Kylmää kyytiä.
Kylmää kyytiä.
Tänään taas totesin,että eipä tule kuuma Saabilla ajellessa,vaikka lämmöt on täysillä ja ulkolämpötila on nollassa. Lämpömittarin neula kyllä nousee vähän yli puolenvälin, mutta ehkä hitaanlaisesti. Ennen kuin rupeaa termostaattia vaihtamaan,niin kannattaisko vikaa hakea jostain muualtakin?
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: Kylmää kyytiä.
ACC vai ei?ekark1 kirjoitti:Tänään taas totesin,että eipä tule kuuma Saabilla ajellessa,vaikka lämmöt on täysillä ja ulkolämpötila on nollassa. Lämpömittarin neula kyllä nousee vähän yli puolenvälin, mutta ehkä hitaanlaisesti. Ennen kuin rupeaa termostaattia vaihtamaan,niin kannattaisko vikaa hakea jostain muualtakin?
Jollei ACC-autossa mistään suuttimesta tule lämmintä ilmaa (ja autossa vesikierto muuten toimii) niin vikaa voisi etsiä vaikka lämmönsäätimen läpän suunnalta, eli hanttarin jalkatilassa keskikonsolin sivupaneli auki ja tutkimaan että kääntyykö vivusto? Jollei käänny, niin vivusto irti ja käsin kääntämällä toiseen asentoon. Jos nyt tulee lämmintä niin ohjaus tai säätömoottori viallinen.
Oma 9-3 ei vaihtanut suutinta ollenkaan, vika oli suutinvalinnan moottorissa (ACC-panelin takana, melko ikävässä paikassa) jossa akseli pyöri tyhjää puolikuu-sovitteessa, eikä näinollen saanut suutinvalintarumpua pyöritettyä.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Kylmää kyytiä.
Lämmityslaite kyllä puhaltaa lämmintä ilmaa,mutta mielestäni ei tarpeeksi kuumaa,eli jossakin on jotain häikkää.En voisi kyllä tällä hetkellä mennä kenellekkään kehumaan,että Saab on lämmin auto talvella. ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: Kylmää kyytiä.
Nyt on temostaatti vaihdettu (Motorad). Lämpömittarin neula nousee samoihin lukemiin,kuin ennen vaihtoakin,eli n.puoleen väliin asteikolla. Vaan eipäs kehveli puhaltele lämpöisemmin, kuin aikaisemminkaan. Kai järjestelmässä voi vielä olla ilmojakin, ajoin kyllä n.25kilsaa. Ainoastaan HI-asennossa tuntuu puhaltavan aika lämpöisesti, mutta ei lähellekkään kuumasti. Voihan se kyllä olla niinkin,että nämä "vanhat" luut alkavat vaatia lisää ja lisää lämpöä
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: Kylmää kyytiä.
Jos autossasi on automaattinen ilmastointi, niin koetappas tehdä ns. ilmastoinnin kalibrointi (ohjeet löytyy auton käyttöoppaasta).
Kaverilla oli vastaava ongelma ja valitteli ettei talvella tule kabiiniin tarpeeksi lämmintä vaikka kone on lämmin. Kalibroinnin jälkeen rupesi autossa olemaan kuuma.
Kaverilla oli vastaava ongelma ja valitteli ettei talvella tule kabiiniin tarpeeksi lämmintä vaikka kone on lämmin. Kalibroinnin jälkeen rupesi autossa olemaan kuuma.
#1747