saabin viritys
saabin viritys
Kohteena olis 900 2.0 t vm. 96 ja tavoitteena noin 300 hv. ihmettelyn aiheena on tuo moottorinohjaus eli siinähän on tuo trionic 5 ilmeisesti ja miulle on sanottu että sitä ei pysty ohjelmoimaan onko näin? kun netissä kuitenkin on ohjelma tuohon ohjelmointiin... ja jos ohjelmointi ei onnistu miten olette ohjelmaa sitten muokanneet vai noilla erinäisillä stageilla?
900 2.0t -96
Jäsen #4593
Jäsen #4593
Re: saabin viritys
Etsi napilla löytyy asiasta enemmän tietoa kuin jaksat lukea. Aloita vaikka tuosta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +5+viritys
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +5+viritys
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24023
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: saabin viritys
älä sie usko kaikkee mitä poijaat vaparilla tai apsilla sulle kertoo
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: saabin viritys
Monet sanovat "ei pysty" siksi, että ei ole tietoa asiasta. Valitettava asia se on, mutta tuohon törmää monesti.M.J kirjoitti:Kohteena olis 900 2.0 t vm. 96 ja tavoitteena noin 300 hv. ihmettelyn aiheena on tuo moottorinohjaus eli siinähän on tuo trionic 5 ilmeisesti ja miulle on sanottu että sitä ei pysty ohjelmoimaan onko näin? kun netissä kuitenkin on ohjelma tuohon ohjelmointiin... ja jos ohjelmointi ei onnistu miten olette ohjelmaa sitten muokanneet vai noilla erinäisillä stageilla?
Re: saabin viritys
Tuolta softat ja manuaalit: http://trionic.mobixs.eu/
Ja tuolta lisää tietoa: http://www.ecuproject.com/
Ja tuolta lisää tietoa: http://www.ecuproject.com/
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: saabin viritys
tän kerto "luotettava" taho elikkäs tämä meidän yhteinen ystävämme...nalleolut kirjoitti:älä sie usko kaikkee mitä poijaat vaparilla tai apsilla sulle kertoo
Hyvä et se on ohjelmoitavissa ni helpottaa tuota tekemistä...
900 2.0t -96
Jäsen #4593
Jäsen #4593
Re: saabin viritys
Jaa`a, onkohan se trionic jo noissa -96 malleissa. Laita yv:ä "jcarlsonille". Tietää näistä softaamisista.M.J kirjoitti:Kohteena olis 900 2.0 t vm. 96 ja tavoitteena noin 300 hv. ihmettelyn aiheena on tuo moottorinohjaus eli siinähän on tuo trionic 5 ilmeisesti ja miulle on sanottu että sitä ei pysty ohjelmoimaan onko näin? kun netissä kuitenkin on ohjelma tuohon ohjelmointiin... ja jos ohjelmointi ei onnistu miten olette ohjelmaa sitten muokanneet vai noilla erinäisillä stageilla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: saabin viritys
kaikki turbongsatkut on T5.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: saabin viritys
Ja sit samaiseen autoon liittyen tuli hankittua uus turbo ja sit ilmeni tällänen pien ongelma eli tilan ahtaus turbo on mallia garret 32. Nopealla silmäyksellä ongelmia teetti ainakin pakoputken lähtö ja flektin mahtuminen... Oisko joku laittanu tuollasta turboa tälläseen autoon ja millasilla muutos töillä on onnistunut? ja jos mahollista ni jotain projektikuvia sais laittaa jos löytyy.
900 2.0t -96
Jäsen #4593
Jäsen #4593
Re: saabin viritys
Garrett 32?.. Oiskohan tuo Garretin gt3071:stä suurempi vielä?..
Eli hönkää saattaisi riittää jonnekkin 500hp tietämille, eli 300 voisi mennäkkin puhki.
Veikkaan että saat puuhastella
- uuden pakosarjan
- uuden dp:n
- uuden imuputken turbolta ylös
- vesilinjat (mikäli ko. hyrrässä kiertää vedet, muuten 14mm tulpat)
- öljyn paluun
- öljyn syötön (teräspunosletkua, kuten vesilinjatkin..)
- kapeammat flektit
.. Nämä siis mekaanisen asennuksen kannalta välttämättömät. Hyvänä puolena sitten voi melkolailla vapaasti sovitella ahdinta haluamaansa paikkaan.
Samoin tarvitset:
- Siemens 630cc suuttimet (tai ehkäpä isommatkin, jos tuo puhaltaa yli 400hp)
- 3bar map
- isompi ic
- 3" putkisto
- tehokkaampi bensapumppu
- jytkympi kytkin
...
Eli hönkää saattaisi riittää jonnekkin 500hp tietämille, eli 300 voisi mennäkkin puhki.
Veikkaan että saat puuhastella
- uuden pakosarjan
- uuden dp:n
- uuden imuputken turbolta ylös
- vesilinjat (mikäli ko. hyrrässä kiertää vedet, muuten 14mm tulpat)
- öljyn paluun
- öljyn syötön (teräspunosletkua, kuten vesilinjatkin..)
- kapeammat flektit
.. Nämä siis mekaanisen asennuksen kannalta välttämättömät. Hyvänä puolena sitten voi melkolailla vapaasti sovitella ahdinta haluamaansa paikkaan.
Samoin tarvitset:
- Siemens 630cc suuttimet (tai ehkäpä isommatkin, jos tuo puhaltaa yli 400hp)
- 3bar map
- isompi ic
- 3" putkisto
- tehokkaampi bensapumppu
- jytkympi kytkin
...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: saabin viritys
kyllä siit turbost 500 saa irti mut jos tuon vähän reilu 300 ottaa ni ei heti ala hajota kaikki paikat. 9000 pakosarjaa tarjosin turbon kaveriks kun siinä on valmiina t03 laippa mut siin tuli ongelmaks ku turbon lähtö on keskellä sarjaa. ng900 sarjassa lähtö ois enemmän vaihteiston päässä mut siin on taas vääränlainen laippa ja turbo tulis niin paljon ulommas että ei flekti mahdu ainakaa. Tietyst yks vaihtoehto on puhaltava flekti mutta on siinäkin oma sovittelunsa... Paljonkohan maksaa pakosarjan teettäminen? vesikiertoa tuossa ei ole...
900 2.0t -96
Jäsen #4593
Jäsen #4593
Re: saabin viritys
tonnarin sarjassa ahdin toistepäin eli pakokaasut lähtee apumiehen puolelta, että ihan helposti ei tuota saa ng900:n istutettua.
meinaat siirtää käyttöaluetta noin 2k rpm ylöspäin ja hyötynä noin 30-40hp? voi olla nettohyöty jää aika laihaksi tuolla ahtimella, kun heräilee 4k nurkilla ja senkin jälkeen ei juuri vääntöä ulos tule kovinkaan leveällä rekisterillä, jos meinaa pysyä 300hp nurkilla vakio nokilla ja venajousilla... siis toimivuus verrattavissa type-r 5k kiekkarajalla..
custom pakosarjat luokkaa alkaen 450e.. ulkoisen hukkiksen lähdön kanssa hiukka enemmän..
meinaat siirtää käyttöaluetta noin 2k rpm ylöspäin ja hyötynä noin 30-40hp? voi olla nettohyöty jää aika laihaksi tuolla ahtimella, kun heräilee 4k nurkilla ja senkin jälkeen ei juuri vääntöä ulos tule kovinkaan leveällä rekisterillä, jos meinaa pysyä 300hp nurkilla vakio nokilla ja venajousilla... siis toimivuus verrattavissa type-r 5k kiekkarajalla..
custom pakosarjat luokkaa alkaen 450e.. ulkoisen hukkiksen lähdön kanssa hiukka enemmän..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: saabin viritys
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2203_1.htm
Kyseessä lienee toi hyrrä. Melko huono valinta kaikin puolin. Maksimiteho on vaatimaton ja tulee olemaan laginen. Paljon parempiakin vaihtoehtoja olis olemassa.
Mutta saabisteista kun on puhe niin hinta on tietysti ainoa kriteeri ja muulla ei ole mitään väliä. Pakosarjan teettäminen ammattilaisella kustantaa 500e molemmin puolin mutta melko vähän järkeä tohon hyrään on sitä alkaa teettään.
3071 pienellä pesällä on todettu kohtuu herkäksi ja hyvin toimivaksi, samoten esim evo mitsun ahdin. Pottu ja 19T mitsukin noille tehoille riittää mainioisti, eikä tartte alkaa askarteleen pakosarjan kanssa.
Kyseessä lienee toi hyrrä. Melko huono valinta kaikin puolin. Maksimiteho on vaatimaton ja tulee olemaan laginen. Paljon parempiakin vaihtoehtoja olis olemassa.
Mutta saabisteista kun on puhe niin hinta on tietysti ainoa kriteeri ja muulla ei ole mitään väliä. Pakosarjan teettäminen ammattilaisella kustantaa 500e molemmin puolin mutta melko vähän järkeä tohon hyrään on sitä alkaa teettään.
3071 pienellä pesällä on todettu kohtuu herkäksi ja hyvin toimivaksi, samoten esim evo mitsun ahdin. Pottu ja 19T mitsukin noille tehoille riittää mainioisti, eikä tartte alkaa askarteleen pakosarjan kanssa.
Re: saabin viritys
Tuo turbo on pienemmällä pakopesällä ja pitäs lähtee noin 2 k rpm mukaa 3 k olla täydet ahdot ja pysyä mukana loppuu asti. Kansi olis kevään mittaa tarkotus käyttää porttauksessa ja mahdollisesti isommat venttiilit, jyrkemmät nokat samalla.
900 2.0t -96
Jäsen #4593
Jäsen #4593
Re: saabin viritys
Jokos joku löyti ne pillerit?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -