2,0 vai 2,3?
2,0 vai 2,3?
Olen harkitsemassa 5-ovisen NG-satkun ostoa.
Olenkö väärässä, että ensimmäisiä malleja (vm. 1994) kannattaisi välttää jonkun tasapainoakselin (tai jotain sinne päin) puuttumisen vuoksi?
Mitä raati sanoo, kumpi moottori on luotettavampi: 2,0 vai 2,3?
Olenkö väärässä, että ensimmäisiä malleja (vm. 1994) kannattaisi välttää jonkun tasapainoakselin (tai jotain sinne päin) puuttumisen vuoksi?
Mitä raati sanoo, kumpi moottori on luotettavampi: 2,0 vai 2,3?
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: 2,0 vai 2,3?
Ota Turbolla varustettu
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: 2,0 vai 2,3?
Eiköhän näissä kummassakin Saabin koneessa ole toi t.p.akseli.Jeltsin kirjoitti:Olen harkitsemassa 5-ovisen NG-satkun ostoa.
Olenkö väärässä, että ensimmäisiä malleja (vm. 1994) kannattaisi välttää jonkun tasapainoakselin (tai jotain sinne päin) puuttumisen vuoksi?
Mitä raati sanoo, kumpi moottori on luotettavampi: 2,0 vai 2,3?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos vaparia himoitset niin valitse 2.3:nen ja siihen luotettavuuteen vaikutat sinä ja edelliset omistajat.
Alkupään NG ysisatkut ovat hiukan ruostealttiimpia kuulemma esim. ovien reunoista.
Kallistuksen vakajan päät pultattu hiukan eri paikkaa joka aiheuttaa aika tarkkaa rengas politiikkaa tasapainotuksen suhteen. Ainakin tuossa -94 vuosimallissa mutta ei ongelmaksi asti.
Vaijerikytkin mutta -98 ja loppuvuoden -97 vuosimallissa on nestekytkin.
Yms. pientä eroa jota ei jaksa nyt muistaa. Sama kai se kumman laittaa 2.0i tai 2.3i jos haluat riskimmän kamppeen ja hyvän vetojuhdan mutta taas siinä kolmannessa vaihtoehdossa olis sitä "jerkkua" enemmän eli 2.0T jos haluat lähteä turboilun maailmaan.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Yhtä hyvin on toimineen noi allekirjoituksen 2.3i -94 ja 2.0Turbo -97 (nestekytkimellä).
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: 2,0 vai 2,3?
Ihan pienellä lisäsijoituksella saisi 9-3:n vm.98-99, kannattais ainakin harkita.
Re: 2,0 vai 2,3?
9-5 kärsii lauhdutinongelmista (taisi olla mallivuoteen 2004 saakka?), mutta eikös moottori ole sama kuin 9-3:ssa?
9-3 on tietysti huomattavasti turvallisempi auto koska muistaakseni NG900:nen sai vain 1,5 tähteä turvallisuudesta, mutta 9-3 taisi olla 4?
9-3 on tietysti huomattavasti turvallisempi auto koska muistaakseni NG900:nen sai vain 1,5 tähteä turvallisuudesta, mutta 9-3 taisi olla 4?
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: 2,0 vai 2,3?
9-3 on käytetty vuosina 98-00 vanhempaa konetta, jossa ei ole varsinaista huohotin ongelmaa.Jeltsin kirjoitti:9-5 kärsii lauhdutinongelmista (taisi olla mallivuoteen 2004 saakka?), mutta eikös moottori ole sama kuin 9-3:ssa?
9-3 on tietysti huomattavasti turvallisempi auto koska muistaakseni NG900:nen sai vain 1,5 tähteä turvallisuudesta, mutta 9-3 taisi olla 4?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: 2,0 vai 2,3?
Miksi sitten noista ysisatkuista kyselet jos 9-3:nen polttelee?Jeltsin kirjoitti:9-3 on tietysti huomattavasti turvallisempi auto koska muistaakseni NG900:nen sai vain 1,5 tähteä turvallisuudesta, mutta 9-3 taisi olla 4?
