SID2 korjausopas
Re: SID2 korjausopas
Kiitos hyvistä vinkeistä! Näytöstä oli pimeänä väh 10 pystyriviä. Paineltuani liittimet piikillä ja pieni suikale superlonia, enää yksi pimeänä. Ei viitsi enää avata uudestaan, joten antaa olla. Laitetaan vielä kuva työstä alle:
Saba 9-3 2.0t -99
Re: SID2 korjausopas
Vaikuttaa siltä että sinun kaapelisi olisi ehkä eri materiaalia kuin omani. Vaikuttaa myös siltä että kaapeli olisi eri suuntaan kytketty kuin omassani. (Voin olla väärässä kummassakin asiassa.)
Kamera sulla on ainakin parempi ja vakaampi käsi. Vasta kuvasuurennoksesta näen miten karmeaa oma jälkeni on. (Tuo on niin kovin pientä että pistelyvaiheessa oma näkökyky on koetuksella.)
Kamera sulla on ainakin parempi ja vakaampi käsi. Vasta kuvasuurennoksesta näen miten karmeaa oma jälkeni on. (Tuo on niin kovin pientä että pistelyvaiheessa oma näkökyky on koetuksella.)
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
Mulla 9-3:nen, sulla vissiin 9-5 allekirjoituksesta päätellen, johtunee siitä tuo liittimien ero. Kamera on duunista (jossa aikani kuluksi näpyttelin nuo liittimet) EOS 5D mk2 ja EF 100/2.8 L Macroo--o kirjoitti:Vaikuttaa siltä että sinun kaapelisi olisi ehkä eri materiaalia kuin omani. Vaikuttaa myös siltä että kaapeli olisi eri suuntaan kytketty kuin omassani. (Voin olla väärässä kummassakin asiassa.)
Saba 9-3 2.0t -99
Re: SID2 korjausopas
MiKiM kirjoitti:http://saabdisplayrepairs.co.uk/
Tuolta tosiaan tilasin 93:seen korjatun sid2:n ja 5 päivää tilauksen tekemisestä oli tuote jo minulla! hintaa 89e postikuluineen eli todella halpa!
Ei voi kuin suositella jos ette saa itse korjattua.
Eli vanhaa ei tarvi lähettää sinne????Ei kukaan haluaisi tehdä tilausta puolestani,on vähä toi lontoon-kieli hakusessa,tokihan kulut+vaivanpalkkaa maksan.........
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
Re: SID2 korjausopas
Onkohan kukaan vielä kokeillut noita sähköä johtavia liimoja tuohon? Omastani on kertaalleen jo lähtenyt lattakaapeli kokonaan irti, sain sen kumminkin teipin, lämmittämisen ja painelujen avulla toimimaan niin että saa lukemista selvääkiin. Mutta seuraavana olisi varmaan edessä liiman kokeilu, jahka saan aikaiseksi. Olisi vaan mukava tietää että mikähän sillä on kuivumisaika, että kuinka kauan on aikaa tuhertaa liimaa kontakteihin, kumminkin melkoisen tarkasti se pitäisi saada levitettyä.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: SID2 korjausopas
9-5:n SID2 näyttö nyt korjattu! Hyvillä ohjeilla helppoa, kiitosta vaan ohjeistajille!
Yli puolet oli pikseleistä hukassa, nyt KAIKKI tallella. Painelin vaan harpin piikillä 2 painallusta per liitos, en silittäny enkä laittanu väliin mitään. Saapi nähdä pysyykö kuinka kauan kunnossa, mahtaako kesäkuumat viedä taas pikselit
Yli puolet oli pikseleistä hukassa, nyt KAIKKI tallella. Painelin vaan harpin piikillä 2 painallusta per liitos, en silittäny enkä laittanu väliin mitään. Saapi nähdä pysyykö kuinka kauan kunnossa, mahtaako kesäkuumat viedä taas pikselit
alla 9-5 2,3t SE´98
#3764
#3764
Re: SID2 korjausopas
Kerran korjannut itse, en tosin jaksanut tätä pistelyhommaa, vaan yritin puristuksella, toimi noin 3vk.
Lähetin SID2en saabdisplayrepairsiin, vain 1/3 pikseleitä tallella, Simon korjasi sen heti ja lähetti takaisin. Nyt toimii!
Hän vaihtaa näyttöruudun kaapeleineen ja lamput, saman mallisiin kuin ACC yksikössä(kestävämmät).
PS. Eikö tätä aihetta voisi laittaa 'stickyksi' ?
Lähetin SID2en saabdisplayrepairsiin, vain 1/3 pikseleitä tallella, Simon korjasi sen heti ja lähetti takaisin. Nyt toimii!
