Tietääkseni ei muuten kuin osien valmistusvaiheessa. Tällä lailla ilmeisesti estetään ammattitaidottomien kaikenlaiset turaukset yms. Turvallisuudestahan siinä vaan on kysymys, vaikka eihän sitä tahdo itsekkään aina aymmärtää.kirkkis kirjoitti:mikähän laki sen hitsaamisen kieltää saahan tukivarsiakin hitsata
9-3 jousijalka
Re: 9-3 jousijalka
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3 jousijalka
Eikös tämä ole muuttunut jossain vaiheessa? Saa hitsata, mutta katsastusmiehen päätäntävallassa on, onko hitsaus riittävän tukeva. Mitään lähdettä tähän hätään en löytänyt...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 jousijalka
Kyllähä siinä palkoille pääsee jos uudet tolpat maksaa 800e yhteensä ja uudet korjauspalat noin 100e
Re: 9-3 jousijalka
TommyW kirjoitti:Alle puoleen hintaankin löytyy: http://www.blocket.se/kalmar/Fjaderben_ ... ?ca=11&w=3
Hitsattava hylsy = 450SEK
Mutteri (jos tarvii) = 250SEK
Kiitos TommyW!, tilasin nuo palikat tuolta ja olin todella positiivisesti yllättynyt niiden laatuun ja viimeistelyyn. Olivat juurikin kuvien mukaiset.
Varmastikin tuo heppu tehtailee noita ja sehän on vain hyvä; sopuhintaan kelpo varaosaa. Lopullinen kustannus oli toimituskuluineen ja SEK vaihtokursseineen noin 86 euroa. Toimitus kesti maksusta viikon.
En ole vielä sovittanut osia jousijalkaan, voihan olla ettei ne sovi sinnepäinkään
Re: 9-3 jousijalka
Kyllä voin pistää vielä paremmaksi. (= edullisempi) Ja kotimaisuusaste on 100 %, niin materiaalin, kuin työn suhteen.nakkimake kirjoitti: Varmastikin tuo heppu tehtailee noita ja sehän on vain hyvä; sopuhintaan kelpo varaosaa. Lopullinen kustannus oli toimituskuluineen ja SEK vaihtokursseineen noin 86 euroa. Toimitus kesti maksusta viikon.
Kun vaan saisin speksejä kehiin... mallikappaleet tekis eetvarttia. Mistä vaan saisin ne.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3 jousijalka
baasenar kirjoitti:Kyllä voin pistää vielä paremmaksi. (= edullisempi) Ja kotimaisuusaste on 100 %, niin materiaalin, kuin työn suhteen.nakkimake kirjoitti: Varmastikin tuo heppu tehtailee noita ja sehän on vain hyvä; sopuhintaan kelpo varaosaa. Lopullinen kustannus oli toimituskuluineen ja SEK vaihtokursseineen noin 86 euroa. Toimitus kesti maksusta viikon.
Kun vaan saisin speksejä kehiin... mallikappaleet tekis eetvarttia. Mistä vaan saisin ne.
Onnistuu koko homma myös pääkaupunkiseudulla jos löytyy vapaaehtoinen.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: 9-3 jousijalka
Jos aihe on vielä ajankohtainen, löytyisi multa pari kappaletta ruotsalaisvalmisteisia korjausholkkeja http://www.blocket.se/kalmar/Rep_sats_f ... ?ca=11&w=3.SonmH kirjoitti:baasenar kirjoitti:Kyllä voin pistää vielä paremmaksi. (= edullisempi) Ja kotimaisuusaste on 100 %, niin materiaalin, kuin työn suhteen.nakkimake kirjoitti: Varmastikin tuo heppu tehtailee noita ja sehän on vain hyvä; sopuhintaan kelpo varaosaa. Lopullinen kustannus oli toimituskuluineen ja SEK vaihtokursseineen noin 86 euroa. Toimitus kesti maksusta viikon.
Kun vaan saisin speksejä kehiin... mallikappaleet tekis eetvarttia. Mistä vaan saisin ne.
Onnistuu koko homma myös pääkaupunkiseudulla jos löytyy vapaaehtoinen.
Holkin saa minun puolestani dokumentoida mahdollista valmistusta varten, mutta vastavuoroisesti toivoisin hitsausapua holkkien kiinnittämiseksi valmiiksi irroittamiini jousijalkoihin - ja kovin mieluusti pääkaupunkiseudun tuntumassa...
Saabiton Saabisti
Re: 9-3 jousijalka
Ei poijjaat EI!! Kyllähän se on kiva sitä katsastussetää aina kiusata ja huijata, mutta eikös tossa ole ihan selvästi kyseessä kaikkien yleinen liikenneturvallisuus? Tukivarsia, iskareita, jousia ym EI SAA hitasta. Joskus ne katastussetät joutuu antamaan luvan jonkin tukivarren hitsaukselle, jos se hitsaussauma EI OLE kriittisessä paikassa TAI HITSAUKSEN EI OLETETA KRIITTISESTI vaikuttavan tukirakenteen lujuuteen. Iskaritolpan hitsauksessa voi olettaa, että katsastuksessa hyväksytään ASIANMUKAISESTI korjattu ja ULTRAÄÄNIMITTAUKSIN todettu hitsaussauma päteväksi. Mitä se siten maksaa noiden palojen lisäksi? Kannattaako sittenkin käydä sieltä MOTONETIN tiskiltä arpomassa josko sais sopivat etutolpat SAABiin n. 50€/kpl? (yleensä saattaa onnistuu n.4:n yrityksen jälkeen ainakin joensuussa)
Re: 9-3 jousijalka
On se jännä juttu kun motosta saa kerran uusia tuohon hintaan ja silti käytetyistä maksetaan 200€/kpl.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 jousijalka
Offtopiciksi menee, mutta noin ohuita aineita ei ulalla tarkasteta.Saabsti69 kirjoitti:Iskaritolpan hitsauksessa voi olettaa, että katsastuksessa hyväksytään ASIANMUKAISESTI korjattu ja ULTRAÄÄNIMITTAUKSIN todettu hitsaussauma päteväksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 jousijalka
Kertokaa minullekin mikä motonetin jousijalka sopii kolkkiin.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: 9-3 jousijalka
Motosta saa iskarin joka on vaihto patruuna jalan sisään.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: 9-3 jousijalka
Vallain kysyin tuosta aiheesta inssiltä, niin se mulle sano, että jos joku on asiallisesti hitsattu, niin mistäs se tietääå, että onko se orkkis vai omavalmiste vai korjattu? Tarkottaa käytännössä sitä, että hyvin tehty on hyväsuorsa kirjoitti:Offtopiciksi menee, mutta noin ohuita aineita ei ulalla tarkasteta.Saabsti69 kirjoitti:Iskaritolpan hitsauksessa voi olettaa, että katsastuksessa hyväksytään ASIANMUKAISESTI korjattu ja ULTRAÄÄNIMITTAUKSIN todettu hitsaussauma päteväksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11