Olin tuossa torstai-iltana ajamassa kauppaan kun 9-3:n kaasupolkimessa tuntui jonkinlainen napsahdus. Nostin heti jalan kaasulta ja painoin kytkimen pohjaan, jolloin kierrosluvut nousivat kierroslukumittarin punaisen alueen tuntumaan n. sekunnin ajaksi. Välittömästi tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi. Liu'uttelin siinä sitten vaihde vapaalla bussipysäkille ihmettelemään. Auto kävi ihan normaalisti ja ajelin sitten takaisin kotiin, eikä auton moottorissa tuntunut olevan mitään sellaista vialla, mikä vaikuttaisi ajamiseen. Ihan normaalisti kiihtyi ja kulki.
Onko kenelläkään muulla sattunut samanlaista? Kyseessä on siis Saab 9-3 2.0t vm -02. Voiko moottorin varoitusvalo syttyä jos on kyseessä pelkkä kaasupolkimen jumittaminen? Haluaako kenties ajotietokone moottorin tarkastettavaksi jos kierrokset nousevat liian korkealle?
Saab 9-3 kaasu jumittui?
Re: Saab 9-3 kaasu jumittui?
Näin ilmojen lauhtuessa lähtee jäät liikkeelle,eli coolerista pyrkii jäät männänpäälle tai imuventtiilin väliin.
Korjaus on helppo,puhalluta kuumaa ilmaa paineella coolerin läpi![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Korjaus on helppo,puhalluta kuumaa ilmaa paineella coolerin läpi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Saab 9-3 kaasu jumittui?
Olisiko ääni kuulunut mahdollisesti limphome solenoidista. Etsi toiminnolla löydät lisää.Buzzard kirjoitti:Olin tuossa torstai-iltana ajamassa kauppaan kun 9-3:n kaasupolkimessa tuntui jonkinlainen napsahdus. Nostin heti jalan kaasulta ja painoin kytkimen pohjaan, jolloin kierrosluvut nousivat kierroslukumittarin punaisen alueen tuntumaan n. sekunnin ajaksi. Välittömästi tämän jälkeen moottorin varoitusvalo syttyi. Liu'uttelin siinä sitten vaihde vapaalla bussipysäkille ihmettelemään. Auto kävi ihan normaalisti ja ajelin sitten takaisin kotiin, eikä auton moottorissa tuntunut olevan mitään sellaista vialla, mikä vaikuttaisi ajamiseen. Ihan normaalisti kiihtyi ja kulki.
Onko kenelläkään muulla sattunut samanlaista? Kyseessä on siis Saab 9-3 2.0t vm -02. Voiko moottorin varoitusvalo syttyä jos on kyseessä pelkkä kaasupolkimen jumittaminen? Haluaako kenties ajotietokone moottorin tarkastettavaksi jos kierrokset nousevat liian korkealle?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Saab 9-3 kaasu jumittui?
..tai sitte oot tojo-kuski, joka vaan haaveilee ajavansa saabilla...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Saab 9-3 kaasu jumittui?
Jos esim. kaasuläppä jumittaa, niin check engine valoa lyö kehiin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-