9-3 Ei käynnisty
9-3 Ei käynnisty
Saab 9-3 Aero automaatti ei lähtenyt aamulla käyntiin. Pyörittää starttia mutta ei edes lupaa.
Katsoin tulpat: 2 ja 4 sylinterin tulpat märät, 1 ja 3 tulpat ihan kuivat.
Bensapumppu pitää normaalin äänen virrat kykettäessä.
DI kassut vaihdettu ristiin kaverin autosta ei vaikutusta.
Kokeiltu toisillakin tulpilla sama lopputulos, ei käy.
Nyt auto viety sulamaan talliin ja akun lataukseen.
Olisko asentoanturi vai joku muu?
Toinen kysymys 9-3 tid. Auto toimii muuten hyvin, mutta kunnolla kiihdytettäessä syttyy CE valo ja suurin osa tehoista hukkuu. Mikäs moisen aiheuttaa?
Kiitos ja mukavaa joulua kaikille KLUBILAISILLE JA SAABISTEILLE.
Sekä toivottavasti valoisaa uutta vuotta SAABin suhteen.
Katsoin tulpat: 2 ja 4 sylinterin tulpat märät, 1 ja 3 tulpat ihan kuivat.
Bensapumppu pitää normaalin äänen virrat kykettäessä.
DI kassut vaihdettu ristiin kaverin autosta ei vaikutusta.
Kokeiltu toisillakin tulpilla sama lopputulos, ei käy.
Nyt auto viety sulamaan talliin ja akun lataukseen.
Olisko asentoanturi vai joku muu?
Toinen kysymys 9-3 tid. Auto toimii muuten hyvin, mutta kunnolla kiihdytettäessä syttyy CE valo ja suurin osa tehoista hukkuu. Mikäs moisen aiheuttaa?
Kiitos ja mukavaa joulua kaikille KLUBILAISILLE JA SAABISTEILLE.
Sekä toivottavasti valoisaa uutta vuotta SAABin suhteen.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: 9-3 Ei käynnisty
Nyt lähti 20-30 sekunnin sahauksella kun lämpesi tallissa pari tuntia.
Putkesta heitti mustat roiskeet upeen valkosiin tallin oviin
Oliskohan tää nyt sit kuitenkin jotain kosteuden aiheuttamaa jäätymistä...
Osaako joku nopeesti sanoo missä on pa-suodatin jos nyt vaikka vaihtas sen alkuun ja saako vaikka Motonetistä? Tenttuakin oli tankissa 1,5l laitettuna 60 litraan bensaa.
Ilmeisesti toi asentoanturi ei lämmöstä kuitenkaan reagoi siten että kylmänä ei toimisi?
Tuleeko mieleen muuta mikä vois ton tehdä? Auto oli lohkossakin aamusta mut ei auttanu sekään.
Joku nyt ilmeisesti jäätyy mutta mikä mahtaa olla?
Putkesta heitti mustat roiskeet upeen valkosiin tallin oviin
Oliskohan tää nyt sit kuitenkin jotain kosteuden aiheuttamaa jäätymistä...
Osaako joku nopeesti sanoo missä on pa-suodatin jos nyt vaikka vaihtas sen alkuun ja saako vaikka Motonetistä? Tenttuakin oli tankissa 1,5l laitettuna 60 litraan bensaa.
Ilmeisesti toi asentoanturi ei lämmöstä kuitenkaan reagoi siten että kylmänä ei toimisi?
Tuleeko mieleen muuta mikä vois ton tehdä? Auto oli lohkossakin aamusta mut ei auttanu sekään.
Joku nyt ilmeisesti jäätyy mutta mikä mahtaa olla?
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: 9-3 Ei käynnisty
Bensansuodatinta saa motosta, löydät sen tankin läheltä pohjasta. Asentoanturi on juuri tunnettu siitä että lämpötila vaikuttaa toimintaan, yleensä tosin kuulemma jäähdyttämällä saa auton käyntiin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 Ei käynnisty
Saakos tota asentoanturia Motonetistä vai onko marmoritiskikamaa?
