Turboko taas rikki?
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Turboko taas rikki?
Taas pölläyttelee kylmänä käynnistyksen yhteydessä. Otin coolerilta lähtevän letkun irti ja öljyähän siellä oli. Onko ahdin jälleen antautunut? Ollutkin jo 2 vuotta ja 25tkm. Ja tietenkin Garrett gt17... Oletetaan että taas rikki, niin kysymys kuuluu MIKÄ AHTIMEN HAJOITTAA?
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Turboko taas rikki?
Öljynvaihtovälit varmaan vaikuttaa asiaan... & kylmäkäynnistäessä turbon lämmittäminen tyhjäkäynnillä... & kovan ajon jälkeen jälkijäähdyttely varmaan vaikuttanee myös asiaan
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Turboko taas rikki?
GT17 taitaa hajoilla ihan itekseenkin... ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Turboko taas rikki?
Öljyt on vaihdettu ajallaan ja käytetty GM vaatimukset täyttäviä öljyjä suoraan Motonetistä. Kovaa vedättelyä vältetty kylmänä ja lämpimänäkin. Nyt kyllä Garretti vaihtuu Mitsuun.
Re: Turboko taas rikki?
Jos yhtään lohduttaa niin turbo täälläkin kai oireilee... 6 tkm:n matkalla öljyä maistunut 1 litran verran.
Öljyvuotoja ei ole joten jossain se öljy kai palaa/poltetaan...
Öljyvuotoja ei ole joten jossain se öljy kai palaa/poltetaan...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Turboko taas rikki?
mites se kaikista tärkein jälkijähyttely.usvaa putkeen kirjoitti:Öljyt on vaihdettu ajallaan ja käytetty GM vaatimukset täyttäviä öljyjä suoraan Motonetistä. Kovaa vedättelyä vältetty kylmänä ja lämpimänäkin. Nyt kyllä Garretti vaihtuu Mitsuun.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Turboko taas rikki?
höpöhöpö...jäähdytyshän noissa on nestekierrolla toteutettu. Kunhan punahehkusena ei sammuta, niin eipä tuo siitä hajoa.Vanhan ajan turbot pelkällä öljyn kierrolla kaipaavat jälkikäyttöä, mutta ei tontuista eteenpäin. (pl. M85)Oze kirjoitti:mites se kaikista tärkein jälkijähyttely.usvaa putkeen kirjoitti:Öljyt on vaihdettu ajallaan ja käytetty GM vaatimukset täyttäviä öljyjä suoraan Motonetistä. Kovaa vedättelyä vältetty kylmänä ja lämpimänäkin. Nyt kyllä Garretti vaihtuu Mitsuun.
Varmaan keskustelun aloittajalla sattuu olemaan huono yksilö...tai asennuksessa on saatu jo roskaa... tai se mikä hajotti ensimmäisenkin eli karstainen kone tai smetanat yms. hajotti toisenkin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Turboko taas rikki?
Venttiillikoppa oli auki , ihan puhdas. Öljypohjaa ei ole avattu, niin ei tiedä koneen todellista tilaa. Voiko olla että softa ja rauta ei kohtaa? Koneitahan on kai saatu rikki sopimattomilla softilla. Jonkun putkan stage1 ko. autossa on, laitettu jo edellisen omistajan aikana.
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Turboko taas rikki?
Garrett vaihtui Mitsuun, enkä yhtään ihmettele, että Garrett ei kestä. Näytti kyljessä lukevan made in Italy.
Re: Turboko taas rikki?
http://ricecows.org/ahti/1.jpgusvaa putkeen kirjoitti:Garrett vaihtui Mitsuun, enkä yhtään ihmettele, että Garrett ei kestä. Näytti kyljessä lukevan made in Italy.
NO KATOPPA PERKELE! Onhan se tosiaan tehty Italiassa!
Ihan kuten vaikka Bianchi, Ferrari, Ciocc, Cinelli, Lamborghini, Alfat jne.
Pizzakin on italiasta, sekin sattuu olemaan paskimmillaankin aika hyvää?
#3431
Re: Turboko taas rikki?
ite pidän kyllä jälki jäähyttämistä erittäin tarpeellisena hommana turbon keston suhteen.
turbon kierros nopeus pikku polkasun jälkeen liikkuu 40 000-44 000 rpm/min
jos tosta nyt suorilta koneen sammuttaa niin taatusti lyhenee kesto ikä.
aina tulis koneen rouskuttaa 1-2 min ajon jälkeen jotta turbolle saadaan viileempää öljyä.
kestää muuten tovin jos toisenkin ennekuin turbon siivet pysähtyy
turbon kierros nopeus pikku polkasun jälkeen liikkuu 40 000-44 000 rpm/min
jos tosta nyt suorilta koneen sammuttaa niin taatusti lyhenee kesto ikä.
aina tulis koneen rouskuttaa 1-2 min ajon jälkeen jotta turbolle saadaan viileempää öljyä.
kestää muuten tovin jos toisenkin ennekuin turbon siivet pysähtyy
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Turboko taas rikki?
Eiköhän tuohon kierrosten tippumiseen riitä jo muutamien sekuntien jälkikäyttö, kunhan ei suoraan kierroksilta konetta sammuta.
Samaa ¤#skaa kaikki...Ihan kuten vaikka Bianchi, Ferrari, Ciocc, Cinelli, Lamborghini, Alfat jne.
Pizzakin on italiasta, sekin sattuu olemaan paskimmillaankin aika hyvää?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Turboko taas rikki?
Kyllä se muutama sekunti riittää, tosiaan kunhan ei kierroksilta suotta sammuta. Ei se turbo hajoa normaalikäytössä ilman mitään jälkijäähdyttelykikkailuja ellei ole valmiiksi surkea, kuten GT17 on (ja alamittainen).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com