Valinnan vaikeus...?/ Tietoa XIB-396 NG900 2.0T?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tseiaar
"Kaasari"

Valinnan vaikeus...?/ Tietoa XIB-396 NG900 2.0T?

Viesti Kirjoittaja Tseiaar »

Päivää kaikille tasapuolisesti.

Kuten huomaatte, uusi hemmo tulee heti foorumille kyselemään joutavia. Ei, tämä kirjoitus ei ole trolli, vaan mielipidekysely autojen "paremmuudesta" kokeneemmilta :saab: -harrastajilta. Eli tilanne olis seuraava: perheessämme pitää olla kaksi ympärivuotista käyttöautoa, ja niinhän niitä tällä hetkellä onkin, mut talven lähestyessä ajattelin kuitenkin siirtää Chevyn talveksi lepäämään, ja hommata tilalle toisen kulkineen. Jostain syystä veri vetää vaan :saab: in suuntaan, vaikken sellaista ole koskaan omistanutkaan, vai juuriko siksi...?
Muutamia mukavia ajomuistoja :saab: eilla tosin liittyy nuoruuteen, ja kun kortin sain ja isäni 900 turbolla kartsaa tuli rullattua :lol: . Mutta siis, tämä tuleva auto tulee pääasiassa työmatka-autokseni, 6 km/sivu. Tilojen puolesta kävis 3- tai 5-ovinen, kun sillä pääasiassa itsekseni ajelen. Tosin välillä pitää kyllä lapset hakea hoidosta joten ehkä sittenkin viidellä ovella tai jtn. :wink: . Olenkin miettinyt muutamia eri vaihtoehtoja, ja mielipiteitänne nyt kyselisin seuraavista :saab: eista.

Turbo Talladega viidellä ovella:
http://www.nettiauto.com/2057265

Turbo kolmella ovella:
http://www.nettiauto.com/1871043

Vapari Talladega viidellä ovella:
http://www.nettiauto.com/2188279

Ja toinen samanmoinen:
http://www.nettiauto.com/2135125

Mitä mieltä, tai onko jopa Clubilaisten autoja, nyt saa kehua jos osui 8) .

Kommenteista kiittäen,

Tseiaar (tuleva :saab: isti?)
Viimeksi muokannut Tseiaar, Pe Maalis 19, 2010 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttiksiä ja harrasteita:
Saab 900S 2.0T -96
VW Kupla "streetmachine" -72
Chrysler Town&Country 3.8 LXi -98
Buster + Honda 45 BF
KAPU2
"Hölösuu"

Re: Valinnan vaikeus...?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ykkönen ja kolmonen ovat mun suosikit, 5 ovinen turbo saisi olla. Ykkönen ja kakkonen ovat olleet ainakin toukokuulta myynnissä, silloin itse katselin jo nettiautoista noita yksilöitä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Tseiaar
"Kaasari"

Jeps, ykkönen ja nelonen ovat tällä hetkellä korkeimmalla listallani, johtuen omasta maantieteellisestä sijainnistani. Kumpikin myyjän mukaan siistejä ja toimivia pelejä. Mutta mutta, se ISO mutta, kun siinä toisessa on se turbo :twisted: . Pirulle kun antaa pikkusormen, se vie koko käden. Onko tossa turbossa sen kummempaa hajoavaa tekniikkaa voimansiirron ja tietysti itse ahtimen ja moottorin lisäksi verrattuna tohon vapariin? Ja mitenkä kauhean ihanan kalliiksi se hupi tulee jos toi turbopeli kilahtaa? Siis maksaako Saabin turbotekniikka mansikoita...? Noi toimimaton keskuslukko kuskinovesta ja rikkonainen takapaneeli on varmaan muutaman satasen juttuja, joten ne ei sinänsä vaikuta kaupantekoon suuntaan tai toiseen.

EDITTIÄ: Ton ykkösen omistaja kertoili että kolmosen synkro "rusahtaa" jos vaihtaa nopeasti kakkoselta kolmoselle, lieneekö tyyppivika vai kertooko kovasta käsittelystä... 8O ?
Saab 900S 2.0T -96
Buster + Honda 45 BF
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ei suinkaan ole mikään ominaisuus vaan ihan selkeä vika tuo vaihteen rusahtaminen. Jos tuo on merkki porsivasta kytkimestä tai laatikosta, ja itse et osaa korjata, niin kalliiksi tulee.
Turbo kestää sen minkä kestää. Omalla on ajeltu reilu 300 000 eikä edes oireile. Kaipa tuon viimeistään puolessa miljoonassa pitäisi korkata. Uusi maksaa siinä tonnin pintaan, eikä ole ihan mahdoton vaihtaa itse. Pajalla velottavat muutaman tunnin mukaan.
Muuten vaikuttaa tuo 1. aika hyvältä siis, mutta isolla varauksella suhtautuisin tuohon rutinaan.
renner
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja renner »

Uusia tai lähes uudenveroisia turboja löytää n.400 eurolla ja muutenkin luotettavista peleistä on kyse.
Äläkä missään nimessä osta ahtamatonta koska muuten jälkeenpäin harmittaa, usko pois :wink:
Tseiaar
"Kaasari"

No niin, tulin taas takas foorumille :wink: . Ei tullut mulle Saabbia 1,5 vuotta sitten, mut polte merkkiin pysyi 8) . Nyt ois taas tilanne sama kun aiemmin, ja nyt mietin olisiko linkin auto nyt "se oikea"? Onko tuttu auto foorumilaisille?? Eli klik klik tuosta http://www.nettiauto.com/saab/900/2805554 , ja neuvoja auton tarkastukseen, maanantaina olen menossa autoa katsomaan...
Saab 900S 2.0T -96
Buster + Honda 45 BF
Vastaa Viestiin