Savuverho

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
E.I.A
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 11, 2009 11:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Savuverho

Viesti Kirjoittaja E.I.A »

Etsin haulla,löysinkin jotain,vaan en ymmärtänyt.
Kyseessä on vuoden 2000 9.3SE.
Ja tapahtuu niinä päivinä kun ulkolämpötila laskee -18 tai alle.
Auto roikassa,kello kytkee lämmityksen n.2h ennen lähtöä.Aamulla liikkeelle.Ehdin ajella talvirajoitusten mukaisesti n.5-7km kun takalasin maisema
muuttui sinisenharmaaksi ja kanssakulkijat lakkasivat näkymästä. :oops:
Lämpömittarin viisari oli noin puolivälissä normaaliin.
Pysäytin ensimmäiseen mahdolliseen paikkaan ja sammutin koneen.Tarkastin
öljyt ja lisäsin sitä koska määrä oli lähes alarajassa.
Käynnistin auton ja käytin(savun seassa) sitä kunnes lämmöt nousi normaaliin.
Tarkastin öljyt-kaikki OK.
Ja eikun baanalle.Onneksi takanani ei ollut tulijoita ja vastaantulijatkin hävisivät
"usvaan" jarruvalot kiiluen. :oops: Muutaman kilsan jälkeen takalasin maisema
normalisoitui eikä autossa ilmennyt mitään ongelmia koko päivänä vaikka pakkanen vain kiristyi.
Tänään teki tämän jo kolmannen kerra tälletalvelle.
Mikä mättää???
Vaatisiko päivitystä???
Onko jotain pikakonstia kun pakkaset vaan jatkuu???
"Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä."
93 SC -07
93 SC -07(vaimolla)
SAABilla jo vuodesta 1986
Vastaa Viestiin