Laita sellanen niin ei tarvi arpoa...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: 2,0 vai 2,3?
Huohotinongelmaa on kyllä turha pelätä, vaihtaa vaikka öljyt 10tkm välein ja asentaa huohotinpäivityksen jos ei ole jo tehty. Vaparia en ostaisi, kyllä turbokone on sen verta mukava ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 2,0 vai 2,3?
Olen kahta NG900:sta nyt käynyt oikein ostotarkoituksessa koeajamassa, 1994 2,0 ja 1996 2,3 ja molemmissa en voinut ollut huomaamatta TODELLA jäykkää kytkintä.
Kuuluuko tämä jäykkä kytkin mallin ominaispiirteeseen vai onko molemmissa ollut kytkimen kanssa jokin ongelma? Sen verran piti nimittäin voimaa käyttää, että ei olisi kiva ajaa Helsingin ruuhkissa.
Kuuluuko tämä jäykkä kytkin mallin ominaispiirteeseen vai onko molemmissa ollut kytkimen kanssa jokin ongelma? Sen verran piti nimittäin voimaa käyttää, että ei olisi kiva ajaa Helsingin ruuhkissa.
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: 2,0 vai 2,3?
Niissä on tainnu olla se surkee vaijerikytkin. Muissa vekottimissa on hydraulinen. (9k,9-3,9-5)Jeltsin kirjoitti:Olen kahta NG900:sta nyt käynyt oikein ostotarkoituksessa koeajamassa, 1994 2,0 ja 1996 2,3 ja molemmissa en voinut ollut huomaamatta TODELLA jäykkää kytkintä.
Kuuluuko tämä jäykkä kytkin mallin ominaispiirteeseen vai onko molemmissa ollut kytkimen kanssa jokin ongelma? Sen verran piti nimittäin voimaa käyttää, että ei olisi kiva ajaa Helsingin ruuhkissa.
Re: 2,0 vai 2,3?
Kytkin vertyy pitkäksi aikaa vaijerin vaihdolla. Vaijeri on muutaman kympin osa, eikä mikään ameriikan temppu vaihtaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 2,0 vai 2,3?
Omassa satkussa oli ostettaessa painelaakeri aika finaalissa, niin vaikutti ilmeisesti tuohon kytkimen jäykkyyteen.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: 2,0 vai 2,3?
Omassa kolkissa kans pirun raskas (neste)kytkin eli ei välttämättä korjaannu vaijerin vaihdolla vaan saattaa ennustella tulevaa kytkinremppaa.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Re: 2,0 vai 2,3?
Tässä oli omassa syy miksi tosi jäykkä kytkin.Painelaakeri tuskin enää liikku kytkin akselilla.Vaijerilla ei ollu vaikutusta asiaan.Uudet kytkimen hilut ja todella kevyt käyttää.Jurkkis kirjoitti:Omassa satkussa oli ostettaessa painelaakeri aika finaalissa, niin vaikutti ilmeisesti tuohon kytkimen jäykkyyteen.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Maalis 12, 2010 14:26
Re: 2,0 vai 2,3?
Moi!!! Tuo 900 2,3i on oikein hyvä. No itselläni on sellanen ja 98 vuosmalli tääl turus ajossa. Ostin tuos juuri 95 farmarin ja tää 900 jäi nyt turhaksi. Jos kiinostaa myyn sen halvalla pois. Se varustelu (cruiseri,aut ilm jne) ja juuri katsastuksen läpi puhtain paperein. Öljyt vaihdettu melkein joka 5000 km välis. Ja huoltokirjaa täytetty tuonne 160000 saakka. Ny just menny 200 rikki ja vieläkin toimii kun uusi. Mua ennen auto oli naisella eli 2 omistajaa ollut. No jos haluat hyvän ja varman pelin niin soittele vaikka. 050-3535010