Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juissi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: La Loka 03, 2009 17:49

Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Mikäs tämä juttu on, käänsin avaimesta niin auto ei inahtanutkaan. Ajotietokoneen näyttöön tuli joku viesti missä sanottiin jotakin avaimesta, en vaan muista enää että mitä. Lähti heti toisella yrittämällä käyntiin mutta luulenpa sama herja toistuu vielä. Haulla en oikein osaa etsiä kun en muista tarkkaan sitä tekstiä mitä tuohon näytölle tuli.
Juissi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: La Loka 03, 2009 17:49

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Niinpä siinä taisi lukea, meinaat siis ettei kyse ole mistään viasta?
Juissi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: La Loka 03, 2009 17:49

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja Juissi »

No niin tänään se on tehnytkin tuon "key not accepted" jo varmaan kymmenen kertaa, mitähän tuolle nyt pitäs tehdä. Toistaiseksi vielä lähtenyt lopulta käyntiin.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Auttaisikohan pariston vaihto :?: (kts.käyttöohjekirja) :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Mimmi kirjoitti:
är.jii kirjoitti:Auttaisikohan pariston vaihto :?: (kts.käyttöohjekirja) :wink:
Käynnistyksenesto ei käytä paristoja, vaan sirua.
Onko vuosimalleissa eroja :?: 1998-2003 onko sirua ja paristoa.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Mun 9-3:ssa on sellainen "ominaisuus", että jos jättää avaimen off-asentoon(eli ei pakkilukkoon) ja antaa sen vähän aikaa (yli 5 minuuttia) olla siinä, niin ajonesto menee päälle eikä suostu starttaamaan(näyttöön tulee "key not accepted") . Starttaus onnistuu vasta kun odottelee avain pois virtalukosta noin 1-2 minuuttia. Tämä "ominaisuus" on ollut ainakin vuoden verran enkä tiedä vaikka olisi ollut kauemminkin, mutta vuosi sitten asian huomasin. PCS:llä vika esiintyi jälleen öljynvaihdossa, eikä PCS:n Pete ollut ainakaan ennen kuullut moisesta "ominaisuudesta". Onkos muilla kokemuksia samankaltaista "ominaisuudesta"? Pitäisikö asialle tehdä jotain? Mistähän vika voi johtua? Vikahan ei sinänsä haittaa, kun vaan sen muistaa, eikä vika ole vuoden aikana pahentunutkaan.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja tnt »

Kannattaa kokeilla ottaa vara avain käyttöön ja katsoa ,että loppuuko herjat..
9-3Aero-01
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja JKen »

Satunnaisesti esiintyy, en ole jaksanut tehdä mitään, kun ajoneston voi ohittaa painamalla peukalolla takaluukun avausnappia starttausasennossa.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=31575
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Keano
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 21:25
Paikkakunta: Pori

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja Keano »

Tämä kysymys sopiikin tähän ketjuun.
Eli eilen pukkas näyttöön tuo teksti nyckel ej accepterad. Useempaan kertaan vääntelin avainta ja koitin toistakin, sitten otin akunjohdot irti, muttei auttanut.

No, sitten avasin tuon virtalukon "kopan" ja jostain syystä toinen noista tunnistinkehän (oletan että tunnistinkehä on siinä virtalukon ympärillä oleva piirilevyhässäkkä) kehältä tulevista johtimista on irronnut.
Koitin sitä siihen uudestaan kolvata, muttei se siihen oikeen tuntunut tarttuvan.

No, tommonen pitää sitten vissiin ostaa uusi. Riittääkö se, että menen liikkeeseen hakemaan uuden tuommoisen ja otan avaimet mukaan? Vai tarvitaanko jotain muuta?

Autoa ei ilmeisesti pysty ilman tuota palikkaa käyttämään, mitenkään kikkailemallakaan? Kyseessä 9-3, vm -98.
Keano
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 21:25
Paikkakunta: Pori

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja Keano »

Kehä ei varmaan mikä älyttömän hintainen ole?

Missä tuo twice muuten fyysisesti sijaitsee?
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja mursu »

Hmm, itsellänikin vilahti viesti jota en ehtinyt lukemaan.

Kahdella rivillä kertoi jotain kahdesta laitteesta. 2 TRANSPONDERS, 2 KEYS tai jotain?

Mitä tuo oli? En ole aikaisemmin törmännyt.


edit: vastaus löytyikin pienen googlettamisen jälkeen
Keano
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 21:25
Paikkakunta: Pori

Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan

Viesti Kirjoittaja Keano »

N. 150 euroa on tuon tunnistinkehän hinta ja kuulemma niitä menee niin vähän, että ei ole varastossa, vaan Ruotsista pitää tilata.

No, otin tuon oman kappaleeni töihin mukaan ja siellä sattui olemaan sen verran pätevä kaveri kolvaamaan, että sai sen kuntoon. Nyt ainakin tuntui pelittävän, kun sitä kokeilin.
Vastaa Viestiin