air bagin merkkivalo
air bagin merkkivalo
Autossani syttyi palamaan air bagin merkkivalo. Auto on 93 vm. 98. Sama ilmiö oli heinäkuussa, jolloin vein auton paikalliseen merkkikorjaamoon. Korjaamossa laitettiin testeri ratin alle kiinni jase ilmoitti "vasen sivuturvatyyny, pysyvä vika, liian alhainen resistanssi". Huoltomies ilmoitti heti, että turvatyyny on vaihdettava. Hän yritti nollata vikamuistia ja onnistui, vaikka sanoi, ettei pysyvää vikaa voi nollata. No, valo sammui eikä syttynyt reiluun kahteen kuukauteen. Tällä viikolla valo syttyi ja taas testeriin. Sama ilmoitus ja huoltomies sanoi, että tyyny vaihdettava, ei voi muuta. Ihmettelin, eikö tarvitse tutkia sen enempää, esim. johtojen liitoksia tms., mutta sanottiin vain, että varataan aika vaihtoon. En varannut kuitenkaan aikaa, koska en usko, että tyyny on rikki. Soitin toiseen merkkihuoltoon ja siellä ihmeteltiin, miksi vikaa ei oltu tutkittu sen enempää. Turvatyynyjen hajoaminen saabeissa on kuulemma harvinaista.
Kysymys kuuluukin, onko muilla vastaavia kokemuksia? Voiko vika-muistin nollata? Mikä voi aiheuttaa valon syttymisen?
Kysymys kuuluukin, onko muilla vastaavia kokemuksia? Voiko vika-muistin nollata? Mikä voi aiheuttaa valon syttymisen?
Re: air bagin merkkivalo
Vikamuisti nollaantui (lamdba-arturi vika, johtui katista) kun akku oli irti yli puoli tuntia.ysi kolme kirjoitti: Kysymys kuuluukin, onko muilla vastaavia kokemuksia? Voiko vika-muistin nollata? Mikä voi aiheuttaa valon syttymisen?
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Vaimokkeen 9-3:ssa (vm-00) palaa myös airbagin-merkkivalo.
Penkin alla olevassa moninapaisessa liittimessä oranssin värinen osa (johon tulee 2piuhaa) ovat mun mietiskelytuokioni perusteella ne airbagin johdot.
Kuskin penkin liittimessä olikin toinen airbagin piuhoista irronnut liittimestä, siis itse moninapaisen liittimen puoliskot olivat tiukasti yhdessä,mutta metallinen johdinliuska oli irronnut liittimestä.
No, valo palaa edelleen ja akun miinusnapa oli irroitettuna operaation ajan kun jännäsin vähän airbagillä varustettujen penkkien irroittamista ilman minkään valtakunnan ohjeita
Siis onko toi varmaa tietoa, että vikamuistit nollautuu 30min kestävällä akun irti ololla?
Penkin alla olevassa moninapaisessa liittimessä oranssin värinen osa (johon tulee 2piuhaa) ovat mun mietiskelytuokioni perusteella ne airbagin johdot.
Kuskin penkin liittimessä olikin toinen airbagin piuhoista irronnut liittimestä, siis itse moninapaisen liittimen puoliskot olivat tiukasti yhdessä,mutta metallinen johdinliuska oli irronnut liittimestä.
No, valo palaa edelleen ja akun miinusnapa oli irroitettuna operaation ajan kun jännäsin vähän airbagillä varustettujen penkkien irroittamista ilman minkään valtakunnan ohjeita
Siis onko toi varmaa tietoa, että vikamuistit nollautuu 30min kestävällä akun irti ololla?
Isäukon 9-3:ssa syttyi kans srs-valo palamaan uudenvuoden alla ja tech kertoi syylliseksi vänkärin penkin bagin. joku ohjausyksikkö vaihdettiin...2 päivää ja valo sytty taas. Sitten vaihdettiin alkuperäinen osa takaisin ja heinäkuuhun mennessä ei srs-valo ilmotellu itsestään jolloin auto meni vaihtoon.
Ton perusteella haiskahtais huonolta kontaktilta jossain päin liittimiä kun herjaa penkin bägiä.
Ton perusteella haiskahtais huonolta kontaktilta jossain päin liittimiä kun herjaa penkin bägiä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Mun valo (tai siis tuo SRS) sammutettiin tuolla scanteckillä (tai siis ite sitä näpyttelin) mutta onnistuu kuulemma myös kun sen keskikonsolissa (jossain mankan alla?) olevan boksin liittimen käyttää irti.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Eli heti läpsyttelyn jälkeen lakkasi polttamasta airbag-valoa93t sport kirjoitti:Mulla korjaantu kun läpsyttelin kädellä penkin alla olevia liittimiä
CC Aerolla syttyi kans valo kun käynnisti auton apukuskinpenkki irroitettuna lattiakankaan vaihtoprojektin aikana. Kun penkki & liittimet laitettiin kiinni niin valo ei sammunutkaan vaan CC:n arvion mukaan meni 30-50 starttausta ennenkuin valo sammui.
Nyt tulee 2vkoa kun korjasin liittimen kontaktin ja oon vähän ootellu jos valo sammuisi aikanaan kuten CC Aerollakin
Airbag?
Morjens!
