2,0 vai 2,3?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Tommoinen tuli sitten lyhyen, mutta intensiivisen harkinnan ja kovan vertailun tuloksena hankittua:

http://www.nettiauto.com/saab/900/3104516

Aika ruotsalaista/belgialaista kalustoa meillä nyt!
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja torque »

Hienolta näyttää!
Ruostesuojatarrako ikkunassa?
Vas. takaovi näkyy maalatun joskus? Jos vaihtaa rekkarikilpien ruuvit ja maalaa vetokoukun niin piristää vielä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Väri sopii hienosti, ei näytä 16 vuotta vanhalta peliltä. :D
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja arttu »

KN/Lieto kirjoitti:Väri sopii hienosti, ei näytä 16 vuotta vanhalta peliltä. :D
Kai noissa NG ysisatkuissa on "ajatonta muotoilua", koska tuota omaakin vm.-94 (käyttöönotto -93) NG:tä on luultu liki 10 vuotta uudemmaksi... mikähän lie puusilmä antisaabisti. :roll:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img906884.jpg (Puskurien ja muiden hilujen maalaus yms. tekee ihmeitä. Vinkki vinkki... :wink: )

Mut eipä siinä, hyvän käyttöauton Jeltsin tuosta 2.3 vaparista sai.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos riittää intoa maalata puskurit ja helmat korin väriin, niin vuodet karisee kyllä...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja arttu »

Jos sitä intoa sitten riittää niin kannattaa tehdä/teetättää se maalaus myös kunnolla tai muuten vuosien tilalta rapisee maali kun kumi/muovi seosta on noi puskurit.
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Kiitos kaikille tähän kirjoittaneille hyvistä vinkeistä! :D

Pitääpä ottaa tuo puskurien maalaus harkintaan, samalla voisi putsata alkavan korroosion niistä tutuista NG-satkun paikoista. Paljonkohan tuollainen maalaus kustantaisi, eli helmat ja puskurit?

Tämä auto on ruostesuorattu ja huoltokirjan välistä löytyi hirveä pino vanhoja huoltokuitteja ja katsastustodistuksia. Tämä on aina hyvä merkki. Autoa ei ole hylätty katsastuksesta kertaakaan! Kaikki hallintalaitteetkin napsahtavat päälle, ja jopa SID2:nen on virheetön ja penkinlämmittimetkin toimivat, vaihteet napsahtavat hyvin päälle ja auto ei puolla tai täristä mihinkään suuntaan (edes kovissa jarrutuksissa) ja kulkee tiellä kuin juna.

Ainoat miinukset, mitä autossa on (ja vanhassa autossahan aina jotakin löytyy):

PIENI-SUURI ONGELMA
- keskuslukko reistailee, eli "kuljettajan oven lukkopesää ei oikein uskalla käyttää muuta kuin vastapäivään - muuten lukkopesä muljahtaa yli ja sitten on probleema!" Lukitsen auton nyt niin, että avaan vasemman takaoven, työnnän sieltä kuljettajan oven napin alas, ja sitten myös sen vasemman takaoven napin. Siinä vaiheessa kun työnnän takaoven napin alas, kaikki muutkin napsahtavat alas. Ovien aukaisu on kait vänkärin puolelta. Eli kuljettajan oven lukkopesä pitänee ilmeisesti huoltaa?

PIENET MURHEET (pikkujuttuja, mutta kuitenkin)
- sivupeilien kaukosäätö ei oikein jaksa kääntää peilejä muuta kuin vähän eikä joka suuntaan (ulkona vain pari astetta pakkasta);

- lämpötilansäätömekanismi tuntuu vieterimäiseltä (huomasin tämän saman ominaisuuden myös muissa koeajamissani NG-satkuissa). Vika on hyvin mitätön, mutta kun kaikki muut laitteet tuntuvat niin ripeiltä, säätimen tahmeisuus harmittaa. Onko em. säädin vaikea/kallis vaihtaa?

- Vaihteenvalitsimen nuppi on hivenen vinossa vastapäivän suuntaan. Tämä kiusaa minua. Yritin vääntää sitä n. 10 astetta vastapäivään, mutta se ei liikahdakaan. Pitäisikö minun käyttää vielä lisää voimaa vai onko siinä jokin kiristin, minkä voisin ensin löysätä? En oikein tohtinut käyttää täyttä voimaani tässä.

-Kuljettajan turvavyötä pitää auttaa kelautumaan takaisin, vähän laiska siis.

- Yksi ilmansuuttimien pienistä mustista kumipalloista olisi vaihdon tarpeessa. Ihan niin kuin koira olisi sitä jyrsinyt! Saako näitä uusia/voiko niitä vaihtaa vai pitääkö uusia koko paneeli?

Siinäpä ne pikku miinukset olivatkin. Hyvän tuntuinen auto kokonaisuudessaan. Tehoa riittää ja kulutuskin oli Orivedeltä Vantaalle vain 7,7l/100:lle (SIDin mukaan) vaikka posotelin mittarin mukaan sellaista 110km/h.

8) :saab:
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja arttu »

Jeltsin kirjoitti:Paljonkohan tuollainen maalaus kustantaisi, eli helmat ja puskurit?
En viitsi edes lähteä arvaamaan sitä tähtitieteelistä summaa mitä toi maksaa noissa ammatti maalaamoissa.
Siihen tarvittavat aineet eli lakka, ohenne, maali, pehmennysaine, epoksipohjamaali, kovete, muovintartunta-aine... siinä kait kaikki. Pitää vielä asetoonilla puhdistaa silikoonit yms. noista puskureista ja karhentaa pinta.

Itse otin puskurit, helmat ja peilit irti ja puhdistin/hioin pinnat. Kaveri hoiti loput ja maalas kamppeet. 8)
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: 2,0 vai 2,3?

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

Jeltsin kirjoitti:Kiitos kaikille tähän kirjoittaneille hyvistä vinkeistä! :D

- lämpötilansäätömekanismi tuntuu vieterimäiseltä (huomasin tämän saman ominaisuuden myös muissa koeajamissani NG-satkuissa). Vika on hyvin mitätön, mutta kun kaikki muut laitteet tuntuvat niin ripeiltä, säätimen tahmeisuus harmittaa. Onko em. säädin vaikea/kallis vaihtaa?
Mulla 9-3:ssa on ilmansuuntausta kerran 5v vanhana korjattu takuuseen ja nyt on ollut jo muutaman vuoden (auto 12v vanha) taas niin, että vain aluetta ylös - alas uskaltaa käyttää. Nappi jää käteen, jos yrittää kääntää "kaikki sivulle" asentoon. Ehkä osasyy jäykistymiseen on se, ettei tuota asentoa juuri koskaan käytä. Ainakin mulle on kerrottu, että säätöä voi yrittää herkistellä, mutta varsinainen vika on jonkilaisessa ilmansuuntauksen jakoboksissa, jonka vaihto on hankalaa ja kallista. Lämpötilansäätökin on vetelän jäykkä, mutta se toimii ok.
Vastaa Viestiin