ng900 vm.-96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
- Paikkakunta: Kymi
ng900 vm.-96
Emännän auton moottorista kuuluu voimakas mekaaninen ääni apulaitteiden puolelta. Moottori käynnistyy hyvin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä sekä ottaa kierroksia. Löysäsin moniurahihnan koska epäilin äänen tulevan vesipumpusta mutta sillä ei ollut vaikutusta sivuääneen. Nesteet pysyvät sisällä eikä varoitusvaloistakaan mikään syttynyt.
Missähän vika??
Missähän vika??
Re: ng900 vm.-96
mahtaa olla perinteisesti tasapainoakselien ketju.
Haku-nappulalla löytyy lisää tarinaa aiheesta.
Haku-nappulalla löytyy lisää tarinaa aiheesta.
Re: ng900 vm.-96
Helpoin tapa selvittää, onko kyse tasapainoakselista vai apulaitteesta on irrottaa moniurahihna ja käynnistää kone. Jos ääntä ei tällöin kuulu, rupeat vain pyörittelemään yksitellen apulaitteiden laakereita ja etsit syyllisen.
Omassa tapauksessani syyllinen oli laturi.
Omassa tapauksessani syyllinen oli laturi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
- Paikkakunta: Kymi
Re: ng900 vm.-96
Ääni kuuluu vaikka irroitin moniurahihnan, syy on siis jossain muualla. Jos kyseessä on tasapainoakseli niin mikähän mahtaa olla helpoin tapa selvittää asia? Jos ketju on mennyt poikki niin pystyykö sen poistamaan muutoin kuin irrottamalla öljypohjan?
Eräs teoria oli että venttiilinnostin olisi kajahtanut mutta en itse usko siihen koska ääni ei ole niin säännöllinen......
AZT-518
EZX-862
Eräs teoria oli että venttiilinnostin olisi kajahtanut mutta en itse usko siihen koska ääni ei ole niin säännöllinen......
AZT-518
EZX-862
Re: ng900 vm.-96
jos se ei oo mikään apulaitteista, niin eiköhän se sitte oo selevintä ottaa öljypohja auki.
Tp-akselien ketju ei mene poikki vaan rattaista kuluu hampaat silekäksi ja se aihettaa metelöintiä.
Tp-akselien ketju ei mene poikki vaan rattaista kuluu hampaat silekäksi ja se aihettaa metelöintiä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
- Paikkakunta: Kymi
Re: ng900 vm.-96
Kiitos vastauksesta. Öljypohja sit vaan auki ja ketju pois..... niin, tulla toisessa viestiketjussa luki että näin voi menetellä ilman suurempaa haittaa. Vai voiko??
Re: ng900 vm.-96
Noita koneita on tosiaan tullut tehtaalta ketjulla ja ilman. Tästä voinemme päätellä, että mitään fataalia haittaa tuon poistamisesta ei liene.Kelvetyinen kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Öljypohja sit vaan auki ja ketju pois..... niin, tulla toisessa viestiketjussa luki että näin voi menetellä ilman suurempaa haittaa. Vai voiko??
Kokemuksia ketjun luovuttaneella ajamisesta ei itselläni (tietääkseni) ole, mutta foorumilla moisia pyörii useitakin. Keneltäkään en ole kuullut, että tuosta olisi mitään muuta kuin ehkä korkeintaan kosmeettista haittaa. Ääntä saattaa pitää enemmän, mutta kuitenkin vähemmän kuin tällä hetkellä.
Re: ng900 vm.-96
Haluatko nus.. hieroa pilkkua vähän enemmänkin?Mimmi kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Kaikissa TP-mallisissa koneissa on varmasti TP-ketju paikallaan tehtaalta tullessaan.Azanovix kirjoitti:Noita koneita on tosiaan tullut tehtaalta ketjulla ja ilman.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
- Paikkakunta: Kymi
Re: ng900 vm.-96
Kuinka todennäköinen on venttiili- tai venttiilinnostinvika??
Jos kannen irrottaa niin voiko sitä kautta todeta myös tasapainoakselin hammaspyörän kunnon ja suorittaa sen ketjun poistamisen?
Jos kannen irrottaa niin voiko sitä kautta todeta myös tasapainoakselin hammaspyörän kunnon ja suorittaa sen ketjun poistamisen?
Re: ng900 vm.-96
Venttiilinostin viat on enemmänkin semmosta "naputusta".
Jo se tasasesti kirskahtelee, niin kyl se tp-ketju on.
Kannattaa vaihtaa samaan syssyyn kiertokangenlaakerit kun kerran öljypohjan avaa.
En oo koskaan kinnittäny huomiota, että saako sen ketjun nirhastua yläkautta, voi olla että katkaiseminen tuottaa vaikeuksia.
Jo se tasasesti kirskahtelee, niin kyl se tp-ketju on.
Kannattaa vaihtaa samaan syssyyn kiertokangenlaakerit kun kerran öljypohjan avaa.
En oo koskaan kinnittäny huomiota, että saako sen ketjun nirhastua yläkautta, voi olla että katkaiseminen tuottaa vaikeuksia.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
- Paikkakunta: Kymi
Re: ng900 vm.-96
No niin, nyt on kone avattu ja kakkosen kiertokangenlaakeri tuusanpaskana, samoin kampiakseli. Jos jollakulla olisi ehjä alakerta sopuhintaan niin hierotaan kauppoja. Laitan myös ostopalstalle ilmoituksen...
Re: ng900 vm.-96
Voi kyrpäjooseppi!
Mulla kävi sama viime kesänä, onneks sentään kampura säily ehjänä vaikka laakerit meni ihan murusiksi.
Jos jostain löydät ehjän pannun, niin vaihdat siihen varmaan laakerit heti kättelyssä.
Mulla kävi sama viime kesänä, onneks sentään kampura säily ehjänä vaikka laakerit meni ihan murusiksi.
Jos jostain löydät ehjän pannun, niin vaihdat siihen varmaan laakerit heti kättelyssä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
- Paikkakunta: Kymi
Re: ng900 vm.-96
Sopivan hintainen vaihtomoottori kohtuullisilla kilometreillä löytynyt.