Holkki remontti
Re: Holkki remontti
Ainakin pikaisella raapaisu ja viila testillä alkuperäinen holkki on läpiasti yhtä pehmeätä räkää, eli ei ole kovuuseroja sisäpinnan ja ulkopinnan välillä.
Muistaakseni kahden pinnan, joiden välillä on liukumista täytyy olla vähintään
15 HRC:n suuruinen kovuusero, etteivät pinnat tuhoudu.
( Näin muovimuoteissa ja muissa työkaluissa )
Muistaakseni kahden pinnan, joiden välillä on liukumista täytyy olla vähintään
15 HRC:n suuruinen kovuusero, etteivät pinnat tuhoudu.
( Näin muovimuoteissa ja muissa työkaluissa )
Re: Holkki remontti
Siis mitkähän ovat oireet?????!!!!!
Vaihdoin murroksen ja personin yläpään laakerin ja silti rutisi....paitsi tänään
kottero lopetti kulkemisen. Pykälää silmään ja kytkin ylös ei liiku ei inahda..olisko se holkki sit mennyt???
Vaihdoin murroksen ja personin yläpään laakerin ja silti rutisi....paitsi tänään
kottero lopetti kulkemisen. Pykälää silmään ja kytkin ylös ei liiku ei inahda..olisko se holkki sit mennyt???
Re: Holkki remontti
^ Keula ilmaan ja etupyöriä pyörittelemään. Kuulostaa totaalisesti hajonneelta vetoniveleltä tai sitten on loodasta tai kytkimestä jotain hajonnut.
Ravistustahan tuon holkin väljyys lähinnä aiheuttaa ja lopulta tulee öljyt ulos laatikosta. Holkin väljyys on helppo testata, kuskinpuolen vetarin sisäpäästä kiinni ja heiluttelua ylös-alas. Onnistuu vaikka parkkipaikalla pyörät linkussa.
Ravistustahan tuon holkin väljyys lähinnä aiheuttaa ja lopulta tulee öljyt ulos laatikosta. Holkin väljyys on helppo testata, kuskinpuolen vetarin sisäpäästä kiinni ja heiluttelua ylös-alas. Onnistuu vaikka parkkipaikalla pyörät linkussa.
Viimeksi muokannut SS, Ke Loka 07, 2009 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Holkki remontti
Saa kyllä holkki hävitä kokonaan ja vielä enemmänkin, että malja kääntyisi niin paljon, että vetarin tripodi muljahtaisi maljasta ulos..mpn kirjoitti: Pykälää silmään ja kytkin ylös ei liiku ei inahda..olisko se holkki sit mennyt???
Kenties perä? Kytkinlevy?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Holkki remontti
Siis aikaisemmin vetaria heiluttelin, mutta välystä ei löytynyt. Valoista kun lähdin, auto nykäisi ja sammui...prkl mikähän siinä nyt. Auto käynnisty normaalisti, mut kun laittoi pykälän simmuun, niin eipä lähtenyt raketinlailla.
Pieni siritys vain kuului. Äsken kävin parkkiksella ja avot öljythän sieltä oli pihalla....voi..vitn..eli laatikko jumppa edessä.Pcs:ä epäili et holkki ei olis mennyt, vaan jotain totaalisesti pahempaa....mahdollisesti tasauspyörästö.
Selvispähän se kolinan syy.... Nooo ei lannistuta, eihän sitä muuten harrastaisikaan autoilua.. Saa ehdotella mahdollisia vikoja, niin ei noviisi harrastajana tekis kovin paljoa turhaa työtä. Tuleepahan projektiosioon lisää kuvia
Pieni siritys vain kuului. Äsken kävin parkkiksella ja avot öljythän sieltä oli pihalla....voi..vitn..eli laatikko jumppa edessä.Pcs:ä epäili et holkki ei olis mennyt, vaan jotain totaalisesti pahempaa....mahdollisesti tasauspyörästö.
Selvispähän se kolinan syy.... Nooo ei lannistuta, eihän sitä muuten harrastaisikaan autoilua.. Saa ehdotella mahdollisia vikoja, niin ei noviisi harrastajana tekis kovin paljoa turhaa työtä. Tuleepahan projektiosioon lisää kuvia
Re: Holkki remontti
No nyt selvis vika...vänkärinpuolelta vetarin kupeessa kämmenen kokoinen
lämpäre haljennut
lämpäre haljennut
Re: Holkki remontti
Oma holkkiremontti on edennyt siihen vaiheeseen, että sain uuden holkin naputeltua paikoilleen ja nyt pitäisi asentaa uudet tiivisteet. Ohjeen mukaan sinne tiivisteen rakoon pitää laittaa rasvaa, mutta kumpaan rakoon, ulko- vai sisäpuolelle? Kaiken järjen mukaan vaihteistoöljy voitelee tiivistettä sisäpuolelta, eli laittaisin rasvaa ulkopuolelle, mutta onko siitä jotain hyötyä siellä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Holkki remontti
tiivisteen huulen laitetaan rsvaa/öljyä helpoittamaan asennusta ettei huuli vaurioidu asennettaessa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Holkki remontti
Siis rasvaa laitetaan stefan huuleen (huulien väliseen uraan) siksi, että rasva estää pölyn, veden ja muun lian pääsyn tiivisteen ohi ja samalla sillä estetään kumitiivisteen leikkautuminen koska se ei ole enään kuiva.
Re: Holkki remontti
Kiitoksia ohjeista. Nyt tajusin miten se tiiviste pitää rasvata. Näin kun joku sen selittää, homma on ihan päivänselvä, mutta kun ei vaan itse tajunnut.
Re: Holkki remontti
onks näitä holkkeja nyt saatavana jostain? kun oli jonkun aikaa sitten ongelmia niiden saatavuuden kanssa.
#4564Volvo v50 t5 -08ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
ex.9-5 Aero wagon ex.9-3 Aero -01
Re: Holkki remontti
PCS:ltä sain ainakin viime viikolla...
Re: Holkki remontti
Meiltä näitä saa edelleen.tonee kirjoitti:onks näitä holkkeja nyt saatavana jostain? kun oli jonkun aikaa sitten ongelmia niiden saatavuuden kanssa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Holkki remontti
Eiköhän noita saa, kun osaavat vain oikeasta paikasta tilata. Ei ruotti (saldo -700 tai jotain...), vaan... Rüs... Mää ainakin sain.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Holkki remontti
Tilannepäivitys 110tkm kohdalla: Huollossa huomauttivat, että olisi syytä vaihtaa tihkuva vetari tiiviste. Väljää tuntuu akselissa selvästi, mitään kovin merkittäviä värinöitä en ole kuitenkaan huomannut. Käsittääkseni kuitenkaan pelkkää tiivistettä ei kannattane vaihtaa jos väljyyttä jo on?Heiluttelin akselia ja totesin, että akseli heiluu sivusuunnassa arviolta noin 5mm. Kilometrejä takana vasta 90000.
Onko kellään arviota, paljonko remppa kustantaisi Hämeenlinnassa tai Tampereella? Ilmeisesti merkkiliike on ainoa vaihtoehto lähimaastossa? Osataanko homma noissa jo ilman loodan irrosta?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2