Hän vaihtaa näyttöruudun kaapeleineen ja lamput, saman mallisiin kuin ACC yksikössä(kestävämmät).
PS. Eikö tätä aihetta voisi laittaa 'stickyksi' ?
Viimeksi muokannut torque, Pe Tammi 29, 2010 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: SID2 korjausopas
Ja hinta operaatiolle oli?
Edit: rahteineen
Edit: rahteineen
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: SID2 korjausopas
51 GBP + lentoposti 12,30€ + ulkomaan tilisiirto palvelumaksu 8,5€, yhteensä vajaat 80 Euroa. Paypal, Visa etc. välttyy tuosta palvelumaksusta.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: SID2 korjausopas
Vähän on vielä epäselvää,mitkä nastat noita SID:n nastoista piikitetään pikseleitten palauttamiseksi? Ne pyöreätkö? Vai kaikkki joissa näkyy vähänkin tuota tinaa? Ulkolämpötilan kohdalla näkyy vain pelkkiä viivoja. Ulkolämpötila-anturin paikka on käsittääkseni etupuskurissa,missähän kohtaa tarkkaan ottaen?
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: SID2 korjausopas
Pyöreät?ekark1 kirjoitti:Vähän on vielä epäselvää,mitkä nastat noita SID:n nastoista piikitetään pikseleitten palauttamiseksi? Ne pyöreätkö? Vai kaikkki joissa näkyy vähänkin tuota tinaa? Ulkolämpötilan kohdalla näkyy vain pelkkiä viivoja. Ulkolämpötila-anturin paikka on käsittääkseni etupuskurissa,missähän kohtaa tarkkaan ottaen?
Kaikki ne saa painella kun alkuun pääse. Siis noi "tina kohdat".
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: SID2 korjausopas
siis se kaapeli vain painellaan. Ei niitä komponentteja. Kannattaa katsoa nuo kuvat, niistä saa aika hyvin hahmotettua.
#3272
Re: SID2 korjausopas
Ennen piikittämiseen ryhtymistä kannattaa miettiä mistä siinä on kysymys eikä tehdä asiaa ihan sokkona. Voi saada aikaan pahaa jälkeä jos ei tiedä täsmälleen mitä on tekemässä. Kysymyshän on siitä että lattakaapelin liimaus on rapautunut ja sille yritetään antaa tekohengitystä painelemalla kontaktipintoja uudelleen kiinni. Kaapeli on liimattu sähköä johtavalla liimalla korttiin, ei juotettu.ekark1 kirjoitti:Vähän on vielä epäselvää,mitkä nastat noita SID:n nastoista piikitetään pikseleitten palauttamiseksi? Ne pyöreätkö? Vai kaikkki joissa näkyy vähänkin tuota tinaa?
Lämpötila-anturin vialla ja lämpötilanäytön vialla ei ole tietenkään mitään tekemistä toistensa kanssa, joskin SID saattaa näyttää viivoja lämpötilan paikalla jos anturi on rikki. (En tiedä kun oma anturi ei ole ollut rikki.)ekark1 kirjoitti:Ulkolämpötilan kohdalla näkyy vain pelkkiä viivoja. Ulkolämpötila-anturin paikka on käsittääkseni etupuskurissa,missähän kohtaa tarkkaan ottaen?
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: SID2 korjausopas
N. 3 vuotta sitten korjasin 1. kerran pikselivian SID:stä painelutekniikalla. Nyt viikko sitten alkoi kellon aika näkyä vähän heikosti. SIDi pöydälle, paineluja harpilla ja kokeilemaan. Toimi vielä huonommin. Uudestaan harppi käteen ja taas kokeilu, parani hieman ja uudestaan.... Tätä jaksoin tehdä n. 5 kertaa. Välillä oli melkein kaikki ja välillä puuttui satunnaisten pikselien lisäksi osa vaaka- ja osa pystyriveistä. Kypsyin koko hommaan ja lähetin eilen SIDin Englantiin Simonille (saabdisplayrepair). Tuota paikkaa on tässäkin ketjussa kehuttu, niin täytyi itsekkin kokeilla kun hintakaan ei ole paha. Simonin kanssa olen muutaman mailin vaihtanut ja täytyy sanoa että osaa ainakin hoitaa asiakaspalvelun. Viesteihin on tullut parin tunnin sisällä yleensä vastaus.
Laitoin paketin englantiin lentopostina (maksikirje 8,70€) ja postin kusti lupaili paketille 3-4 päivän toimitusaikaa englantiin. Päivitän tilannetta kunhan homma etenee.
Laitoin paketin englantiin lentopostina (maksikirje 8,70€) ja postin kusti lupaili paketille 3-4 päivän toimitusaikaa englantiin. Päivitän tilannetta kunhan homma etenee.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00