jarruton perävaunumassa
jarruton perävaunumassa
Eli kävin katsastamassa tuon NG900 -94. Semmonen pisti silmään kun edellisellä rekisteriotteella sai vetää jarrutonta perävaunua 750kg:n edestä ja nyt tällä uudella rekisteriotteella 655kg:n edestä jarrullisen perävaunumassan pysyessä ennallaan 1600kg:ssa. Mistähän moinen mahtaa johtua ja onko kukaan huomannut samaa?
Re: jarruton perävaunumassa
Kyllä muistan jotain auton ja perävaunun kokonaismassan muutosta... olikohan og 900:ssa ja vuosi sitten.Etol kirjoitti:Eli kävin katsastamassa tuon NG900 -94. Semmonen pisti silmään kun edellisellä rekisteriotteella sai vetää jarrutonta perävaunua 750kg:n edestä ja nyt tällä uudella rekisteriotteella 655kg:n edestä jarrullisen perävaunumassan pysyessä ennallaan 1600kg:ssa. Mistähän moinen mahtaa johtua ja onko kukaan huomannut samaa?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: jarruton perävaunumassa
Jarruttoman perävaunun massa saa olla korkeintaan puolet auton omamassasta (silti korkeintaan 750 kg, tai sitten molempia alempi jos valmistaja haluaa sitä rajoittaa). Väittäisin ettei 900ng paina 1500kg. Tämä käytäntö on ollut tietääkseni jo useita vuosia (jopa viime vuosituhannelta), joten joko tuo vanha tieto on ollut väärä, tai sitten sulta on jäänyt muutamia katsastuksia väliin
9-3og 2.0t:llä on 705kg.
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm

9-3og 2.0t:llä on 705kg.
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm
Re: jarruton perävaunumassa
Ei oo katsastuksia jääny väliin mutta ovat ilmeisesti jossainvaheessa laskeskelleet uudelleen. Eli NG900 2,0i omamassa 1310kg ja se jaettuna 2 tulee tuo 655kg. Muistaakseni nopankin rekisteriotteessa oli että 750kg vaikka auton omamassa 1150kg.