Ilmausnipan kierre sökönä.
Ilmausnipan kierre sökönä.
Mulla meni 9-3:sen takajarrusatulasta tuo ilmausnipan kierre, ilmausnipan kierre on ilmeisesti m7x1.0? Mahtaakohan noita ilmausnippoja löytyä koossa m8? Jos tekis siihen kierretapilla m8 kierteen, onko kellään kokemuksia?
Re: Ilmausnipan kierre sökönä.
Löytyyhän noita vaikkapa ihan biltemasta. Esim M8x1,0 tai M8x1,25...
Kato vaan, että tulee oikea kierretappi..
Kato vaan, että tulee oikea kierretappi..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Ilmausnipan kierre sökönä.
Jos ilmausruuvin suurentaa 7mm-->8mm niin mites käy kartio tiivistykselle. Vai onko kartio nipan alapäässä sama? Kannattaa selvittää ennen reiän suurentamista.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Ilmausnipan kierre sökönä.
Kokeilemaan vaan, jos ei onnistu niin menee jokatapauksessa satula uusiksi...
Yrittänyttä ei laiteta.
Yrittänyttä ei laiteta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ilmausnipan kierre sökönä.
Kartion kulma on sama ja mahdollinen kokoerokaan 7->8mm ei ole ihmeellinen, joten eiköhän tiivisty.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Ilmausnipan kierre sökönä.
Tai sitten tekee haluamansa kokoisen reiän ja kierteen ja vetää siihen pultin tiukkaan + usit/kupari tiivisteen ja valuttelee ilmat välistä. Testattu on ja hyvin pelasi jarrut. Toki jos ehjän käytetyn satulan halvalla saa niin ostaa semmoisen.Kokeilemaan vaan, jos ei onnistu niin menee jokatapauksessa satula uusiksi...
Yrittänyttä ei laiteta.
Re: Ilmausnipan kierre sökönä.
Motonetistä tuli sitten kuitenkin kunnostetut satulat haettua. Mutta erään sepän hyvältä kuulostanut vinkki oli että m8 kierre, siihen sopiva pultti, ja sinne kartioon sitten sopivan kokoinen teräshauli, kun löysää pulttia niin pystyy joten kuten ilmaamaan, kiristämällä pitäisi pysyä tiiviinä jos kartio ei oo mitenkää vahingoittunu. 
