- 32c

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: - 32c

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ng900aero kirjoitti:Tarkemmin muistellen kyllä 96 oli kaikista lämpöisin, ja siinä aukesi kaikki lasit täydellisesti (jokaisessa omistamassani yksilössä) :D
Samoin muistan. Ei ainakaan 1994-2003 ollut kertaakaan sellaista pakkasta, ettei 96 V4 olis lähtenyt aamulla omin avuin käymään.

Ja takalasinlämmitin oli täysin tarpeeton varuste, mikäli ymmärsi olla kantamatta kilokaupalla lunta kengissään sisään ja asetella häikäisysuojat oikein :D
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: - 32c

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

No onhan se saab 900og lämmin,96 mulla ei arki käytössä ole ollu.

Nykyään ajan 900ng saabilla,lelu se on.

Paukkuu ,narisee,jäässä marraskuu- huhtikuu.

Syö bensaa kuin isonpikin auto,ahdas,leveät kynnykset.

Eikö ole outoa tää ei vetele/puolla,uusin iskarit,tukivarret/yläpäät,puslat.
olen tyytyväinen.

Hiljanen/löysä koko auto,ihan sama olis ajella ooopelilla,tässä autossa ei ole munaa.
Pettymys saab miehelle.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: - 32c

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

YKÄ kirjoitti:No onhan se saab 900og lämmin,96 mulla ei arki käytössä ole ollu.

Nykyään ajan 900ng saabilla,lelu se on.

Paukkuu ,narisee,jäässä marraskuu- huhtikuu.

Syö bensaa kuin isonpikin auto,ahdas,leveät kynnykset.

Eikö ole outoa tää ei vetele/puolla,uusin iskarit,tukivarret/yläpäät,puslat.
olen tyytyväinen.

Hiljanen/löysä koko auto,ihan sama olis ajella ooopelilla,tässä autossa ei ole munaa.
Pettymys saab miehelle.
Sellainenhan se vähän tuppaa olemaan, tosin poikkeuksena cabbe-ng ei (vielä) narissut eikä paukkunut, mutta söihän se tietty bensaa jotain luokkaa 9,5l/100km sekalaisessa ajossa, ja ajettavuus oli vakioalustalla hiukan epävakaata talvikeleillä (etenkin motarivauhdeilla +120km/h), ei sillä mielellään tehnyt mitään uhkarohkeita ohituksia.

Ykälle ei taida löytyä sopivaa Saabia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: - 32c

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Myy mulle hyvä turbo tonnari......halvalla.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: - 32c

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Itse muistan Saabeista tonnarin, jonka laitoin -34 C käyntiin lämmittämättä. Kovimmasta pakkasesta mistä olen startannut onnistuneesti auton käyntiin oli v. -81, jolloin mittari näytti -36 C. Mutta se olikin sitten toisen merkkinen kulkine.
Tuo ikkunoiden huurtuminen/jäätyminen on pitkälti kiinni esim. siitä, kuinka monta matkustajaa on kyydissä. Tai kuinka hikistä porukkaa siellä istuu. Sitten on tuo lumisilla kengillä autoon meno. Ratkaiseva tekijä on myös se, että onko auto sisältä lämmin, kun ajoon lähtee. Tekijöitä on kyllä monta.
Sen voin kyllä nykyisestä OG 9-3:sta sanoa, että siellä kyllä tarkenee. Lämpimin auto tähän mennessä. OG 900:ssa taas on ollut aina se ongelma, ettei puhallusteho riitä. Mutta kun vaan pitää huolta siitä, ettei lämpömittarin neula ala roikkumaan, niin kyllä siellä tarkenee. Mutta ylivoimaisesti paras lämmönjako lattiatilaan. Kaiken kaikkiaan :saab: on erittäin hyvä talviauto, siis ennen kaikkea OG 900!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: - 32c

Viesti Kirjoittaja jkotka »

parhautta toi kalliilla sähköllä auton lämmittäminen. varsinkin ku t7 kaataa suunnilleen norona bensaa suuttimista läpi kylmänä.

mutta bensaahan kuulema saa huoltoasemalta aina lisää.
-
Janne #2769 stcf #40
Vastaa Viestiin