Päteekö nämä kiristysohjeet myös 96-vuoden 2.0 vapariin? Onkos näissä muuten alumiini- vai valurautakansi?
Näyttää auto vuotavan kannen välistä vaihdelaatikon päästä vesiä. Öljyt ovat kuitenkin vielä aivan puhtaat samoin jäähdytinneste paisuntasäiliössä.
Kannen jälkikiristys.
Re: Kannen jälkikiristys.
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: Kannen jälkikiristys.
4 cyl vaparissa identtinen kansi ja lohko, eli ohjeet pätee.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kannen jälkikiristys.
Tarvisin nyt amatöörinä ihan kunnon ohjeet alusta asti että mitä pitää irrottaa ja miten että saan noi venttiilikopan pultit näkyville. Kiitos.
Re: Kannen jälkikiristys.
Aloitapas poistamalla se sytytyskasetti. Vuosimallista riippuen musta tai punainen, neljä pultilla kiinni. Edelleen vuosimallista riippuen pultit jo 10mm kannalla tai T25 torx-kannalla.
Poista venttiilikopan pultit, muistaakseni 12kpl?
Lopuksi takas laittaessa noilla on muistaakseni momentit 15Nm, ensin sisäkehä ristiin rastiin ja sitten ulkokehä samoin ristiin rasttin (eli vähän niinkuinrenkaan pulttien kiristiys tähtijärjestyksessä). käytännössä pikkuräikällä rannetiukkuus. Isossa momenttiavaimessa ei välttämättä ole noin pientä momenttia valittavissa.
Itse kannen pultit löytyvät venttiilikopan alta. Koko oli e16 tms? kuitenkin käänteinen torx. Kiristyjärjestys alla. Momentit kuten tämän ketjun alussa.
![Kuva](http://www.swedishwrench.com/bolt_pattern.gif)
Ekalla kerralla jänskättää kääntää tuota loppua 90 astetta...se on kai normaalia![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Poista venttiilikopan pultit, muistaakseni 12kpl?
Lopuksi takas laittaessa noilla on muistaakseni momentit 15Nm, ensin sisäkehä ristiin rastiin ja sitten ulkokehä samoin ristiin rasttin (eli vähän niinkuinrenkaan pulttien kiristiys tähtijärjestyksessä). käytännössä pikkuräikällä rannetiukkuus. Isossa momenttiavaimessa ei välttämättä ole noin pientä momenttia valittavissa.
Itse kannen pultit löytyvät venttiilikopan alta. Koko oli e16 tms? kuitenkin käänteinen torx. Kiristyjärjestys alla. Momentit kuten tämän ketjun alussa.
![Kuva](http://www.swedishwrench.com/bolt_pattern.gif)
Ekalla kerralla jänskättää kääntää tuota loppua 90 astetta...se on kai normaalia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kannen jälkikiristys.
Joo ei tuo ole vielä mitään kun muistaakseni vr6 golfin kansi vedettiin ensin 40nm sitten 60nm sitten 90astetta ja sitten vielä toiset 90astettapeinu kirjoitti:Ekalla kerralla jänskättää kääntää tuota loppua 90 astetta...se on kai normaalia
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kannen jälkikiristys.
Venttiilikopan oikea kiristysjärjestys löytyy tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ys#p500405
Kannattaa todellakin noudattaa, ettei kuulu kopasta naks. Momentti tosiaan vain 15Nm.
Kannattaa todellakin noudattaa, ettei kuulu kopasta naks. Momentti tosiaan vain 15Nm.