Isäukon NG900 2-litrainen automaatti-S -96 kävi takuukorjauksessa alle vuosi sitten juuri airbagin takia. Tuli siis kutsu pajalle ja vaihtoivat uuden purkin Aine Oyssä Kemissä. Ainoa huvittava osuus hommassa oli että olivat buukanneet kaksi asiakasta yhdelle purkille ja isän auto ehti ensimmäisenä paikalle ja yrittivät huollossa pimittää purkkia toiselle tulijalle. Nousi äläkkä ja uhittelun jälkeen ilmoittivat kohteliaasti toiselle tarvitsijalle ettei purkkia olekaan. Laittoivat takuuna paikoilleen ja maksu 0 juroa.
teevee P:n Vee
Isäukon NG900 2-litrainen automaatti-S -96 kävi takuukorjauksessa alle vuosi sitten juuri airbagin takia. Tuli siis kutsu pajalle ja vaihtoivat uuden purkin Aine Oyssä Kemissä. Ainoa huvittava osuus hommassa oli että olivat buukanneet kaksi asiakasta yhdelle purkille ja isän auto ehti ensimmäisenä paikalle ja yrittivät huollossa pimittää purkkia toiselle tulijalle. Nousi äläkkä ja uhittelun jälkeen ilmoittivat kohteliaasti toiselle tarvitsijalle ettei purkkia olekaan. Laittoivat takuuna paikoilleen ja maksu 0 juroa.
teevee P:n Vee
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Heh, se odottelu tehosi2,3T sport kirjoitti:Eli heti läpsyttelyn jälkeen lakkasi polttamasta airbag-valoa93t sport kirjoitti:Mulla korjaantu kun läpsyttelin kädellä penkin alla olevia liittimiä
CC Aerolla syttyi kans valo kun käynnisti auton apukuskinpenkki irroitettuna lattiakankaan vaihtoprojektin aikana. Kun penkki & liittimet laitettiin kiinni niin valo ei sammunutkaan vaan CC:n arvion mukaan meni 30-50 starttausta ennenkuin valo sammui.
Nyt tulee 2vkoa kun korjasin liittimen kontaktin ja oon vähän ootellu jos valo sammuisi aikanaan kuten CC Aerollakin
Lähes kaksiviikkoa siitä kun korjasin kontaktin niin valo sit sammui itsestään.
Ei se ollutkaan palanut kuin about puoli vuotta...
merkkivalo sammui...
No niin se vain merkkivalo sammui itsestään ja testilaite ei löytänyt enää vikoja. Kummallista tässä on se, että merkkiliike olisi vaihtanut suoraan sivutyynyn, muuta vikamahdollisuutta ei kuulemma ollut. Luulisi kuitenkin tekniikan olevan sellaista, että pysyvät viat eivät itsestään korjaudu. Tästä opiksi ottaneena en vie enää autoa ko. liikkeeseen, koko palvelu asian tiimoilta oli hyvin epämääräistä. Lopuksi yrittivät vielä veloittaa 11 euroa aivan turhasta, mutta onneksi huomasin.
En tiedä tekniikasta paljoakaan, mutta onneksi sen verran uskoin itseeni, että en suostunut suoraan -tyynyn vaihtoon. Olisin nyt 300-400 euroa köyhempi. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia asiakaspalvelusta saab-huolloissa?
En tiedä tekniikasta paljoakaan, mutta onneksi sen verran uskoin itseeni, että en suostunut suoraan -tyynyn vaihtoon. Olisin nyt 300-400 euroa köyhempi. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia asiakaspalvelusta saab-huolloissa?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tietoa tarvitaan hiukan enemmän...?2,3T sport kirjoitti:Eli heti läpsyttelyn jälkeen lakkasi polttamasta airbag-valoa93t sport kirjoitti:Mulla korjaantu kun läpsyttelin kädellä penkin alla olevia liittimiä
CC Aerolla syttyi kans valo kun käynnisti auton apukuskinpenkki irroitettuna lattiakankaan vaihtoprojektin aikana. Kun penkki & liittimet laitettiin kiinni niin valo ei sammunutkaan vaan CC:n arvion mukaan meni 30-50 starttausta ennenkuin valo sammui.
Nyt tulee 2vkoa kun korjasin liittimen kontaktin ja oon vähän ootellu jos valo sammuisi aikanaan kuten CC Aerollakin
Minkä liittimen kontaktin ja missä...?
*nimim haluaa SRS valon sammuvan kuitenkin*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: merkkivalo sammui...
No hyvä kun sammui, vianetsintä ei tuollaisessa tapauksessa ole ihan suoraviivaista, mikä tahansa liittimistä voi olla viallinen, jokin virtapiikki on saattanut aiheuttaa vikatiedon, omatoimiasentajan sohlailut sähköjärjestelmässä, jne. Minun ex-tonnarissani airbagin täytyi vaihtaa airbagin elektroniikkayksikkö (maksoi kaikenkaikkiaan lähes 200 euroa) koska techillä ei saanut kuntoon, herjasi apukuskin airnagin vikaa, vaikkei koko apparin airbagia ollut olemassakaan.ysi kolme kirjoitti:No niin se vain merkkivalo sammui itsestään ja testilaite ei löytänyt enää vikoja. Kummallista tässä on se, että merkkiliike olisi vaihtanut suoraan sivutyynyn, muuta vikamahdollisuutta ei kuulemma ollut. Luulisi kuitenkin tekniikan olevan sellaista, että pysyvät viat eivät itsestään korjaudu. Tästä opiksi ottaneena en vie enää autoa ko. liikkeeseen, koko palvelu asian tiimoilta oli hyvin epämääräistä. Lopuksi yrittivät vielä veloittaa 11 euroa aivan turhasta, mutta onneksi huomasin.
En tiedä tekniikasta paljoakaan, mutta onneksi sen verran uskoin itseeni, että en suostunut suoraan -tyynyn vaihtoon. Olisin nyt 300-400 euroa köyhempi. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia asiakaspalvelusta saab-huolloissa?
Jos yrittivät velottaa 11 euroa techillä tutkimisesta niin eipä tuo kalliilta kuulosta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98