Ei puhalla lämmintä!
Re: Ei puhalla lämmintä!
ei puhalla ei, muuta kun höyryä omasta suusta. Kun ajaa 20 min ja antaa auton seista puol tuntia, ja lähtee uudestaan niin sitten alkaa futaamaan. Mulla kuukausi sitten vaihdettiin kannentiiviste vähän kyseenalaisella korjaamolla. voiks nämä jotenkin liittyä toisiinsa?
Re: Ei puhalla lämmintä!
Itselläni on 9-3:sta mennyt poikki juuri tuo puhallussuuntaa kääntävä akseli, mutta ongelma on siinä että säädin on jumiutunut tuolta moottorin puoleisesta päästä.jhir kirjoitti:Ei se silti valtoimenaan pyöri, vaikka akseli olisi murtunut.
Jos nuppi pyörii hyvin kevyesti on akseli tod.näk. rikki.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2442607.jpg
hinta n. 25 euroa Magneetista
Mikäköhän tuolla voi sen säätimen jumittaa ja mistä kannattaisi lähteä purkamaan että pääsi käsiksi tuohon läppään/rullaan joka ilmavirtaa ohjaa?
Re: Ei puhalla lämmintä!
Lisää offtobic: Minusta tuossa kolkin manuaalisäädöissä on myös ongelmana ettei tuulilasille puhaltaessa tule ilmaa kojelaudan päissä olevista isoista tuuletussuuttimista kuten og satkussa tulee. Eli jos ikkunat on huurussa tai jäässä joutuu puhalluksen säätämään tuulilasille huurun poisto kohtaan. Tällöin ilmaa tulee sivuikkunoille vain onnettoman pienistä reijistä eikä sivuikkunat jaksa kunnolla aueta. Puhalluksen kun kääntää naama-asentoon niin ikkunat aukeaa mutta tuulilasi huurtuu.Tomsson kirjoitti:Hieman ontopic.
Entäs kun ei puhalla lämmintä takaikkunoille lainkaan? Se on jo tarpeeksi perseestä, että ne kanavat on säätimen mukaan "jalkatilaa" Ikkunapuhalluksella suulakkeista ei puhalla mitään. Kun täysillä huudattaa "jalkatilaan" vaikka pidemmänkin aikaa niin ikkunaventtiileistä tulee vain vieno lämmin vivahve kylmän ilman seassa. Ei muuten mutta ei pahemmin kylmä ilma pidä takaikkunoita huurusta auki. Manuaalisäätimet kyseessä. Olisko joku hormiliitos auki tms?
Olenkin miettinyt ilmanjakorummun muokkaamista siten että ilmaa pääsee edes hiukan, huurunpoistossa kojelaudan päädyn suuttimille tai naama-asennossa tuulilasille.
Kyseinen auto on tosin dieseli ja eberi on rikki joten lämpöä on tietysti saatavilla aika hintsusti. Eberin korjaaminen auttaa varmaan tätäkin huurtumis asiaa. (tilasinkin sen preheatilta jo viime vuonna mutta ei ole vielä kuulunut.) Selkeä huononnus tässä kuitenkin on og satkuun nähden. Taitaa tosin tämä manuualisäätö ollut tehtaalle toissijainen kehitettävä ACC systeemiin nähden, joten tällä mennään.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Ei puhalla lämmintä!
No niin nyt se vika selvisi, elikkä vänkärin penkinlämmitimen napin vieressä oleva matkustatamon lämpötilan tunnistin oli täynnä semmoista nöyhtää/villakoiraa. Elikkäs suojapaneeli irti ja anturin puhdistus niin pitäis ruveta toimimaan.
Saab 9-3 -01 cabriolet
Audi urS4 -94
Audi urS4 -94
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2010 17:54
Re: Ei puhalla lämmintä!
Minulta lakkasi ulkolämpötilan mittaus toimimasta, näytti lopulta +50 vaikka ulkona oli paukkupakkaset. Automaattilämmityksen asetusarvoa piti nostaa 19:sta 26:een ennenkuin oli tarpeeksi lämpöä. Tarkistin anturin (puskurin takana), se oli vain 1,2 kOhmia, kun taas lämpömittari näytti säätövastuksella 0 astetta 16 kOhmilla ja 25 astetta 5kOhmilla. Tämä on normaali termistorin käyrä. Nyt kauppaan ostamaan uutta anturia.
SID 2 9-3 Ecoturbo -02
SID 2 9-3 Ecoturbo -02
Re: Ei puhalla lämmintä!
Jos ACC:n puhallussuunta tai kylmä/kuuma oireilee siten että välillä toimii välillä ei, niin voisi tarkistaa kyseisen toiminnan ohjausmoottorin toimintaa. Kylmä/Kuuma on helppo, sivupaneli pois hanttarin jalkatilassa, ja moottori irti. Puhallussuunta on pottumaisempi, pura puoli kabiinia...
Minulla viallinen osa oli puhallussuunnan sähkömoottori, joka itsessään kyllä toimi, mutta akselille prässätty jatkopala/sovite pyöri tyhjää. Sopivasti kun tuota paineli/pyöritteli sen sai takertumaan akseliin, ja hetken päästä taas irti. Voisi hyvin selittää miksi välillä toimii, välillä ei, ja lämpötila voisi vaikuttaa tähän (2 eri metallia).
Minulla viallinen osa oli puhallussuunnan sähkömoottori, joka itsessään kyllä toimi, mutta akselille prässätty jatkopala/sovite pyöri tyhjää. Sopivasti kun tuota paineli/pyöritteli sen sai takertumaan akseliin, ja hetken päästä taas irti. Voisi hyvin selittää miksi välillä toimii, välillä ei, ja lämpötila voisi vaikuttaa tähän (2 eri metallia).
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower