Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Mikäs tämä juttu on, käänsin avaimesta niin auto ei inahtanutkaan. Ajotietokoneen näyttöön tuli joku viesti missä sanottiin jotakin avaimesta, en vaan muista enää että mitä. Lähti heti toisella yrittämällä käyntiin mutta luulenpa sama herja toistuu vielä. Haulla en oikein osaa etsiä kun en muista tarkkaan sitä tekstiä mitä tuohon näytölle tuli.
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Niinpä siinä taisi lukea, meinaat siis ettei kyse ole mistään viasta?
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
No niin tänään se on tehnytkin tuon "key not accepted" jo varmaan kymmenen kertaa, mitähän tuolle nyt pitäs tehdä. Toistaiseksi vielä lähtenyt lopulta käyntiin.
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Auttaisikohan pariston vaihto
(kts.käyttöohjekirja) ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Onko vuosimalleissa erojaMimmi kirjoitti:Käynnistyksenesto ei käytä paristoja, vaan sirua.är.jii kirjoitti:Auttaisikohan pariston vaihto(kts.käyttöohjekirja)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Mun 9-3:ssa on sellainen "ominaisuus", että jos jättää avaimen off-asentoon(eli ei pakkilukkoon) ja antaa sen vähän aikaa (yli 5 minuuttia) olla siinä, niin ajonesto menee päälle eikä suostu starttaamaan(näyttöön tulee "key not accepted") . Starttaus onnistuu vasta kun odottelee avain pois virtalukosta noin 1-2 minuuttia. Tämä "ominaisuus" on ollut ainakin vuoden verran enkä tiedä vaikka olisi ollut kauemminkin, mutta vuosi sitten asian huomasin. PCS:llä vika esiintyi jälleen öljynvaihdossa, eikä PCS:n Pete ollut ainakaan ennen kuullut moisesta "ominaisuudesta". Onkos muilla kokemuksia samankaltaista "ominaisuudesta"? Pitäisikö asialle tehdä jotain? Mistähän vika voi johtua? Vikahan ei sinänsä haittaa, kun vaan sen muistaa, eikä vika ole vuoden aikana pahentunutkaan.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Kannattaa kokeilla ottaa vara avain käyttöön ja katsoa ,että loppuuko herjat..
9-3Aero-01
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Satunnaisesti esiintyy, en ole jaksanut tehdä mitään, kun ajoneston voi ohittaa painamalla peukalolla takaluukun avausnappia starttausasennossa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=31575
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=31575
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Tämä kysymys sopiikin tähän ketjuun.
Eli eilen pukkas näyttöön tuo teksti nyckel ej accepterad. Useempaan kertaan vääntelin avainta ja koitin toistakin, sitten otin akunjohdot irti, muttei auttanut.
No, sitten avasin tuon virtalukon "kopan" ja jostain syystä toinen noista tunnistinkehän (oletan että tunnistinkehä on siinä virtalukon ympärillä oleva piirilevyhässäkkä) kehältä tulevista johtimista on irronnut.
Koitin sitä siihen uudestaan kolvata, muttei se siihen oikeen tuntunut tarttuvan.
No, tommonen pitää sitten vissiin ostaa uusi. Riittääkö se, että menen liikkeeseen hakemaan uuden tuommoisen ja otan avaimet mukaan? Vai tarvitaanko jotain muuta?
Autoa ei ilmeisesti pysty ilman tuota palikkaa käyttämään, mitenkään kikkailemallakaan? Kyseessä 9-3, vm -98.
Eli eilen pukkas näyttöön tuo teksti nyckel ej accepterad. Useempaan kertaan vääntelin avainta ja koitin toistakin, sitten otin akunjohdot irti, muttei auttanut.
No, sitten avasin tuon virtalukon "kopan" ja jostain syystä toinen noista tunnistinkehän (oletan että tunnistinkehä on siinä virtalukon ympärillä oleva piirilevyhässäkkä) kehältä tulevista johtimista on irronnut.
Koitin sitä siihen uudestaan kolvata, muttei se siihen oikeen tuntunut tarttuvan.
No, tommonen pitää sitten vissiin ostaa uusi. Riittääkö se, että menen liikkeeseen hakemaan uuden tuommoisen ja otan avaimet mukaan? Vai tarvitaanko jotain muuta?
Autoa ei ilmeisesti pysty ilman tuota palikkaa käyttämään, mitenkään kikkailemallakaan? Kyseessä 9-3, vm -98.
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Kehä ei varmaan mikä älyttömän hintainen ole?
Missä tuo twice muuten fyysisesti sijaitsee?
Missä tuo twice muuten fyysisesti sijaitsee?
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
Hmm, itsellänikin vilahti viesti jota en ehtinyt lukemaan.
Kahdella rivillä kertoi jotain kahdesta laitteesta. 2 TRANSPONDERS, 2 KEYS tai jotain?
Mitä tuo oli? En ole aikaisemmin törmännyt.
edit: vastaus löytyikin pienen googlettamisen jälkeen
Kahdella rivillä kertoi jotain kahdesta laitteesta. 2 TRANSPONDERS, 2 KEYS tai jotain?
Mitä tuo oli? En ole aikaisemmin törmännyt.
edit: vastaus löytyikin pienen googlettamisen jälkeen
Re: Apuva, 9-3 ei inahtanutkaan
N. 150 euroa on tuon tunnistinkehän hinta ja kuulemma niitä menee niin vähän, että ei ole varastossa, vaan Ruotsista pitää tilata.
No, otin tuon oman kappaleeni töihin mukaan ja siellä sattui olemaan sen verran pätevä kaveri kolvaamaan, että sai sen kuntoon. Nyt ainakin tuntui pelittävän, kun sitä kokeilin.
No, otin tuon oman kappaleeni töihin mukaan ja siellä sattui olemaan sen verran pätevä kaveri kolvaamaan, että sai sen kuntoon. Nyt ainakin tuntui pelittävän, kun sitä kokeilin.