun NG900 185 hp vm96 nykäisee rajusti maksimi kiihdytyksellä ? Nykäisy on niin raju, että vaihdekeppikin hyppäsi vapaalle.
Kiva ilmiö, kun on juuri ohittamassa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nykiminen
onkohan hukkapoortin tankoa säädelty viimeaikoina?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Nykiminen
Mankkuvena sökö eikä rajoita ahtoja -> fuelcut. Testaa nyt ensin irrottamalla mankkuvenan johto ja reipas kiihdytys. Jos ei muutosta niin yhdistä mankkuvenalle tuleva C ja W letku suoraan toisiinsa jollain putkenpätkällä, näin autosi on takuulla matalapaineinen ja mankkuvena jumissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nykiminen
vesa67 kirjoitti:Mankkuvena sökö eikä rajoita ahtoja -> fuelcut. Testaa nyt ensin irrottamalla mankkuvenan johto ja reipas kiihdytys. Jos ei muutosta niin yhdistä mankkuvenalle tuleva C ja W letku suoraan toisiinsa jollain putkenpätkällä, näin autosi on takuulla matalapaineinen ja mankkuvena jumissa.
Johto irroittamalla ei enään rykäise rajusti. Täytynee hankkia magneettiventiili.
Mistä kannattaa hakea ?
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
Ei ole tankoon koskettu. Mihin muuten huohottimen pienemmän letkun pitäisi mennä ? Nyt roikkuu vapaana.peinu kirjoitti:onkohan hukkapoortin tankoa säädelty viimeaikoina?
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
Imusarjaan, varmaankin katkennut siitä juuresta. Kannattaa laittaa tuon vesan T7 magneettiventtiilikonversio, saat puolet halvemmalla kuin uuden T5 mankun.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nykiminen
Ok.KAPU2 kirjoitti:Imusarjaan, varmaankin katkennut siitä juuresta. Kannattaa laittaa tuon vesan T7 magneettiventtiilikonversio, saat puolet halvemmalla kuin uuden T5 mankun.
Onko tarkempaa kuvausta paikasta imusarjassa ? vasen, oikea, ylä, ala.
Ilmeisesti läppäkotelon imupuolella kuitenkin ?
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
Joo siis ei imusarjaan vaan läppäkoteloon imusarjan puolelle. Laitan kohta kuvan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nykiminen
Kiitos vaivannäöstä !!KAPU2 kirjoitti:Joo siis ei imusarjaan vaan läppäkoteloon imusarjan puolelle. Laitan kohta kuvan.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Nykiminen
No niin,
Nyt se sitten selvisi nykimisen syy. Uskomatonta, mutta syy oli uudet Boschin platinatulpat. Motonetin sivujen ja myyjän mukaan pitäisi sopia, heh.
Se tulpan platinainen keskielektrodi on Boschilaisessa eristepoterossa täysin näkymättömissä ja ilmeisesti DI:n ionisaatiomittaus isoilla ahdoilla tästä häiriintyy.
- Jari -
Nyt se sitten selvisi nykimisen syy. Uskomatonta, mutta syy oli uudet Boschin platinatulpat. Motonetin sivujen ja myyjän mukaan pitäisi sopia, heh.
Se tulpan platinainen keskielektrodi on Boschilaisessa eristepoterossa täysin näkymättömissä ja ilmeisesti DI:n ionisaatiomittaus isoilla ahdoilla tästä häiriintyy.
- Jari -
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
Informoin jo palautteella motonetiin ao.asiasta.
Kävin asian tiimoilta Magneetin pikahuollossakin ja siellä vain luettiin vikakoodit (51e) ja leviteltiin käsiä. vikakoodeja oli kaikkiaan tasan 0 kpl.
Sanottiin, että täytyy varata aika korjaamolle. Tutkitaan, että täyty
ykö vaihtaa polttoainepumppu (töineen 1000e), sytkäkasetti ~300e, magneettiventtiili ~300e, lambda ~300e,turbo jne .....$$$$).
Olis varmaan tullut monen tonnin lasku.
Kävin asian tiimoilta Magneetin pikahuollossakin ja siellä vain luettiin vikakoodit (51e) ja leviteltiin käsiä. vikakoodeja oli kaikkiaan tasan 0 kpl.
Sanottiin, että täytyy varata aika korjaamolle. Tutkitaan, että täyty
ykö vaihtaa polttoainepumppu (töineen 1000e), sytkäkasetti ~300e, magneettiventtiili ~300e, lambda ~300e,turbo jne .....$$$$).
Olis varmaan tullut monen tonnin lasku.
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Re: Nykiminen
Muutaman kerran ostanut tulpat Motonetista ja aina yrittävät tarjota ensin muita merkkejä. Ei ole vielä yrityksestä huolimatta onnistunut myymään minulle muita kuin NGK:n tulppia.jhir kirjoitti:Informoin jo palautteella motonetiin ao.asiasta.
.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Nykiminen
Joo itse erehdyin ostaa joskus boschit motonetistä, onneks tuli asiaa pcs.lle ennen asennusta ja asia tuli puheeks niin lähdin sit ngk.iden kanssa ilosesti asentamaan. Ei oo pätkimistä eikä nykimistä ollu enää sen jälkeen, muutaku pitäs tyhjäkäyntimotti putsata kun saa aikasiks
#4113
Ng900 -94
Ng900 -94