9-3 kannentiivisteestä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Alumiinikantisen Volvon kirjasta.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

180tkm aero 205hv ja vuotaa vähän...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jokohan olet koittanut kannen jälkikiristystä?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Minulla vettä katosi 9-3;sta kahvikupillinen viikossa ja vajaan vuoden ihmettelyn jälkeen syykin selvisi; se putkenpätkä, joka yhdistää vesipumpun lohkoon, vuoti.
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Huollon yhteydessä tekivät jälkikiristyksen, kun ei ollut vielä vuotoa... ( Ennaltaehkäisyä ! :lol: )
Taigeri
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 17:19

Re: 9-3 kannentiivisteestä

Viesti Kirjoittaja Taigeri »

Saabissani 9-3 2.0t 113kw on ollut ihmeellistä nesteen "katoamista" paisuntasäiliöstä. Nestetaso paisuntasäiliössä on ihan alalaidassa kylmällä koneella, mutta korkin aukaistua nestetaso nousee niin, että tulee jo säiliöstä yli. Onko tämä normaalia? Lisäksi moottorin kuskin puoleisesta päästä (ilmeisesti kannen ja lohkon välistä) tihkuttaa öljyä. Öljyt ja nesteet ei kuitenkaan mene sekaisin, enkä ole joutunut niitä lisäilemään viimeisen 10tkm aikana. Onko tuo paisuntasäiliön nestetason vaihtelu merkki siitä, että on aika vaihtaa kannentiivistettä vai mistä kannattaisi aloittaa. Pakokaasukaan ei haise glykolille ja kabiinikin lämpeää normaalisti.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 kannentiivisteestä

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Taigeri kirjoitti:Saabissani 9-3 2.0t 113kw on ollut ihmeellistä nesteen "katoamista" paisuntasäiliöstä. Nestetaso paisuntasäiliössä on ihan alalaidassa kylmällä koneella, mutta korkin aukaistua nestetaso nousee niin, että tulee jo säiliöstä yli. Onko tämä normaalia? Lisäksi moottorin kuskin puoleisesta päästä (ilmeisesti kannen ja lohkon välistä) tihkuttaa öljyä. Öljyt ja nesteet ei kuitenkaan mene sekaisin, enkä ole joutunut niitä lisäilemään viimeisen 10tkm aikana. Onko tuo paisuntasäiliön nestetason vaihtelu merkki siitä, että on aika vaihtaa kannentiivistettä vai mistä kannattaisi aloittaa. Pakokaasukaan ei haise glykolille ja kabiinikin lämpeää normaalisti.
Mulla oli joskus samaa vikaa ja syy oli syylärin ja ja lohkon välisen letkun turpoamisessa. Letkun vahvikkeet olivat ilmeisesti pikkuhiljaa hajonneet ja paineen kasvaessa järjestelmässä letkun halkaisija kasvoi kaksinkertaiseksi ja paisuntasäiliön pintavahti alkoi hälyttämään nesteen vähyydestä. Tarpeeksi kauan tuota tehtyään letku lopulta halkesi.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3 kannentiivisteestä

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Taigeri kirjoitti:Lisäksi moottorin kuskin puoleisesta päästä (ilmeisesti kannen ja lohkon välistä) tihkuttaa öljyä.
On normaalia, kannattaa jälkikiristää kansi, ne pultit voivat olla yllättävän löysällä.

haku: http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin