snaab kirjoitti:Bensapumppu saatu kuntoon..395e maksoi koko helan hoito kun teetin
http://www.hakala-yhtiot.com/ laskuttivat alkuperäisestä walbron pumpusta 150e. En kyllä tuohonhintaan lähtisi itse irrottamaan tankkia/puhkomaan autooni reikää.
Onhan tuossa selkee hintaero verrattuna siihen jos hakee esim. Biltemasta tai Motonetistä pumpun, ja vaihtaa sen itse suht pienellä vaivalla
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Minulla ei ole omakohtaista kokemusta noiden ng900/og-93:sten pumppujumpista (kun eivät omissani hajonneet), mutta jos sellaisen joskus tulevaisuudessa joutuisi tekemään, niin ilman muuta reikä pohjapeltiin, ja pumppu vaihtoon sitä kautta.
En oikein ymmärrä mitä ihmeen kuolemantuomiota Saabille manataan jos korjaisi ihan selkeen suunnittelumokan, eli tekisi tuollaisen kuluvan osan vaihdon järkevämmäksi kuten muissakin Saabeissa juttu on toteutettu?
En kyllä millään peltisaksilla lähtisi sitä pohjaa aukomaan, vaan ensin pitäisi tietää sen tankin pumppukauluksen keskikohta, ja suht tarkkaan sen sijainti lattiassa, siihen sitten piirtäisi samankokoisen aukon kuin on mm. tonnarissa tai og-satkussa, jotta sellaisen peitelevy tiivisteineen sopisi siihen. En tiedä onko lattiapellissä siinä kohtaa jotain jäykistetaitoksia, vaiko eikö, jos on, niin saahan ne taiteltua/taottua suoriksi.
Piirtää just oikeaan kohtaan pyöreän aukon leikkauskohdat, ja vetää esim dremelillä palan pois, sitten vaikka hioo karheella hiomapaperilla leikkauspinan sileeksi, ja päälle happomaalia, ja varmuuden vuoksi voisi vetää vielä kotelosuoja-ainettakin sinne luukun kumitiivisteen väliin, ei luulisi ruostuvan tai vuotavan?
Olisi ihan hyödyllistä jos joku joskus jaksaisi ottaa mitat siitä pumppukauluksen sijainnista, jotta vastaavaan operaatioon joutuvat eivät joutuisi ihan summanmutikassa porailemaan reikiä sinne tänne?
Itseäni homma ei tällä hetkellä koske, kun tontussa on onneksi huoltoluukku pumpunvaihtoa varten, kuten noissa kolkeissa/änkeesatkuissakin pitäisi olla
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)