Saabistiksi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
kipi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 19:26

Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja kipi »

Päivää.

Olen mahdollisesti ostamassa kakkosautoksi -01 saab 93 2.0t, jossa speedpartsin 170hv/255nm kevyt lastutus, aeron kytkin ja aeron turbo. Mitähän tosta kannattaa tarkistaa jos vaikka tulis kaupat? Mittarilukema on 227tkm.

- Kimmo P.
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

tommonen tuli haulla ekana vastaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =ostamassa

Varmaan lisääkin löytyy, kun vähän kaivelee.
tämän mallikohtaisen foorumin kun luet, niin varmaan tulee vastaan enemmän infoa kuin jaksat kerralla niellä.

Minen mistään mitään tiedä, mutta kovin on kevyt viri tosiaan, jos kuitenkin aeron ahdin ja kytkin laitettu. Onko joskus ollu enemmänkin tehoja, ja pudotettu sitten myyntiä varten pois...? eikös vakio T7 kolkissakin oo jo 150hv ja jotain 240nm?
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Tuo virityssarja on ns. tehtaan virityssarja, eli saa tai ainakin sai aikoinaan myös marmoritiskiltä. Itselläni oli aikoinaan tuollainen ex. kolkissa. Ko. sarjalle on myös tyyppihyväksyntä, eli auton voi muutoskatsastaa sille. Sarjaa saa muistaakseni myös speedspartsin kautta.

edit:
muistan lukeneeni joistain vanhoista viestiketjuista, että tuolla virityssarjalla olisi saatu dynossa tehoja luokkaa 190 hv, ei tuo välttämättä ihan niin mopo ole kuin lukemat antaa ymmärtää, mutta toki se häviää normi stage 1:lle. Mittauksissa käytetyistä dynoista en muista tarkempia tietoja, voihan nekin toki valehdella.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja torque »

170hp SAAB sarja, ~198hp, 277Nm.

http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_3_stor.jpg

http://sv.bsr.se/press/stuerent/

Aika paljon kilsoja tuossa sinun ehdokkaassa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

torque kirjoitti:170hp SAAB sarja, ~198hp, 277Nm.

http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_3_stor.jpg

http://sv.bsr.se/press/stuerent/

Aika paljon kilsoja tuossa sinun ehdokkaassa.
Miten niin paljon?, sisäänajettu vasta, jos kunnolla pidetty.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja torque »

:) Haluan uskoa että tuo on totta, minun autossa ei vielä paljon mittarissa.

T7han vaatii hieman tarkempaa huolenpitoa kuin esim T5, gt17 turboseikan ja moottorimuutoksen takia(huohotus, sludge, männänrenkaat, DI kasetti). Aiheen autossa on tosin turbo vaihdettu.

Sit on ne muut saab vakiojutut, bensapumppu, asentoanturi, läppäkotelo, SID, ilmastointi, kansi+tiivisteen kunto, moottoritilan kumiletkut, vesipumppu, hihna jne.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja tnt »

200 tkm ei pitäisi olla mikään ajomäärä matka-ajossa olleellle ajoneuvolle ei edes saabille :)
9-3Aero-01
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja SS »

aeron kytkin
Onko Aerossa tosiaan eri kytkin kuin muissa turboissa? Eikös jämäkämpi kytkin ole vasta Viggenissä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

No itse samanlaisen omistaneena suosittelen Koe-ajoa kunnolla. Niin sanotusti laittaa "lappu lattiaan". (pidä ratista kiinni) ;) Sitten sitä sinistä savua käynnistäessä vois ihmetellä ;) Ei välttämättä tarkoita mitään vakavaa.
Iskarit, siis vaakkuuko ku Jolla aavalla merellä. ( :saab: ominaisuus)
kysellä mahdollisesti:

-huohotinpäivitystä tehty?
-onko DI-kasetti vaihdettu?
(jos orggis kasetti, niin tulee eteen ihan koska tahansa, ja pahimillaan lennosta, jolloin kattikaan ei tykkää hyvää.)
Ei taida enään kuulua ko. auto moottoritakuun piiriin DI-kasetti ongelmat. Sen pystyi jotenkin tarkistamaan onko uudempaa mallia. Haulla varmasti löytyy.

....Hyvä auto se kaikenkaikkiaan on ainakin itselläni ollu...

VAROITUS!

Rokotetta Saabismiin ei ole sitten vielä kehitetty :)
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei taida enään kuulua ko. auto moottoritakuun piiriin DI-kasetti ongelmat. Sen pystyi jotenkin tarkistamaan onko uudempaa mallia. Haulla varmasti löytyy.
Enää DI-kasetteja ei takuuseen vaihdella, viallisten kasettien vaihtokampanja on umpeutunut ja menee omaan piikkiin kaikki viallisiksikin jo todettujen kasettien hajoamiset :evil:
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
kipi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 19:26

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja kipi »

Tyhmä kysymys: mikäon DI kasetti? Joo ei mua saabismi vaivaa. Enemmänki vaakkukonsernin lumoissa olen. Mulla vaan on se saabistin mielenhäririö, eli turbo. Vaparit < 3l tuntuu vaan täysin mopoilta. Tarvin kakkosauton <5000E ja tollanen http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3269511 olis myynnissä.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Kuva

sytytyspuola
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja SS »

sytytyspuola
+ sytytyselektroniikkaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

SS kirjoitti:
sytytyspuola
+ sytytyselektroniikkaa.
= Direct Ignition.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabistiksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

SS kirjoitti:
aeron kytkin
Onko Aerossa tosiaan eri kytkin kuin muissa turboissa? Eikös jämäkämpi kytkin ole vasta Viggenissä?
B205R/L on hieman jäykempi asetelma kuin B205E eli on eri kytkin. Ero tosin on melko mitätön.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin