9-3 savuttaa..
9-3 savuttaa..
Auto on siis 9-3 2,0t matalapaine -01vm joku 230000 ajettu ja manuaali. ''Vika'' on siis sellanen että sinistä savua tulee putkesta välillä jonkin verran, etenkin kaasuttaessa ja välillä kun tasakaasulla ajaa ni tuntuu ku veto loppuis ja ehkä vähän nykii ja sit ku kaasua painaa ni taas matka jatkuu. Mitähän pitäisi tehdä? Vai pitäisikö mitään?
Kiitos!
Kiitos!
Re: 9-3 savuttaa..
Turbo luultavammin alkaa olla tiesä päässä. Katso ettei öljy pääse loppumaan ja korjausta pikimiten
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: 9-3 savuttaa..
Taitaapa olla turbon vaihto kohtapuoliin edessä
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: 9-3 savuttaa..
Oukei. Mikähän on noin hinta huollolle jos käy teettää jossai? Vai onko itse helppo tehdä?
Re: 9-3 savuttaa..
Jos teetät jossain huollossa n1500e kummankin puolen, lämmin talli ittellä niin ei vaikea työ vaihtaa n3-4h. Turboa kannattaa kysellä vaikka täältä foorumilta ensiksi.
Uusi maksaa n650-800e (garretti)
Uusi maksaa n650-800e (garretti)
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: 9-3 savuttaa..
ja SAMALLA rahalla/halvemmallakin saa esim mitsun 15T paskan garretin tilalle ,är.jii kirjoitti:Jos teetät jossain huollossa n1500e kummankin puolen, lämmin talli ittellä niin ei vaikea työ vaihtaa n3-4h. Turboa kannattaa kysellä vaikka täältä foorumilta ensiksi.
Uusi maksaa n650-800e (garretti)
tuskin kannattaa huoltaa vanhaa hyrrää
#2285
Re: 9-3 savuttaa..
Paikallisessa huoltopuljussa sanoivat että ois kannentiiviste mennyt. Vähän oli vissii kermaa ollu öljyssä ja jostain kohtaa koneen kylkeä vuotaa öljyä. Mitähän tuon kanssa sitten tekisi.. Pitäis varmaa käydä muualtaki kyselee viel.
Re: 9-3 savuttaa..
Kyllähän tuon turpon ammattimies voi neljässä tunnissa vaihtaakkin,kun on oikeat työkalut ja tietämystä. Itelläni tuohon turposavottaan tuhrautui huomattavasti enemmän aikaa, että en ees ilkiä sanoa kuinka paljon Työ ei todellakaan ollut helppo. Monen vastoinkäymisen, hikoilun,kiroilemisen ja melkein "hermoromahduksen" jälkeen turpiini vihdoin jupotti paikoillaan. Moni vaihe tuossa hommassa vaatisi kyllä neljä kättä. Ähelsin siis sen yksin paikoilleen. Ennen kuin vie auton esim. merkkikorjaamolle,tai jollekkin kalliille pajalle,suosittelisin ensin etsimään asiaa ymmärtävän "turbomiehen", joka voi tehhä vaihtohomman muutamalla satasella
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: 9-3 savuttaa..
Ookkei. Joo jos joku on homman valmis rahaa vastaan tekemään niin voi ilmoittautua! Talli löytyy ja se sijaitsee Vihdissä. Pari apuriakin saadaan mukaan, mutta ei löydy ketään joka olisi joskus turboa vaihtanut.
Re: 9-3 savuttaa..
miten ja mistä kermaa totesivat löytyvän? Jos, öljytikusta niin huohotusjärjestelmä kannattaa puhdistaa ja laittaa päivityspaketti jos ei ole tehty.
Nykimisistä löytyy monenlaista juttua etsi-toiminnolla.
Nykimisistä löytyy monenlaista juttua etsi-toiminnolla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: 9-3 savuttaa..
Öljytikusta ainakin joo. Mites eikös autoliike ole velvollinen korjaamaan tuollaisen odottamattoman vian kun kaupasta ei ole vielä kulunut puolta vuotta? Muistelisin että tämmönen laki tai joku olisi olemassa. Auto siis joulukuussa ostettu liikkeestä. Vai onko turbon lahoaminen tai kansipahvin rikkoutuminen edes odottamattomia vikoja vai kuluvia osia?
Re: 9-3 savuttaa..
Tuli tuossa lisätietoa eli auto menee ensi viikolla huoltoon jossa se laitetaan täysin kuntoon ja liike josta se on ostettu maksaa kaikki viulut ja antaa autonkin lainaan huollon ajaksi! Menipäs se hyvin. Kertoilen täällä sitten mikä oli vikana. Kiitos kuitenkin hyvistä ja nopeasti tulleista neuvoista : )
Re: 9-3 savuttaa..
Kuulostaa kyllä liian hyvältä,ollakseen totta ,mitä myyjä lupaa,mutta siitä huolimati onnea tulevaisuutta aatellenpenigue kirjoitti:Tuli tuossa lisätietoa eli auto menee ensi viikolla huoltoon jossa se laitetaan täysin kuntoon ja liike josta se on ostettu maksaa kaikki viulut ja antaa autonkin lainaan huollon ajaksi! Menipäs se hyvin. Kertoilen täällä sitten mikä oli vikana. Kiitos kuitenkin hyvistä ja nopeasti tulleista neuvoista : )
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
Re: 9-3 savuttaa..
välillä kun tasakaasulla ajaa ni tuntuu ku veto loppuis ja ehkä vähän nykii ja sit ku kaasua painaa ni taas matka jatkuu. Mitähän pitäisi tehdä? Vai pitäisikö mitään?
mm. viallinen ilmamassamittari voisi tehdä tuollaista oiretta..
mm. viallinen ilmamassamittari voisi tehdä tuollaista oiretta..
9-3Aero-01
Re: 9-3 savuttaa..
Nostellaas vanhaa ketjua.
Oma -02 2.0t savuttaa sinistä. Neljäs täysin vastaava peli ja näistä ensimmäinen joka näin oireilee. Tuli mulle jo valmiiksi savuttavana versiona joten en tiedä kauanko on tuota harrastanut. Aika maltillisesti savua lämpimänä tulee mutta ideana olis nyt korjata ennen katastrofia. Viimeisintä huohotinpäivitystä ei ole asennettu ja ahtimena on vakio garret, kilometrejä autolla noin 280tkm.
Ahtimen jo otin käteen ja odotin siipien olevan jo halkeilleen ja välyksien olevan hurjat mutta ei. Mielestäni aika maltilliset ylös/alas välykset ja pitkittäistä ei kyllä edes oikein tunne. Siivet taisin saada kyllä koskemaan runkoa ylös/alas heilutellessa, ehkä... Mutta silti, jokunen turbo auto ollut jo ennestään ja tuolla tuntuis välyksiltään olevan vielä jokunen kilometri edessä. Jonkin verran oli kompuran puolella öljyä ja ahtoletkussa. Onko tuon vakio garretin öljyn vuoto todennettavissa jotenkin muuten kuin välyksillä? Alkaako se vuotamaan jo suhteellisen pienestäkin välyksestä?
Oli kyllä yllättävän vastustava homma irroittaa ko värkki tilastaan... Näytti olevan niin hyvin siitä vain nostettavissa mutta ehei
Oma -02 2.0t savuttaa sinistä. Neljäs täysin vastaava peli ja näistä ensimmäinen joka näin oireilee. Tuli mulle jo valmiiksi savuttavana versiona joten en tiedä kauanko on tuota harrastanut. Aika maltillisesti savua lämpimänä tulee mutta ideana olis nyt korjata ennen katastrofia. Viimeisintä huohotinpäivitystä ei ole asennettu ja ahtimena on vakio garret, kilometrejä autolla noin 280tkm.
Ahtimen jo otin käteen ja odotin siipien olevan jo halkeilleen ja välyksien olevan hurjat mutta ei. Mielestäni aika maltilliset ylös/alas välykset ja pitkittäistä ei kyllä edes oikein tunne. Siivet taisin saada kyllä koskemaan runkoa ylös/alas heilutellessa, ehkä... Mutta silti, jokunen turbo auto ollut jo ennestään ja tuolla tuntuis välyksiltään olevan vielä jokunen kilometri edessä. Jonkin verran oli kompuran puolella öljyä ja ahtoletkussa. Onko tuon vakio garretin öljyn vuoto todennettavissa jotenkin muuten kuin välyksillä? Alkaako se vuotamaan jo suhteellisen pienestäkin välyksestä?
Oli kyllä yllättävän vastustava homma irroittaa ko värkki tilastaan... Näytti olevan niin hyvin siitä vain nostettavissa mutta ehei