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: 9-3 Ei käynnisty
Jotkut ovat saaneet sitä tarvikkeenakin jostain, mutta itse ostin alkuperäisen eli BOSCHIN. Vaihtamaan en vielä ole kerinnyt.RacerX kirjoitti:Saakos tota asentoanturia Motonetistä vai onko marmoritiskikamaa?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 Ei käynnisty
baasenar kirjoitti:Jotkut ovat saaneet sitä tarvikkeenakin jostain, mutta itse ostin alkuperäisen eli BOSCHIN. Vaihtamaan en vielä ole kerinnyt.RacerX kirjoitti:Saakos tota asentoanturia Motonetistä vai onko marmoritiskikamaa?
Saako udella mistä ja mihin hintaan?
Sitten toinen asia näille viisaimmille. Miten tuo anturi vaikuttaa tähän käynnistymiseen, siis eli mikä estää esim. näissä tapauksissa joissa auto ei ole "lämpimänä" lähtenyt käyntiin? Mitä siellä tapahtuu? Ja miksei se voisi myös tapahtua kylmällä (kun ilmeisesti silloin harvemmin johtuu siitä)?
Ihan sillä udellaan, että oppisi vain tuntemaan toimintaa paremmin....
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: 9-3 Ei käynnisty
sittenhän se on lämpöanturi, epätarkka sellainen
Asentoanturi on induktiivinen eli sisältä löytyy kela. Koska reikäkehä joka on kampiakseliin liitetty ei uskoakseni ole magneettinen niin kelan sydänaine lienee magneettinen.
Reikäkehä tuottaa anturin magneettivuohon muutoksia jotka näkyvät sinimuotoisena jännitteenä anturin johdoissa.
Miksi lämpötila vaikuttaa näinkin yksinkertaiseen komponenttiin ? Kela saattaa elektromekaanisesti ravistaa itsensä hajalle ajan kuluessa, magnetismi voi muuttua ajan ja lämpötilan funktiona, kelan ja johdotuksen liitokset saattavat ikääntyä ajan/lämpötilan vaikutuksesta jne. Purkakoon joku ja kertokoon mitä löytyi.
Tarvikkeita EI kannata ostaa mikäli luotettavuutta hakee. Tästä on statistiikkaa riittävästi.
Asentoanturi on induktiivinen eli sisältä löytyy kela. Koska reikäkehä joka on kampiakseliin liitetty ei uskoakseni ole magneettinen niin kelan sydänaine lienee magneettinen.
Reikäkehä tuottaa anturin magneettivuohon muutoksia jotka näkyvät sinimuotoisena jännitteenä anturin johdoissa.
Miksi lämpötila vaikuttaa näinkin yksinkertaiseen komponenttiin ? Kela saattaa elektromekaanisesti ravistaa itsensä hajalle ajan kuluessa, magnetismi voi muuttua ajan ja lämpötilan funktiona, kelan ja johdotuksen liitokset saattavat ikääntyä ajan/lämpötilan vaikutuksesta jne. Purkakoon joku ja kertokoon mitä löytyi.
Tarvikkeita EI kannata ostaa mikäli luotettavuutta hakee. Tästä on statistiikkaa riittävästi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 Ei käynnisty
Toinen mitä epäilen on bensapumppu se pitää melko kovaa vinkunaa kun virrat kytkee. Saattanee olla että kovemilla pakkasilla ei vaan jaksa painaa tarpeeksi tavaraa. Silti ihmetyttää että miksi kaksi tulppaa kuitenkin kastui ja kaksi ei.
Vesalle vielä että alipaineletkujen vaihtaminen kannatti, sen jälkeen on puskenut auto melkolailla eritavalla
Vesalle vielä että alipaineletkujen vaihtaminen kannatti, sen jälkeen on puskenut auto melkolailla eritavalla
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: 9-3 Ei käynnisty
Ostin sen FIXUS -liikkeestä Kiteeltä ja hinta 95 €.Harrimatias kirjoitti:baasenar kirjoitti:Jotkut ovat saaneet sitä tarvikkeenakin jostain, mutta itse ostin alkuperäisen eli BOSCHIN. Vaihtamaan en vielä ole kerinnyt.RacerX kirjoitti:Saakos tota asentoanturia Motonetistä vai onko marmoritiskikamaa?
Saako udella mistä ja mihin hintaan?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-