Alatukivarren kiinnityspultin kierteet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Alatukivarren kiinnityspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja ah79 »

No niin, nyt tuli leimalla iloinen yllätys eteen :| . Vaihdoin viime syksynä hanttarin puolen alatukivarren ja jouduin vetämään pultin kiinni kemppivarmistuksella kierteen porsittua (Tapauskertomus).

Nyt sitten konttorilla todettiin pultin heiluvan sieltä mutterin päästä ja tukivarren puslan tietenkin siinä mukana ja hylkyyn meni. En viitsinyt selostaa tekemääni ranetusta konttorilla sen tarkemmin, mutta kun väljyyden syytä haettiin, mainitsin vain kierteen tuntuneen vähän oudolta tukivartta viimeksi vaihtaessani ja arvelin että se voisi jotenkin liittyä asiaan :roll: ....

Nyt olisi sitten hyvät neuvot tarpeen, mitä ihmettä tuolle voisi tehdä. Kierteytyssarjan ja Helicoilin käyttöön tukivarren aukko on aivan liian pieni. Apurungon auki laikkaamisesta ja mutterin vaihtamisesta katsastusmies tuumi, että periaatteessa ei oikein suotavaa, mutta jos hyvin tekee niin ehkä sittenkin... Apurunko näytti tuosta kohtaa niin kapealta ja ikävän malliselta, että sen avaaminen siististi ja kokonaan katkaisematta voi olla sen verran hankala homma, että mieluummin jättäisin tekemättä.

Jääkö jäljelle muuta kuin hakea romikselta uusi apurunko ja vaihtaa se kokonaan? Melkoinen savotta yhden mutterin takia, saunan taakse se joka on tällaisen rakenteen mennyt suunnittelemaan. Millainen homma tuon apurungon tiputus loppujen lopuksi on, jollakulla varmaan on kokemusta?

Mitä tahansa muitakin ideoita otetaan ilomielin vastaan. Kässäristä pomppasi myös, mutta se nyt on normihomma ja pistän kerralla takapäästä kaiken uusiksi, kun palatkin alkavat olla jo tiensä lopputaipaleella.
#1970
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alatukivarren kiinnityspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja SS »

Saisikohan sen alkuperäisen mutterin taakse laitettua irtomutteria? Voisi olla helpoin homma, tarpeeksi luja pultti ja vastaava mutteri.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Alatukivarren kiinnityspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Siihenkin pitäisi laikata apurunko auki tai porata pultin alla oleva kolo paljon isommaksi eikä apurungolla ole sillä kohtaa paljoa leveyttä eli hankalaksi menee eikä tiedä mitä katsastusmies tykkäisi. No, tallin nurkassa on nyt tänään klubilaiselta ostettu ehjä apurunko asennusta odottelemassa, toivottavasti viikonloppuna pääsisi väkertämään sitä paikoilleen.
#1970
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Alatukivarren kiinnityspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Apurunko lattialla ~3 tunnin työllä ja show jatkuu huomenna, toivottavasti kasaus sujuu yhtä kivuttomasti kuin purkukin...
#1970
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Alatukivarren kiinnityspultin kierteet

Viesti Kirjoittaja ah79 »

No niin. Apurunko asentui paikalleen lauantaina ilman isompia ongelmia, sunnuntaina uusiutuivat takajarrut ja tänään auto leimaantui taas vuodeksi eteenpäin 8).
#1970
Vastaa Viestiin