Neuvokaas nyt vähän tyhmempää miten nuo pakoputken liitokset saa pitämään?
Ostin yhden väliputken Megaosalta ja olen koittanut asentaa sitä pariin otteeseen. Pakoputkikitillä pitää pari päivää. Sitten liitoksen rupeavat vuotamaan laippakiristimien välistä. Sitten meni hermot ja kävin ostaa Motonetiltä toisen väliputken. Tässä liitoskohdat ovat isommat ja olin jo varma, että pitää, mutta ei.
Onko laippakiristimet tarkotus kiristää niin kireälle, ottavat toisiinsa kiinni?
Kokeilin jo sitäkin, mutta laippakiristin rupeaa antamaan periksi jos kiristää niin paljon.
Pakoputkiston asennus
Pakoputkiston asennus
Citreon Xsara 110 Hdi -01
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Harrastepeli: Volvo Amazon B20 -70
Ex:Saab 9-3t 3d Sport -99,Toyota Corolla 1.6i -93,Bmw E36 325i -91,Honda CRX 1.5i -85,Toyota Carina SWT 1.6 -79
Re: Pakoputkiston asennus
Kyllä mä olen ne kiristimet kiristänyt tappiin asti niin että vääntyy ihan kunnolla ja kittiä tietysti välissä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Pakoputkiston asennus
Mikäli putkenpalasten liitoksien päät ovat tehty oikeaoppisesti (ovat pyöreitä ja oikealla muodolla) niin oikeaoppinen panta vain puristaa kevysti kaksi "eri sukupuolta" olevaa puolipalloa toisiaan vasten - ja on tiivis ilman tahnoja ja "sikakiristämistä". Ihan yhtälailla on tiivis kun suppilo limupulloon, eli reikiä ei jää ympärille, kunhan osat ovat pyöreitä ja toisiaan vasten.
Tarvikepannoissa sekä tarvikeputkissa löytyy useasti hieman heittoja muodoissa ja sopivilla kombinaatioilla erilaisia tekeleitä ei panta vältämättä purista kunnolla puolipalloja toisiaan vasten...
Tarvikepannoissa sekä tarvikeputkissa löytyy useasti hieman heittoja muodoissa ja sopivilla kombinaatioilla erilaisia tekeleitä ei panta vältämättä purista kunnolla puolipalloja toisiaan vasten...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Pakoputkiston asennus
Juuri näin. Tästä päästäänkin siihen ettei se originaaliosa välttämättä loppupelissä niin kallis olekaan.Hook kirjoitti:Tarvikepannoissa sekä tarvikeputkissa löytyy useasti hieman heittoja muodoissa ja sopivilla kombinaatioilla erilaisia tekeleitä ei panta vältämättä purista kunnolla puolipalloja toisiaan vasten...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Pakoputkiston asennus
Omassa keskipallon asennuksessa jouduin sen tekemään neljästi...3 kertaa huonosti ja kerran oikein. Tasainen massa ymäri putken, kiristin huulille, putken päät tiiviisti yhteen ja kiristys. Tarkkaile kokoajan, että putken päät pysyy tiiviisti yhdessä. Kiristin saattaa muuten vain pitää ne erillään.
Re: Pakoputkiston asennus
Noissa pakoputki tököteissä on sitten sellainen ikävä puoli saabin putkiston kanssa, että kun sitä laittaa liitokseen, niin seuraavan kerran avattaessa sitä on sitten kovettuneena tiivistepinnoilla ja liitoksesta ei saa sitten kunnolla tiivistä ilman että tököttiä laittaa taas tai rapsuttaa vanhat pois huolella, jolloin on taas tasaiset metallipinnat vastakkain.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.