jcarlson kirjoitti:Semmoinen se 9-3 on. Paras vaan tottua narinaan tai vaihtaa pois, 9-5 ei narise. Kolmen yksilön kokemuksella jokainen on narissut pakkasilla oli puslia vaihdeltua tai ei.
Toinen talvihienous on sähköantenni joka on sama jättää yläasentoon talveksi kun se jumittuu ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.
Tänään sitten otti ja jätti antenni palaamatta ensimmäistä kertaa alas minun omistushistorian aikana. Monta vuotta ihme ja kumma toimi moitteetta.
Nyt ei liiku mihinkään radion kautta. Kädella sitä voi venytellä ees ja taas
Miten antenni jätetään johonkin asentoon? Ei kylläkään sillä että antennin reistailu muutaman kerran talvessa haittaisi pätkääkään tuohon hermoja raastavaan narinaan verrattuna.
ballantine kirjoitti:Miten antenni jätetään johonkin asentoon? Ei kylläkään sillä että antennin reistailu muutaman kerran talvessa haittaisi pätkääkään tuohon hermoja raastavaan narinaan verrattuna.
Ottamalla sähköliitin irti antennilta.
Kallistuksenvakaajien kvaakkumiseen auttoi ainakin hetkellisesti Dinitrolin ML.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Täältäkin ääni jäähdytin nestelle antennin voitelussa. Ase öljy kestää hetken mutta jäähdytin neste raakana tuntuu pelaavan pitkään. Eikä tartte paljoa rättiä kastella.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Auttaako puslia irrottamatta niiden rasvaaminen esim. jollain suihkeella mitään? Jossain vaiheessa meinasin jo puslia vaihdattaa narinan takia, mutta onneksi en vaihtanut kun ei kerran vaihto täältä luetun perusteella auta. Vanhuuttaan nuo kuitenkin ovat alkaneet yhä enemmän ja enemmän narista. Näillä pakkasilla narahdukseen riittää mm. jarruttamalla pysähtymisen aiheuttama keulan joustaminen. Mukulakivikadulla ajaminen onkin sitten yhtä iloista tasaista narinaa. Tuskin on tosin enää puslissa rasvoja paljoa jäljellä, joten kai nuo voisi rasvoituttamassa käyttää. Hintaa mahtaa tänä päivänä kyseiselle operaatiolle tulla paljonko?
Pitääkö apurunko irroittaa puslia vaihdettaessa, kuten WIS neuvoo vai onko mahdollista saada puslia pois irroittamatta?
Jospa tuohon uretaanipuslaan poraisi reiän läpi ja jyrsisi puslan sisään ns. voitelu-uran, jolloin narinan alkaessa suihkauttaisi ainetta sisään?
Ja olisihan tuohonkin mahdollista asentaa rasvanipat, jolloin saisi pitkäkestoisempaa voitelua kuin nesteellä, joka häviää kuitenkin paljon nopeammin kuin rasva.
No huh huh kyllä pitää ihan kerpeleenmoista ääntä tuo minunkin saabbi näillä pakkasilla. Toisaalta hyvä huomata että kyse on ärsyttävästä ominaisuudesta eikä viasta, toisaalta ketuttaa kun vaikuttaa siltä ettei siihen ole kunnon korjauskonstia.
Itsellä myös ensimmäinen saab alla ja ihmettelin sitä helvetinmoista narinaa. Nyt selvisi sekin. On tämä vaan hyvä foorumi. Ääneen kyllä tottuu ja eipä näitä pakkasia nyt niin mahdottoman kauaa kestä.
Teinköhän kesällä remontoidessa (puslat, tukivarret, iskarin yläpäänlaakerit) jotain väärin, kun ei enää narise pakkasilla ja vaihteet toimivat hyvin heti kylmänäkin.
Juuri GM aikakauteen siirtyneenä kylmänä auto narahtelee pahasti mutta eipä montaa kilometriä tarvitse ajaa niin jo narinat katoaa. On muuten hyvä ajaa.