Kysymys kiihtyvyydestä.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jumil
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Marras 25, 2009 21:45

Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja jumil »

Osaako joku sanoa 900 2.5 V6 1996 0-100kmh ja huippunopeuksia.
Jossain luki 9,2 sekunttia, mutta siinä ei ollut erikseen 3d ja 5d lukuja, eikö ne kuitenkin ole eri painoisia? Asia ei tärkeä, mutta kiinnostaa kuitenkin tietää!:)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Autodb antaa molemmille luvut 9,2s 0-100km/h ja huippunopeudeksi 225km/h.
Ovathan ne mahdollisesti eri painoiset, mutta kannattaa muistaa, että noihin ohjearvoihin vaikuttaa sitten myös esim. matkustajamäärä sekä kuinka paljon tankissa on bensaa (jos oletetaan että bensan tiheys on n. 0,75kg/l, niin 60 litran ero tankissa tekee jo 45kg).
Eli eihän tuo mikään raketti ole, mutta kuulostaa paljon paremmalta kuin yksikään rivinelonen.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Virisoftaa vaan sisään niin liikahtaa eri lailla. :D
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

baasenar kirjoitti:Virisoftaa vaan sisään niin liikahtaa eri lailla. :D
Ensinnäkin, aika hienomekaaninen perstuntuma saa olla, että tuon vapari V6:n "virisoftan" tuoman kiihtyvyyseron huomaa. Toisekseen jostain pitäisi varmaan myös ensin löytää tuolle V6 pannulle virisofta :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja baasenar »

V.J.S kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Virisoftaa vaan sisään niin liikahtaa eri lailla. :D
Ensinnäkin, aika hienomekaaninen perstuntuma saa olla, että tuon vapari V6:n "virisoftan" tuoman kiihtyvyyseron huomaa. Toisekseen jostain pitäisi varmaan myös ensin löytää tuolle V6 pannulle virisofta :)
Nojoo... tosiaan, jos kerran vapari on kyseessä. Taisin innostua liikaa. :?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja BaConi »

Kiihtyvyys loppuu kun opelin kone sanoo sopimuksen irti :lol:
#4113
Ng900 -94
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Itse en tiedä kun sillä rivinelosella ajan, mutta onko tuo 9,2 se yksi sadasta, jonka se viimeisen päälle ammattikilpa-ajaja saa kelloon lyötyä... Tai siis mitä ottaa oikeasti 0-100km/h? kuuluu kysymys :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
jumil
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Marras 25, 2009 21:45

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja jumil »

Se että se on opelin kone on kyllä aika pelottavaa! :lol:
Onko se ees enään saabi!! :lol: :?:
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja SS »

Ooppeli mikä ooppeli, pohjalevyä myöden :(
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jumil
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Marras 25, 2009 21:45

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja jumil »

Onneks ei sentään ruostu kuin ooppeli :!: :lol:
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Ruostuupa. Tai no, ei sentään.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kysymys kiihtyvyydestä.

Viesti Kirjoittaja SS »

Onneks ei sentään ruostu kuin ooppeli :!: :lol:
Miten se ooppeli sitten ruostuu? Juuri viime viikonloppuna hiekkapuhaltelin kolmesta kohtaa kynnyskoteloa ruosteet pois. Käyttöönotettu 2003 :(

Sori jos aihe karkaa lapasesta.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen: Paljonkos 2,0 T7 matala- ja täyspaineturboille on kellotettu? Entä softan kanssa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin