Korkea HC-arvo.
Korkea HC-arvo.
NG 900T -97 kävi leimalla mut päästöistä pompsahti.
Kokoonpano hieman normaalista poikkeava eli:
GT28Rs
630cc siemens decat
3Bar MAP
3" putkisto
T5 suited T7 mankuvenamodilla
Mikähän vois olla syynä korkeaan HC-arvoon? 139 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 45.
Lambda 1,01 eli käsittääkseni ihan ok? vuotoja en ole löytänyt imupuolelta mistään
pakoputki fuskaa minimaalisesti. Mistähän lähtis vikaa hakemaan, voisko olla lambda vaikka arvo kohdillaan?
Kokoonpano hieman normaalista poikkeava eli:
GT28Rs
630cc siemens decat
3Bar MAP
3" putkisto
T5 suited T7 mankuvenamodilla
Mikähän vois olla syynä korkeaan HC-arvoon? 139 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 45.
Lambda 1,01 eli käsittääkseni ihan ok? vuotoja en ole löytänyt imupuolelta mistään
pakoputki fuskaa minimaalisesti. Mistähän lähtis vikaa hakemaan, voisko olla lambda vaikka arvo kohdillaan?
Re: Korkea HC-arvo.
Onko racekatti? Jos on, niin luultavasti ei vaan ollut tarpeeksi kuuma. Jos poljettiin antaumuksella eikä silti riittänyt, niin sitten syypää on varmaan suuttimet + softa. Koita nyt ensin suuttimille ainakin sitä, että linjaat suuttimien reiät imukavan suuntaisiksi (hae ecuproject.com "indexing injectors" hakusanoilla ohjeet).
Sen jälkeen saattaa kaivata hieman hienosäätöä bensakartalle että lambdasäätö ei joudu seilaamaan niin paljoa tyhjäkäynillä ja polttaminen paranee. Samoin jos on 8:n lämpöarvon tulpat niin 7 tulpilla polttaa paremmin tyhjäkäynnillä.
Sen jälkeen saattaa kaivata hieman hienosäätöä bensakartalle että lambdasäätö ei joudu seilaamaan niin paljoa tyhjäkäynillä ja polttaminen paranee. Samoin jos on 8:n lämpöarvon tulpat niin 7 tulpilla polttaa paremmin tyhjäkäynnillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Korkea HC-arvo.
Jep, kisakissa on ja motarilla kävin ennen leimaa vähän polkasemas mut ehkä en riittävästi, täytyypä tehdä tuo suuttimien oikeinasettelu joka tapauksessa.
Re: Korkea HC-arvo.
Katti ehtii jäähtyäkkin varsinkin näillä keleillä aika äkkiä jos joutuu konttorin pihassa odottelemaan jne. Yleensä katsarit kyllä mitatessaan lämmittää kattia aika hyvin jos ei meinaa mennä päästöistä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Korkea HC-arvo.
Miten kuluneet tulpat? Huonoilla tulpilla huono sytty ja varmaan muutenkin softa paksulla, oletan... Vähän tiuhempaanhan noita tulppia saa vaihdella.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Korkea HC-arvo.
Paljonkas oli ajettu?.. Venynyt jakopäänketju tai hampaan väärin ajotettuna aiheuttaa kohonneita HC arvoja... Virinokilla HC arvo pyörii useissa sadoissa tyhjäkäynnillä, mutta pienenee kierrosten noustessa. Rajahan on 100...
Pika kikkana voi aavistuksen nostaa tyhjäkäyntiä.
Pika kikkana voi aavistuksen nostaa tyhjäkäyntiä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Korkea HC-arvo.
Just tulee 250tkm täyteen, mites jakoketjun oikea kireys todetaan? viimeks ku oli venakoppa auki n.8tkm sitten ei ketju ainakaan käsikopelolla tuntunut erityisen löysältä. Jako on mielestäni aiakin merkkien perusteella kohdallaan.
Re: Korkea HC-arvo.
... Nokien "oikean" asennon saa selville vain heittokelloilla, millä ajotellaan yleensä säädettäviä nokkapyöriä. Ketju voi olla kireä, mutta ongelma on lähinnä venyneessä ketjussa se, että kiristäjä lyhentää ketjua vain "takapuolelta", kun taas etupuoli venyy, eli nokat menee hieman myöhäsemmälle.
Merkit ovat sen verran epätarkkoja, pienellä kehällä ja katselukulmasta riippuvaisia, että ihan mahdoton ei yhden hampaan heittokaan ole...
Jos ei ole vermeitä nokkien mittaukseen/säätöön, niin aloittaisin 7 tulpilla ja toisella katilla... ja kenties aavistuksen tyhjistä korottaen, joka laskee hieman hc arvoa.
Merkit ovat sen verran epätarkkoja, pienellä kehällä ja katselukulmasta riippuvaisia, että ihan mahdoton ei yhden hampaan heittokaan ole...
Jos ei ole vermeitä nokkien mittaukseen/säätöön, niin aloittaisin 7 tulpilla ja toisella katilla... ja kenties aavistuksen tyhjistä korottaen, joka laskee hieman hc arvoa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Korkea HC-arvo.
Itsellä melko identtinen HW (Street Gearin 200 cel katilla), mutta täällä päin ei toivoakaan läpimenosta. Vakioksi siis laitettava uusintaan.rocco kirjoitti:NG 900T -97 kävi leimalla mut päästöistä pompsahti.
Kokoonpano hieman normaalista poikkeava eli:
GT28Rs
630cc siemens decat
3Bar MAP
3" putkisto
T5 suited T7 mankuvenamodilla
Mikähän vois olla syynä korkeaan HC-arvoon? 139 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 45.
Lambda 1,01 eli käsittääkseni ihan ok? vuotoja en ole löytänyt imupuolelta mistään
pakoputki fuskaa minimaalisesti. Mistähän lähtis vikaa hakemaan, voisko olla lambda vaikka arvo kohdillaan?
Päästöjen puolesta olisi kyllä mennyt läpi...
Tuolla päästötestin lambda-arvollahan ei ole sitten mitään tekemistä todellisen lambdan kanssa. Testerin ilmoittama luku on laskemalla tehty arvio muista mitatuista suureista, lähinnä jäännöshapesta.
Kokeile nostaa Suitella tyhjäkäynti 950 rpm:ään (ei kuitenkaan yli 1000 rpm). Millä tekniikalla bensakartta on säädetty?
Re: Korkea HC-arvo.
Miksi vakioitava?Ilkka R kirjoitti: Itsellä melko identtinen HW (Street Gearin 200 cel katilla), mutta täällä päin ei toivoakaan läpimenosta. Vakioksi siis laitettava uusintaan.
Päästöjen puolesta olisi kyllä mennyt läpi...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Korkea HC-arvo.
itellä ainakin ollut aina tapana hakea päästöt autokorjaamolta ennen katsastusta ja korjaamoilla aika mukavasti pelaa noitten päästöjen kanssa että saa rajoihin.
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Re: Korkea HC-arvo.
Koska tuollaisen kokoonpanon muutoskatsastus on käytännössä tekemätön paikka. Eli siis jos haluaa ajaa katsastetulla autolla, vakioksi laittaminen on ainoa vaihtoehto.NG900T kirjoitti:Miksi vakioitava?Ilkka R kirjoitti: Itsellä melko identtinen HW (Street Gearin 200 cel katilla), mutta täällä päin ei toivoakaan läpimenosta. Vakioksi siis laitettava uusintaan.
Päästöjen puolesta olisi kyllä mennyt läpi...